автомобілі
автомобілі 5 канал

ЄС збільшило мито на імпорт електромобілів з Китаю: у що може перерости новий торговельний конфлікт

Читайте по-русски
Задля уникнення високих мит, китайські виробники розглядають можливість інвестувати у заводи в Європі

Європейський Союз посилює економічну незалежність від Китаю. Представники ЄС проголосували за значне збільшення мита на імпорт китайських електромобілів. Зі свого боку, Піднебесна погрожує відповісти власними обмеженнями на продукцію. У що може перерости новий торговельний конфлікт – розбирався журналіст "5 каналу" Роман Середюк.

45% митного податку на імпорт електромобілів з Китаю. 10 країн-членів Європейського союзу підтримали запровадження такого  мита на ввезення електрокарів із Піднебесної. Про це пише агенція Bloomberg. Проти виступили Німеччина і ще 4 держави, 12 утримались. Тепер Європейська комісія розглядатиме реалізацію цього рішення. 

"Сьогодні пропозиція Європейської комісії запровадити остаточні мита на імпорт акумуляторних автомобілів із Китаю мала необхідну підтримку з боку держав-членів. Це ще один крок до завершення антисубсидійного розслідування Комісії", – заявив речник Європейської Комісії Олоф Гілл.

Обмеження планують на  п'ять найближчих років. Але якщо Пекін врахує занепокоєння ЄС, мито можуть зняти. Якщо ж цього не станеться,  Євросоюз може стикнутися з протидією. Так вважає аналітик франкфуртського фондового ринку.

"Якщо підвищуєте тарифи, ви провокуєте можливі протидії. І це має підвести нас до думки щодо тарифів на автомобілі, які ми хочемо експортувати до Китаю. Тут ще не цілком зрозуміло, як відреагують китайці, і все, що ми можемо зробити, – це спекулювати, чекати і спостерігати", – каже аналітик фондового ринку у Франкфурті Олівер Рот.

До цього європейців підштовхнуло попереднє розслідування Єврокомісії щодо китайських електромобілів. Воно засвідчило, що Пекін несправедливо субсидував виробництво автівок. Це створило економічну загрозу європейським виробникам. Річні виробничі потужності Китаю сягають 3 мільйонів електрокарів для експорту. У Комісії кажуть, що це вдвічі перевищує ринок ЄС. Тоді Китай це заперечив і пригрозив обмеженнями зі свого боку. Тарифи стосуватимуться сільського господарства, авіації та автовиробництва. У вересні Міністр торгівлі КНР Ван Веньтао провів переговори з міністром економічного розвитку Італії Адольфо Урсо. Тоді він заявив, що розслідування Європейської комісії впливає на інвестиційні плани китайських компаній.

"Китай готовий сприяти взаємним інвестиціям між автомобільними компаніями двох країн. Однак розслідування ЄС щодо китайських електромобілів істотно вплинуло на впевненість китайських автовиробників інвестувати в Італію", – каже міністр торгівлі КНР Ван Веньтао.

Задля уникнення високих мит, китайські виробники розглядають можливість інвестувати у заводи в Європі. Зокрема, в Угорщині, яка є інвестиційним партнером Піднебесної. Там її підприємці відкрили заводи з виробництва електромобілів і акумуляторів. Угорський прем'єр заявив, що запровадження ЄС тарифів спровокує "економічну холодну війну" між сторонами. 

"Прояснімо: те, що ми робимо зараз, і те, що вони змушують нас робити, те, що робить Європейський Союз, є економічною холодною війною. Якщо я не помиляюся, Євросоюз саме сьогодні ухвалить рішення про запровадження каральних мит на китайську економіку. Ми проти цього. Якщо я правильно зрозумів новини, то навіть німці проти і ще декілька держав. Але я вважаю: більшість ще розглядає запровадження тарифів. Це наступний крок в економічній холодній війні. Це найгірше, що може статися з Європою", – заявив прем'єр міністр Угорщини Віктор Орбан.

Європейський Союз та Китай намагаються знайти альтернативи впровадженням мита. Вони шукають умови, які контролюватимуть ціни та обсяги експорту. 

"ЄС та Китай продовжують наполегливо працювати над пошуком альтернативного рішення, яке було б повністю сумісним із СОТ, адекватним у розв'язанні проблем шкідливого субсидіювання, встановлене розслідуванням комісії, яке підлягає моніторингу та примусовому виконанню", – зазначив речник Європейської комісії Олоф Гілл.

Рішення повинно відповідати вимогам Світової організації торгівлі. Китайські виробники електромобілів повинні визначитись: чи вносити нові мита у ціну на електромобілі, чи знизити власний прибуток.  

Роман Середюк, "5 канал"

Нагадаємо, The Times заявили, що Китай постачає росії безпілотники для війни проти України.

Дивіться також відео:

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Попередній матеріал
Порошенка, за вказівкою згори, не пустили передати техніку для військових, яку він привіз у Миколаїв
Наступний матеріал
НАТО не збиватиме ракети і дрони над Україною: чому прийняте таке рішення 
Loading...
рф створила в Китаї секретний проєкт із виробництва ударних дронів для війни в Україні – Reuters

рф створила в Китаї секретний проєкт із виробництва ударних дронів для війни в Україні – Reuters

На фронті росіяни використовують бронемашини ZFB-05 китайського виробництва – фото

На фронті росіяни використовують бронемашини ZFB-05 китайського виробництва – фото

росія знімала українські атомні станції з китайських супутників – Зеленський

росія знімала українські атомні станції з китайських супутників – Зеленський

"Що значить просто сісти й поговорити?": Зеленський звинуватив Бразилію й Китай у неповазі до України

"Що значить просто сісти й поговорити?": Зеленський звинуватив Бразилію й Китай у неповазі до України

Втрата F-16 в Україні має налякати росію та Китай: видання Fox News пояснило, чому

Втрата F-16 в Україні має налякати росію та Китай: видання Fox News пояснило, чому

Китайські банки масово зупиняють операції з росією – у чому причина

Китайські банки масово зупиняють операції з росією – у чому причина