Королівський театр Мадрида – один із небагатьох оперних театрів світу, який працює під час суворого карантину. Все завдяки ретельно спланованій системі безпеки і для акторів, і для глядачів. Це регулярні тести, спеціальні системи дезінфекції та зонування глядацької зали. Як працює оперний театр у Іспанії, одній із найбільш постраждалих від коронавірусу держав – розповість кореспондентка "5 каналу" Нонна Стефанова.
60 мільйонів євро – річний бюджет Королівського оперного театру в Мадриді. І щонайменше один мільйон євро до кінця цього року театр витратить на особливі заходи безпеки під час пандемії. Усе для того, щоби продовжувати працювати. Так, на вході глядачам дезінфікують не лише руки, а й взуття, на спеціальному килимку. Температуру вимірюють вмонтованим у рамку градусником. Людей моніторить і присутня тут медсестра. Зал поділено на 19 секторів безпеки. Тут може розташуватися тисяча глядачів – це 65 відсотків від загального обсягу.
"Я почуваюся у безпеці. Ви ж бачите усі ці заходи довкола. Відчуваю, що у мене є певний привілей. Я маю друзів у інших містах. І вони не можуть піти в оперу, адже їхні театри зачинені", – каже Хуан Луїс Ґарсіа, глядач.
Королівський театр чи не єдиний відомий оперний у ЄС, який продовжує працювати попри карантинні обмеження. Іспанія – одна з найбільш постраждалих від пандемії країн. Нині зачинена міланська Ла-Скала, паризька та лондонська опери. Світові сцени також мовчать. Метрополітен-опера у Нью-Йорку закрилася на цілий сезон. Там уперше мала виступати співачка Асмік Григор’ян, але її дебют на цій сцені відклали. Проте Мадрид дав шанс не робити пауз.
"Страх – найгірший порадник у будь-якій ситуації. Не кажу, що ми не повинні бути обережними, але ми є дуже обережні. Я ніколи не почувалася незахищеною. Адже нам постійно роблять тести, є масковий режим – всі заходи безпеки у театрі дуже суворі", – каже Асмік Григор’ян, співачка.
"Уряди держав діють дуже неправильно, що зачиняють театри. Подивіться, які щасливі глядачі. Людям потрібна музика, мистецтво, і все, що зміцнює їхній дух", – говорить Крістоф Лой, мистецький директор постановки "Русалки".
Для тих, хто служить у театрі – безпека не менш сувора, ніж для глядачів. Раз на три дні тут роблять тести всім працівникам. Костюми дезінфікують ультрафіолетом після кожної вистави. А раз на два тижні чистять систему кондиціонування. Яка до того ж є унікальною, бо завжди подає у приміщення лише свіже повітря з вулиці. І робить це на всі 22 поверхи і 65 тисяч квадратних метрів приміщення. Поза сценою обов’язкове носіння масок. І масками і дезінфекторами – театр забезпечує і глядачів і акторів.
"Якщо співак, чи будь-хто із працівників, не до кінця розуміє ситуацію, а є такі люди. І вони отримують сувору догану, адже жартують з вогнем, ризикують нашою роботою, мріями і бажанням, щоб театр працював", – каже Овідео Сенера, керівник костюмерного цеху.
У Королівському театрі Мадрида переконані, що їхня система безпечної роботи в час пандемії може стати зразком для всіх культурно-мистецьких закладів світу. Опера не працювала з березня по травень, через загальний локдаун. Але вже тоді керівництво почало планувати відкриття і роботу в нових умовах.
Нонна Стефанова, "5 канал"