Уряд дозволив застосовувати відходи виробництва в дорожньому будівництві. Зокрема, металургійних шлаків і золи.
Як повідомила пресслужба Міністерства інфраструктури, відповідне рішення було ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 4 грудня.
"Таке рішення уряду дозволяє позбутися залежності від імпорту з Російської Федерації будівельних матеріалів, зокрема бітуму. Це також дозволить економити кошти під час дорожніх робіт, якість при цьому буде належною", – цитує пресслужба міністра інфраструктури Владислава Криклія.
За словами міністра, уже напрацьована база нормативно-технічних документів, що враховує як вітчизняний, так і європейський досвід у цьому питанні.
"Ці норми регламентують вимоги до технологічних процесів та складових дорожнього бетону, головною з яких є застосування виключно високоякісного портландцементу, а також безпосередньо металургійних шлаків", – підкреслив Криклій.
Тепер при здійсненні публічних закупівель робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування обов'язково буде передбачатися застосування нецінового критерію "Заходи із захисту навколишнього середовища" з його питомою вагою не менше, ніж 10%.
"У договорах на будівництво, поточний ремонт автомобільних доріг загального користування у Запорізькій, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Миколаївській, Кіровоградській областях буде передбачатися використання відходів виробництва (металургійних шлаків, золи і т. д.), що відповідає нормативним документам з питань екологічного маркування та декларації", – йдеться в повідомленні.
У пресслужбі зазначили, що досі ціновий критерій залишався єдиним критерієм, який застосовується замовниками для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування для визначення підрядних організацій.
"Таке рішення має поліпшити екологічну ситуацію – відходи повинні не забруднювати навколишнє середовище, а "працювати" на користь суспільства", – йдеться в повідомленні.
Як повідомляв 5.UA, в Україні планують ввести платний проїзд дорогами для іноземців. Адже вони не завжди купують акцизи і виходить не зовсім справедливо щодо наших автомобілістів, які сплачують акциз.