Промисловці вважають, що нововведення призведе до здорожчання вантажоперевезень і зростання корупції в галузі.
Як стало відомо, 10 липня опублікували проект наказу Міністерства, який передбачає включення до найменування видів перевезень, робіт і послуг, які виконуються залізничним транспортом за вільними (договірними) тарифами, плати за використання власного вагона "Укрзалізниці", наданого для перевезення вантажу в межах України.
Федерація металургів України, Металургпром та Українська асоціація виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції кажуть, що таке рішення украй негативно вплине на стан вітчизняної економіки і може призвести до нерегульованого зростання цін на вантажні перевезення для більшості галузей промисловості, а також до значного зростання корупційних ризиків.
Зазначимо, що промисловці висловили свою позицію у зверненнях до віце-прем'єра Степана Кубіва, міністра інфраструктури Володимира Омеляна, голови "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна, а також керівництва Антимонопольного комітету.
Металурги також вважають, що забезпечення одних приватних власників вантажів парком піввагонів "УЗ" не досягає 10%, водночас інші забезпечені цим ресурсом більше, ніж на 90%. За таких умов надання "УЗ" права на вільне ціноутворення може ускладнити ситуацію щодо вантажних перевезень, зауважили промисловці.
Також там звернули увагу, що нині функція управління вагонами "УЗ" не є фінансово і організаційно відокремленою. А Центр транспортної логістики, який де-факто керує вищезгаданими вагонами, виконує цілу низку інших специфічних функцій, які виходять за межі функціоналу будь-якого приватного оператора рухомого складу .
"Надання повноважень щодо вільного ціноутворення в умовах наявності вищезазначених важелів впливу на всіх вантажовідправників та інших операторів рухомого складу, може привести до значного збільшення ризику зловживань з боку працівників УЗ, що послабить конкурентні позиції приватних операторів і призведе до збільшення прямих, а також неявних втрат вантажовласників ", - йдеться у зверненні.