Ілюстративне зображення

Є у кожного в аптечці: популярний препарат може провокувати крововилив у мозок

Depositphotos

Експерти попереджають про смертельну небезпеку

Експерти встановили, що препарат, який є в аптечці у кожного українця, може провокувати алергічні реакції та навіть крововиливи у мозок. Детальніше про це розповідає "Дивогляд" із посиланням на Pharmacy Times.

Ідеться про популярний препарат аспірин (ацетилсаліцилова кислота), який зазвичай використовують при головних болях, а також з метою:

  • полегшення болю (головного, зубного, м'язового, менструального тощо);
  • зниження температури (при лихоманці, спричиненій застудою, грипом або іншими інфекціями);
  • зняття запалення (спричиненого артритом, тендовагінітом, бурситом чи іншими захворюваннями);
  • профілактики серцево-судинних захворювань та інсульту (оскільки він допомагає зменшити згортання крові та знизити ризик утворення тромбів).

Дослідження вчених

Група китайських науковців з університету Чжецзяну, що на південному сході Китаю, та їхні американські колеги встановили, що аспірин може стати причиною крововиливу навіть при вживанні у незначних дозах.

У процесі дослідження експерти проаналізували 13 клінічних випробувань, в яких взяли участь понад 134 тис пацієнтів. Результати продемонстрували, що використання аспірину для профілактики серцево-судинних захворювань завдає більшої шкоди, ніж користі.

Загалом експерти довели, що вживання аспірину дійсно знижує ймовірність першого серцевого нападу чи інсульту, однак використання препарату без призначення лікаря може також призвести до кровотеч у шлунку, кишечнику та мозку. Особливо небезпечним медики називають внутрішньочерепний крововилив. Усе це може спричинити летальний випадок.

При вживанні аспірину врахуйте також і можливу появу алергічної реакції на ацетилсаліцилову кислоту. Про це можуть свідчити: задуха, астматичні напади, задишка, хрипи в легенях, печія, коліки, розлад шлунку та навіть зміна кольору калу.

Для кого аспірин особливо небезпечний

Науковці вважають, що ризики та негативні наслідки від вживання аспірину зростають з віком пацієнтів. Також особливо уважними з цим препаратом повинні бути люди з низькою вагою.

"Докази чіткі: починати щоденний режим прийому аспірину людям віком 60 років і старше, аби запобігти першому серцевому нападу або інсульту, не рекомендується", – наголосила доктор медичних наук і член американської незалежної групи експертів з первинної медичної допомоги та профілактики (USPSTF) Чієн Вен Ценг.

Нагадаємо, раніше "Дивогляд" розповідав, що у МОЗ подовжили термін дії електронних рецептів, але не на всі препарати.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.



ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ