Як телебачення впливає на цінності дітей – учені

Американські психологи проаналізували передачі, які користуються попитом у дітей від 8-річного до 12-річного віку.

Результати дослідження вони опублікували в своєму докладі.

Експерти взяли до уваги наступні телешоу в певні періоди:

  • 1960-і – "Шоу Енді Гріффіта" і "Шоу Люсі"
  • 1970-і – серіали "Щасливі дні" і "Лаверн і Ширлі"
  • 1980-і – "Альф" і "Проблеми зростання"
  • 1990-і – "Сабріна – маленька відьма" і "Хлопець пізнає світ"
  • 2000-і – серіал "Ханна Монтана" і шоу American Idol
  • 2010-і – "Америка шукає таланти", "Історії Райлі", "Грізна сімейка" і "Американський воїн-ніндзя"

Вчені проаналізували, які саме цінності домінували серед дітей та підлітків у кожному десятилітті. Мова йшла про популярність, доброту, прийняття себе, відчуття спільності, успішність і так далі.

Дитина дивиться мультик
Дитина дивиться мультик
Фото: Shutterstock

Виявилося, що бажання стати популярним було на 1-му місці в 2007 році, а в 2017 році опустилося на 6-е місце. Цікаво, що до цього протягом 40 років воно не було вище 13-го місця.

А ось бажання бути частиною спільноти, яке було на головних позиціях протягом багатьох років, у 2007 році опинилось аж на 11-му місці. Прагнення стати успішним за півсторіччя піднялося з 10-го місця на перше.

Гірші справи з традиціями, які спочатку були на перших місцях, а в останні десятиріччя – аж на 16-му.

Читайте також: Як на дітей впливає безконтрольний перегляд мультиків – лікар Комаровський

Обійми з деревом
Обійми з деревом
Фото: Shutterstock

На думку вчених, ті цінності, що засвоювали діти, змінювалися не тільки в залежності від десятиліття, але і в залежності від конкретних програм. Зокрема, прихильники серіалів були більш добрими, хотіли бути частиною співтовариства та краще приймали себе.

Діти, що любили переглядати реаліті-шоу, більше прагнули до популярності, підтримки іміджа та індивідуалізму. Вчені припускають, що реаліті-шоу супроводжуються жорсткою конкуренцією та бажанням перемогти всякою ціною.

Якщо дитина переглядає подібне, то є вірогідність, що вона почне сприймати це позитивно та виробить, на їх думку, спотворену систему цінностей. Психологи стверджують, що популярність соціальних мереж провокує збільшення нарцисизму, а також їх користувачам менш властива емпатія.

Читайте також: "Тепер мені страшно засинати": 6 моторошних історій про уявних друзів дітей

Дитина з гаджетом
Дитина з гаджетом
Фото: Shutterstock

Вчені вважають, що завдяки результатам цього дослідження творці різних шоу сконцентруються на створені більш корисного контенту для дітей, бо нібито усвідомлять вплив їх творінь на юних створінь. Окрім цього, батьки будуть більш відповідально ставитися до контенту, який споживають їх діти.

До речі, нещодавно "Дивогляд" повідомляв про те, як боротися з дитячим ожирінням.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – тут може бути страшно, але весело!

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

Читайте більше