Українці застрягли в аеропорту
Українці застрягли в аеропорту Facebook

За крок до літа: безпека авіаперельотів та стан літаків

Читайте по-русски
Сезон ще не стартував, а сотні туристів уже встигли застрягнути в аеропортах

За крок до літа. Хоч країна й потопає в зубожінні, туристичні агенції посилено облаштовують українцям відпустки на закордонних морях.

Збільшений попит – збільшені навантаження на перевізників. Скандал із боїнгами, які зняли з рейсів через загрози катастроф, призвів до перерозподілу бортів у небі. Україну це теж зачепило. Але не надто. Проблему технічного стану літаків, які виступають відпусковими маршрутками на чартерних рейсах, ми вже піднімали. Чи вирішена вона натепер? Навряд. Українські авіакомпанії 2019 року збільшили вік свого флоту.

Які будуть наслідки? Чи не чекати відпочивальникам низки скандалів із добовими очікуваннями, коли відвезуть на моря або вчасно з них повернуть?

У київських аеропортах поки що без ажіотажу. Туристичний сезон ще не розпочався. Жвавіше тут було хіба що на травневі свята. Кількість рейсів, а з ними і черги до стійок реєстрації, збільшаться традиційно з червня. І обслуговуватимуть вони здебільшого тури all inclusive, тобто "все включено".

Сезон ще не стартував, а сотні туристів уже встигли застрягнути на летовищах. Близько чотирьохсот мандрівників були заблоковані у двох аеропортах – у єгипетському Шарм-ель-Шейху та українському Борисполі.

Тоді туристи у відпустку таки полетіли. Після 14 годин очікування на борт.

Туристи в Запоріжжі дві доби не могли вилетіти на відпочинок до Туреччини. Все через поломку літака. Рейс кілька разів переносили, а потім і зовсім скасували.

Туристичний колапс Україна вже переживала. Торік улітку. Півтори тисячі українців не змогли вчасно вилетіти на відпочинок чи повернутися з нього. Провели по кілька діб в аеропортах.

Українські туристи в Грузії
Українські туристи в ГрузіїFacebook / Ксюша Дубенчук

Тоді туристична компанія та авіаперевізник звинувачували один одного.

Втрутилася держава. Ситуацію залагодили і з'ясували причину колапсу: авіаперевізники брали на себе зобов'язання, яких не могли виконати. Мали по кілька літаків, більшість із яких старі. Вони часто ламалися – рейси переносили або взагалі скасовували. Це при тому, що кількість пасажирів минулого літа, порівняно з 2017 роком, зросла удвічі.

Цього року чартерні перевізники закупили шість нових бортів.

Аеропорт Київ
Аеропорт КиївАеропорт \"Київ\"

"Загроза все одно залишається. У першу чергу через те, що літаки, що експлуатуються, не нові. Станом на 2018 рік половина всього флоту, що виконує чартерні перевезення, – це були літаки, яким або більше 20-ти років, або які експлуатувалися у країнах третього світу, і до яких треба проявляти більш жорсткі вимоги", – розповідає експерт з авіації Богдан Долінце.

Торік Міністерство інфраструктури обіцяло заборонити польоти літакам, старшим за 20 років. Однак передумало.

"На прохання учасників ринку, які казали, що в них, по-перше, недостатньо ресурсів фінансових для того, щоб закупити нові борти. По-друге, є категорія компаній, та ж "Мотор Січ", де літаки значно старші. Ми вирішили все-таки це обмеження не вводити на цьому етапі, покладаючись на добросовісність самих авіакомпаній", – пояснив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

За перенесення і скасування рейсів Міністерство інфраструктури авіакомпанії штрафуватиме. А старим літакам обіцяють прискіпливі перевірки під наглядом міжнародних експертів. Якщо борт має серйозну несправність, то у небо він не злетить. На виправлення незначних дефектів авіакомпаніям дають кілька днів, і польоти дозволяють.

"В залежності від типу повітряного судна, є такі дефекти, з якими дозволяється експлуатація цього повітряного судна. Потім такий дефект має бути усуненим. У той же час пілот, залежно від експлуатації повітряного судна, також приймає рішення про те, чи може він виконати такий політ, чи це буде йому складно. Він самостійно приймає рішення і може вимагати ранішого усунення цього дефекту", – пояснює голова Державної авіаційної служби Олександр Більчук.

Ілюстративне фото, туристи
Ілюстративне фото, туристиtvc.ru

Ревізію на туристичному ринку також влаштувало Мінеконопрозвитку: "Скасовано мораторій на проведення Мінекономрозвитку планових перевірок туроператорів, що дозволило до кінця 2018 року провести чотири планові перевірки, за результатами яких анульовано три ліцензії. Затверджено нові критерії оцінки ступеню ризику від провадження туроператорської діяльності та віднесено виїзний туризм до високого ступеню ризику".

До перевірок ринку готові, повідомили у одному із найбільших туроператорів. Зі скандалу літа-2018, кажуть, висновки зробили – змінили авіаперевізників.

Улітку кількість туристів, порівняно з минулим роком, зросте на 20%. Такі прогнози гравців туристичного ринку. А значить, і навантаження на авіаперевізників теж збільшиться.

Сергій Барбу, Віктор Прокопенко, Дмитро Демішев, "Час: Підсумки Тижня"

Попередній матеріал
Стартує будівництво Меморіалу Героїв Небесної Сотні – останні подробиці
Наступний матеріал
Тепер і для дорослих "зелене світло": МОЗ скасувало вікові обмеження на безкоштовну вакцинацію від кору

#KyivNotKiev: найбільший лоукостер Європи виправив написання українських міст

#KyivNotKiev: міжнародний аеропорт Чорногорії виправив назву української столиці

Замінювання аеропорту "Київ" виявилося неправдивим: евакуювали тисячу осіб

"Мінування" аеропортів у Львові та Харкові: поліція з'ясувала, звідки телефонували аноніми

#KyivNotKiev: аеропорт Брюсселя почав правильно писати назву Києва англійською

"Північний сокіл-2019": українські льотчики повернулися з Гренландії – включення