Співробітник NASA розповів, коли полетіти на орбіту стане так само звично, як придбати квиток на літак

"Час за Гринвічем" 5 канал
Вже три приватних компанії почали працювати над здійсненням польотів для космічних туристів

Ви ще не забронювали квиток у космос? А даремно. Підкорення навколоземної орбіти відбувається із зорелітною швидкістю. Вже три приватних компанії почали здійснювати польоти для космічних туристів. І всі вони успішно повернулися додому. Переважно це не підготовлені астронавти, а пересічні громадяни різних професій. Поки що між ними немає конкуренції, адже попит переважає пропозицію. Але за декілька років ситуація може змінитися. Наприклад, Ілон Маск захоплюється ідеєю колонізувати Марс. Лише уявіть космічні мандрівки вже не такого далекого майбутнього, приміром за маршрутом Земля-Марс із зупинкою на Місяці. Але виникає чимало запитань. Чи будуть космічні затори, як уникнути ДТП, чи то пак, КРП – космічно-ракетних пригод.

Про перспективи опанування космосу ми розпитали у Доржа Бату. З 2013 року він працював у лабораторії, яка виробляла та випробовувала високотехнологічні деталі й вузли, зокрема і для космічних апаратів. З 2016 року працював оператором корекції траєкторій в Центрі керування польотами NASA. А з 2020 року – перебуває в засекреченій американській структурі. Ексклюзивне інтерв'ю з Доржем Бату взяла журналістка "5 каналу" Мирослава Танська для програми "Час за Гринвічем".  

Пане Дорже, рада вітати вас. Дякую, що знайшли час для нас. Все активніше починає розвиватися космічний туризм. Люди, які не присвячували все своє життя таким польотам, врешті летять у космос. Що потрібно знати і вміти, аби полетіти кожному із нас?

Цивільний екіпаж – не означає непрофесійний екіпаж. Перед відправкою він проходить дуже великий тренінг ( І цей цивільний екіпаж, який летів зараз, – він був здатний керувати кораблем самостійно). Прогрес не стоїть на місці, і системи корабля вдосконалюються. Тому не складно буде навчити майбутніх туристів, майбутніх пілотів керувати кораблем. Я знаю, про що говорю, тому що я сам був на симуляторах SpaceX. Це входило раніше у мої посадові обов’язки. Це не так тяжко, як могло би здатися. Кожна цивільна команда, це буде команда професіоналів, тому що вони будуть знати, що робити. Інша справа, коли ми беремо людину, яка хоче полетіти. Вона не повинна проходити рік підготовки і просто полетіти. У такому випадку, вона повинна летіти із професіоналом, як при парашутному стрибку. Але кожна цивільна команда, яка летить у космос, це не означає, що вони не професіонали. Це означає, що вони можуть бути непрофесійними астронавтами, але вони вміють керувати кораблем і вони знають, на що вони йдуть. І в цьому от різниця. В той час, як полетіти з Безосом і Бренсоном, треба проходити певну підготовку. Тому я би не сумнівався у професійності команді Айзікмана. Вони пройшли величезну підготовку, вони літали в симуляторах, вони знають, як це працює. Знають, як поводитися в нештатних ситуаціях.

Дорж Бату
Дорж Бату5 канал

Будь-яка космічна місія дуже ретельно планується і дуже ретельно готується. Відповідно, вона вже по визначенню безпечна. Не слід забувати, що корабель Crew Dragon, на якому якраз літала перша цивільна експедиція, цей проект створювався для співпраці із NASA. Відповідно, він сертифікований NASA. NASA має свій протокол, називається він Loss of control. І відповідно до цього протоколу, індекс безпеки цього корабля становить 1 до 273. Що це означає, це означає, що на 273 запуски тільки 1 відбудеться з деякими порушеннями і те, не факт, що фатальними. Для порівняння скажу, що індекс небезпеки Space Shuttle дорівнював 1 до 68. Тобто різниця дуже велика. Ну і плюс можемо згадати вічні суперечки про те, що безпечніше – літак чи автомобіль. Звичайно, що літак, адже якщо ми подивимось на статистику, то автомобільних аварій набагато більше. У людини набагато більше шансів загинути в автомобільній катастрофі, аніж при польоті в космос чи польоті на літаку.

Космічний туризм
Космічний туризм5 канал

Чи реальні шанси, що туристів у космос пускатиме і Україна?

Я думаю, що в України якраз є такий шанс. В України є наукова база, в України є багаті заможні люди, які, якщо захочуть вкласти в аерокосмічну галузь, why not?

Як багато людей захоче і наважиться підкорити космос, навіть якщо ціна буде сприятливою?

Я думаю, що багато, тому що космос вабить. Попри те, що все нове і лякаюче, таке завжди вабить людей. Тому нестачі бажаючих точно не буде.

Запуск
Запуск5 канал

Читайте також: нещодавно перші космічні туристи успішно повернулися на Землю.

Мирослава Танська, "Час за Гринвічем"

 

Попередній матеріал
Генасамблея ООН: хто наважився говорити про загрози з боку Москви, а хто – не помітив агресії
Наступний матеріал
Не давали їсти й забороняли спати: чим насправді була секта Марії Деві Христос і до чого тут КДБ
Loading...