Під час "Великого будівництва" в 2020 році вартість робіт на 30-кілометровій ділянці траси Н-31 перевищила 10 млрд гривень, при цьому в 2019 році 80-кілометрова ділянка тієї ж траси обійшлася у 12 млрд гривень. Про це в ефірі ток-шоу "Прямим текстом з Юрієм Луценком" на "5 каналі" сказав міністр інфраструктури України (2016-2019) Володимир Омелян.
"У нас є позиція "Укравтодору", що у 2020 році вони будували більше і дешевше. Водночас чомусь усі незалежні спостерігачі, всі незалежні аналітики – "Наші гроші", журналісти Deutsche Welle, "Радіо Свобода" вказують, що вартість ремонту істотно зросла. Істотно – це в 2-3 рази", – зауважив він.
"Більше того, члени команди пана Зеленського – той же колишній міністр фінансів, колишній радник пана Єрмака пан Уманський, багато інших чиновників високого рангу вказують, що корупція зросла до 30-50% у дорожньому будівництві, і це критичні цифри", – додав Омелян.
"Приклад – Н-31, яка в нас пролягає і Дніпропетровською і Полтавською областями. За нашої каденції було проведено тендер на ремонт 80 км – насправді, це будівництво з нуля в бетоні зі складними естакадами, там мостові переходи, багато інших споруд гідротехнічних. Роботи коштували близько 12 млрд гривень", – навів приклад Омелян.
"Ми маємо з абсолютною кошторисною документацією влітку минулого року проведений тендер на Дніпропетровську область. І там раптом 30 кілометрів починають коштувати більш як 10 мільярдів. Тобто я так розумію, що це улюблена цифра "Укравтодору" – 10 плюс, але насправді це здорожчання не пояснюється нічим, бо технічно дорога та сама", – наголосив він.
"Таких доріг у нас в Україні достатньо багато і ми маємо таких історій дуже і дуже тривожних по всій Україні, коли люди чітко вказують, що зростання протягом одного календарного року на 90-200%, тобто у півтора-два рази – воно є ненормальним. І це пояснити неможливо нічим, особливо враховуючи той фактор, що бітум у 2020 році був істотно дешевшим через падіння ціни на бітум на світових ринках", – додав політик.
"Мені важко було говорити, коли я був сам – бо "це ж колишній міністр говорить, йому вигідно критикувати". Але зараз про це говорить уже маса людей і маса компаній, які досліджують ситуацію на ринку. Я можу судити лише з того, що є в пресі, а в пресі чітко вказують, що куратор "Великого будівництва", і він цього не приховує – пан Кирило Тимошенко, заступник керівника Офісу президента. Ми бачимо, що пан Тимошенко – близький друг пана Зеленського, який неодноразово лобіював ті чи інші дорожні компанії для будівництва. Тому я думаю, що кінцевим бенефіціаром цього є пан Зеленський", – вважає Омелян.
Дивіться повний запис програми "Прямим текстом":
Нагадаємо, наприкінці грудня п'ятий президент Петро Порошенко заявив, що до розкрадання бюджетних коштів на проєкті "Велике будівництво" причетні шість компаній.