Володимир Омелян, ексміністр інфраструктури
Володимир Омелян, ексміністр інфраструктури 5 канал

Будівництво кілометра дороги Н-31 у 2020 році раптово подорожчало втричі – Омелян

Читайте по-русски
Зростання вартості будівництва в 2-3 рази протягом року не пояснити нічим, окрім корупції, впевнений ексміністр інфраструктури

Під час "Великого будівництва" в 2020 році вартість робіт на 30-кілометровій ділянці траси Н-31 перевищила 10 млрд гривень, при цьому в 2019 році 80-кілометрова ділянка тієї ж траси обійшлася у 12 млрд гривень. Про це в ефірі ток-шоу "Прямим текстом з Юрієм Луценком" на "5 каналі" сказав міністр інфраструктури України (2016-2019) Володимир Омелян.

"У нас є позиція "Укравтодору", що у 2020 році вони будували більше і дешевше. Водночас чомусь усі незалежні спостерігачі, всі незалежні аналітики – "Наші гроші", журналісти Deutsche Welle, "Радіо Свобода" вказують, що вартість ремонту істотно зросла. Істотно – це в 2-3 рази", – зауважив він.

"Більше того, члени команди пана Зеленського – той же колишній міністр фінансів, колишній радник пана Єрмака пан Уманський, багато інших чиновників високого рангу вказують, що корупція зросла до 30-50% у дорожньому будівництві, і це критичні цифри", – додав Омелян.

"Приклад – Н-31, яка в нас пролягає і Дніпропетровською і Полтавською областями. За нашої каденції було проведено тендер на ремонт 80 км – насправді, це будівництво з нуля в бетоні зі складними естакадами, там мостові переходи, багато інших споруд гідротехнічних. Роботи коштували близько 12 млрд гривень", – навів приклад Омелян.

"Ми маємо з абсолютною кошторисною документацією влітку минулого року проведений тендер на Дніпропетровську область. І там раптом 30 кілометрів починають коштувати більш як 10 мільярдів. Тобто я так розумію, що це улюблена цифра "Укравтодору" – 10 плюс, але насправді це здорожчання не пояснюється нічим, бо технічно дорога та сама", – наголосив він.

"Таких доріг у нас в Україні достатньо багато і ми маємо таких історій дуже і дуже тривожних по всій Україні, коли люди чітко вказують, що зростання протягом одного календарного року на 90-200%, тобто у півтора-два рази – воно є ненормальним. І це пояснити неможливо нічим, особливо враховуючи той фактор, що бітум у 2020 році був істотно дешевшим через падіння ціни на бітум на світових ринках", – додав політик.

"Мені важко було говорити, коли я був сам – бо "це ж колишній міністр говорить, йому вигідно критикувати". Але зараз про це говорить уже маса людей і маса компаній, які досліджують ситуацію на ринку. Я можу судити лише з того, що є в пресі, а в пресі чітко вказують, що куратор "Великого будівництва", і він цього не приховує – пан Кирило Тимошенко, заступник керівника Офісу президента. Ми бачимо, що пан Тимошенко – близький друг пана Зеленського, який неодноразово лобіював ті чи інші дорожні компанії для будівництва. Тому я думаю, що кінцевим бенефіціаром цього є пан Зеленський", – вважає Омелян.

Дивіться повний запис програми "Прямим текстом":

Нагадаємо, наприкінці грудня п'ятий президент Петро Порошенко заявив, що до розкрадання бюджетних коштів на проєкті "Велике будівництво" причетні шість компаній.

Попередній матеріал
Україні терміново потрібні ракетні комплекси, але влада озброює армію макетами ракет – ветеран АТО
Наступний матеріал
Паличка Дамблдора та шолом із "Зоряних війн": у Німеччині на аукціоні продають реквізити з відомих кінофільмів
Loading...