Вантажні вагони
Вантажні вагони Depositphotos

Залізничну інфраструктуру в Україні недостатньо фінансують – Дубневич

    Основна проблема українського залізничного транспорту полягає в неможливості в повному обсязі задовольнити потреби суспільства в перевезеннях як вантажних, так і пасажирських

    Державний монополіст "Укрзалізниця" виділяє на розвиток інфраструктури лише 25% капітальних інвестицій, що явно недостатньо, вважає глава транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич. Про це він розповів в коментарі 112.ua.

    Галузеві експерти і навіть чиновники відзначають, що УЗ істотно недовиконує обсяги необхідних робіт по ремонту шляхів, економлячи на найбільш дорогих роботах – модернізації та капітальних ремонтах залізничних шляхів. Обсяги виконання реконструкцій значно знизилися в порівнянні з минулим десятиліттям: у 2017 році було реконструйовано 141 км дорожнього полотна, в 2018 – 280 км, за планом на 2019 – 260 км. При цьому обсяг реконструкцій в 2007 році був в 5 разів вище, ніж в 2018-2019 рр., І становив одна тисяча 446 км.

    "Політика" Укрзалізниці "щодо оновлення інфраструктури полягає в основному в локальному "латанні" залізничного полотна. При потребі щорічно ремонтувати більше 6 тис. км полотна реальні показники ремонтів не досягають і половини від потреби. Це відзначають і міністр інфраструктури, і глава правління "Укрзалізниці", ці питання ми розглядаємо і на засіданнях Комітету з питань транспорту", – сказав 112.ua Ярослав Дубневич.

    Дубневич зазначив, що ситуація повторюється щороку. Для прикладу: в 2019 році на розвиток інфраструктури передбачено тільки 25% капітальних інвестицій, що явно недостатньо.

    "Наслідком стало погіршення технічного стану рейок і обмеження швидкості, що означає збільшення терміну доставки, збільшення витрат на логістику. Хоча з огляду на напрями реформування галузі, основною стратегічною метою УЗ має бути становлення підприємства як оператора інфраструктури, що забезпечує утримання, розвиток і ефективне використання всієї залізничної інфраструктури", – підкреслив Ярослав Дубневич.

    За його словами, основна проблема українського залізничного транспорту полягає в неможливості в повному обсязі задовольнити потреби суспільства в перевезеннях як вантажних, так і пасажирських. В першу чергу, в зв'язку з незадовільним технічним станом інфраструктури, обмеженнями швидкості, наявністю "вузьких місць" інфраструктури, дефіцитом тяги.

    Так, на сьогодні суттєвого оновлення вимагає рухомий склад, зазначає Ярослав Дубневич.

    "Вважаю, що в рішенні даного питання потрібно максимально задіяти Дарницький, Панютинський, Стрийський вагоноремонтні заводи, які є філіями УЗ, а також Крюківський вагонобудівний завод, Львівський локомотиворемонтний, Запорізький електровозоремонтний завод та інші. Це дасть можливість збільшити кількість робочих місць і принесе додатковий дохід в бюджет. Тим більше, що продукція національних виробників є технічно сумісною з нашою інфраструктурою, яка ще не перейшла на технічні стандарти ЄС. Для цього необхідна державна підтримка розвитку внутрішнього виробництва", – підкреслив Дубневич.

    Глава комітету з питань транспорту вважає, що допуск до залізничних перевезень приватних перевізників жодним чином не передбачає приватизації залізничної інфраструктури. Вона залишиться у власності УЗ, як державної компанії.

    Попередній матеріал
    "Зе-команда" пропонує шлях України до ЄС за неіснуючою процедурою
    Наступний матеріал
    Перлини бароко, стиль латино та струни арфи: квітнева афіша Національної філармонії України
    Теги: