Компанія Сhanel викупила додаткові поля, щоби вирощувати жасмин для своїх найпопулярніших парфумів "№5". Квіти для них збирають винятково в регіоні Ґрасс на півдні Франції. Цього травня знаменитому аромату виповнилося 100 років. За легендою, кожні 30 секунд у світі купують флакон Сhanel "№5". Про це повідомляє кореспондентка "5 каналу" Христина Катарина.
Напоєний альпійським сонцем і вітром, цей білосніжний жасмин – дорогоцінний серпневий урожай. Вирощена на ґрасських полях квітка – одна з головних нот легендарного аромату Chanel "№5". Завдяки унікальним природнім умовам регіон Ґрасс став раєм для парфумерів у XVII столітті. А впродовж останнього сторіччя на тутешніх просторах народжуються майбутні аромати іменитих духів. Chanel належать 20 гектарів угідь. А тепер компанія викупила ще 10, аби забезпечити врожай для своїх парфумів.
"Ґрасський жасмин – найважливіший компонент парфумів "№5". Це інгредієнт, за який ми важко боролися, адже були часи, коли він опинився під загрозою, бо вирощування жасмину перемістилося до інших країн. Саме тому у 80-х роках Сhanel об'єднала сили разом із фермерами, щоби зберегти площі жасминових полів та забезпечити високу якість урожаю", – зазначив головний парфумер Дому Сhanel Олів'є Польж.
Ще один аромат, без якого неможливо уявити "№5" – прованська, або ж столиста троянда. Cаме ці дві квітки – жасмин і розу – в 1921-му році поєднав у флаконі винахідник духів Ернест Бо.
"Прованська троянда, яку ми вирощуємо в себе на фермі, унікальна, адже росте в особливому ґрунті. А це дуже важливий показник. Земля тут піщаниста, а клімат – помірний. Зазвичай у травні погода щороку однакова. Всі ці фактори впливають на запахові властивості квітки. І таких умов для її вирощування більше ніде немає", – наголосив фермер Фабріс Б'янчі.
Парфуми, які пахнуть жінкою – таким було бажання Коко Шанель. Вона замовила парфумеру створити штучний і складний аромат, не схожий на популярні тоді квіткові чи ванільні. З 10-ти зразків, який майстер запропонував кутюр'є, вона обрала 5-й. Улюблене число Коко стало її талісманом. Запах був революційним. Чистий, холодний, абстрактний. Він поєднує в собі понад 80 природних і штучних інгредієнтів. Окрім жасмину й троянди, це альдегіди, іланг-іланг, пачулі, мускус, ваніль, бергамот, лимон та ірис.
"Безумовно, секрет полягає у формулі парфумів, але також і в якості сирих інгредієнтів. Це наче кольори на палітрі художника. У нас неповторна палітра, й дуже важливо її зберегти", – розповів головний парфумер Дому Сhanel Олів'є Польж.
Склад парфумів не змінювали століття, а їхню формулу тримають у таємниці. Однак Chanel "№5" – це не лише про запах, а й про форму. Знаменитий прямокутний флакон зі скошеними краями – візитівка бренду. Пляшечка також була революційною, як для свого часу, адже її можна було не лише зберігати біля трюмо, а й носити із собою. Кришечка духів повторює контури Вандомської площі – однієї з 5-ти королівських площ Парижа. Саме її Коко Шанель бачила з вікна готелю Ritz, в якому часто зупинялася.
Неймовірну популярність парфумам принесла Мерлін Монро, яка сказала, що "в ліжко одягає лише кілька крапель Chanel N5".
Свого часу аромат рекламували актриси й моделі Катрін Деньов, Кароль Буке, Ніколь Кідман, Жизель Бюндхен, Одрі Тоту і Маріон Котіяр. А у 2012 році у парфумів уперше з'явилося чоловіче обличчя – ним став актор Бред Пітт.
Сама Коко називала парфуми "невидимим, але незабутнім модним аксесуаром". Такими стали і Сhanel "№5" – одними з найупізнаваніших у світі, ароматом-легендою, ароматом століття.
Читайте також: вчені відтворили парфуми Клеопатри, яким більш як 2 тисячі років.
Христина Катарина, "5 канал"