Плани щодо скорочення шкідливих викидів промисловими підприємствами України постійно відкладається, зокрема, через відсутність фінансування. Серйозно до цього питання підходять лише деякі підприємства. Про це заявив Міністр екології Роман Абрамовський, повідомляє "Обозреватель".
"У нас є затверджений план скорочення викидів, який, на жаль, не виконується. Одного разу його вже відтермінували, тепер знову є ініціативи відкласти його ще на п'ять років. Міністерство категорично проти відстрочок. Цей план узгоджений із Європейським енергетичним співтовариством. Він стосується і викидів дрібнодисперсного пилу PM2, 5 і PM10, і канцерогенних оксидів сірки та азоту. Так, на нього потрібно багато грошей, а ринок електроенергії зараз не в кращому стані, але ми будемо наполягати. Ми відповідальні за життя і здоров'я людей, якщо не буде зниження викидів, то складно буде гарантувати якісне і довге життя", – підкреслив міністр.
За словами чиновника, реального поліпшення ситуації вдалося домогтися лише з окремими підприємствами.
"Наприклад, у Києві на Дарницькій ТЕЦ ми питання викидів вирішили – вони будують фільтри, встановлять їх до кінця року і частина викидів, зокрема, дрібнодисперсного пилу, знизиться. Якщо не будуть виконувати, будемо зупиняти ТЕЦ, штрафувати, вимагати компенсації збитків. Це компетенція екологічної інспекції", – заявив Абрамовський.
Також серйозно знизив шкідливі викиди в атмосферу комбінат ім. Ілліча в Маріуполі, що належить "Групі Метінвест", говорить він. Там були встановлені датчики, що фіксують зниження шкідливих викидів. За словами Абрамовського, заходи з підвищення екологічності виробництва дозволили знизити викиди дрібнодиспенсерного пилу в повітря більш ніж в 10 разів.
Однак промислові викиди, додає міністр, це не єдине джерело забруднення повітря.
"Крім стаціонарних джерел викидів, у тому ж Києві велику проблему становить транспорт. У столиці дуже незручна організація транспорту, постійні затори, далекий від досконалості громадський транспорт. Я дуже роздратований тим, що Київ знову закупив дизельні автобуси, вважаю це не найкращим рішенням для XXI ст. Розумію, що закупити електричні автобуси дорого, під це також треба перебудувати систему, зробити зарядні станції. Але починати з чогось треба. У Запоріжжі, Житомирі задумалися про електротранспорт, а в Києві купують 200 дизелів з Білорусі. Мені таке рішення незрозуміло", – заявив Абрамовський.