"Укравтодор" 2020 року пропустив через себе 85 млрд грн, а його власна компанія "Автомобільні дороги України" хронічно збиткова. Немає сенсу утримувати за рахунок державних ресурсів компанію, що накопичує борги. Про це заявив на своїй сторінці в соцмережі Facebook голова неурядової організації StateWatch Гліб Канєвський.
"Результати компанії "Автомобільні дороги України" за 2020 рік: 130 млн грн – річні збитки, 2,6 млрд грн боргових зобов'язань. Де логіка в урядовому управлінні компаніями? Минулого року "Укравтодор" пропустив через себе 85 млрд грн, які переважно отримали приватні фірми. Але його власна дорожня компанія хронічно збиткова. При цьому уряд призначає директором держкомпанії з 13-тисячним колективом фахівця з іншої державної установи – "Укрспортзабезпечення". Тобто, новий директор не має досвіду управління великою структурою, і взагалі останніми роками будував кар'єру у сфері закупівель інвентаря для змагань і спортзалів", – зазначає він.
Канєвський підкреслив, що існуючий підхід до управління держкомпаніями – помилковий, і призводить до нових боргів, які рано чи пізно доведеться віддавати або майном, або бюджетними коштами.
Експерт пише: "Але що пропонує "Марлін"? (Команда, яка досліджує і інформує про фінансові показники стратегічних підприємств, висвітлює успішні кейси корпоративної реформи управління і приватизації, викриває корупцію і неефективність в державному секторі – Ред.).
- Відбір керівників держкомпаній лише через конкурси.
- Визначення зрозумілих критеріїв, за якими кандидати не допускаються до конкурсів на посади в держкомпанії: попередній негативний досвід управління в урядових структурах, корупційні скандали, афілійованість із "Партією регіонів", російським бізнесом та інше.
- Визначення у контрактах директорів чітких показників ефективності та результатів.
І на останок. Кадрова політика в держкомпаніях буде ефективна лише тоді, коли буде приватизована значна кількість таких компаній".
При цьому Канєвський пише: "Уже 10 років дорожні підряди дістаються саме приватним фірмам, які активно використовували/ють майно держкомпаній. Відтак немає жодного сенсу утримувати державним ресурсом компанію, яка накопичує борги".
Як повідомляв 5.UA, "Укравтодор" підписав контракт на 11,2 млрд гривень на будівництво нового мосту через Дніпро.