Які ще порушення, окрім перевищення швидкості, фіксуватимуть пристрої TruCam – МВС

Керівник сервісних центрів МВС Владислав Криклій у програмі "Час: Online" на "5 каналі" розповів, що нові правопорушення фіксуватимуть наступного року у квітні

– Звертаюся зараз до Вас як до учасника дорожнього руху. Ми отримали обмеження по швидкості – 50 км/год, і за перевищення вже штрафуватимуть. Вам комфортна ця швидкість як водію?

– Обмеження 50 км/год – це універсальна швидкість для міст. Але міста можуть встановлювати різні обмеження. Наприклад, історичний центр міста, в районі вулиці Хрещатик, Лютеранської, то там, певно, й 50 км по бруківці їхати буде небезпечно, можна обмежити до 30. І навпаки, на проспектах, великих вулицях, де немає наземних переходів, там ці ліміти можна підвищити. Так, місто Київ рішенням сесії виділило перелік вулиць, у тому числі проспект Перемоги, проспект Бажана, де були обмеження до 80 км/год., з 1 листопада до 1 квітня їх зменшили до 50 км/год. Поліція здійснювала там заміри за допомогою приладу TruCam. Моя особиста думка – тут трішки поквапилися, можна було переглянути це рішення. Бо яка різниця – зима чи літо, там мають працювати дорожні служби, щоб не було ожеледиці, або треба встановлювати LED-дорожні знаки, де, залежно від погодних умов, змінюється обмеження швидкості.

– А Вам особисто вдалося переналаштуватися? Бо я бачу, що забувають водії і починають рухатися в колишньому темпі – швидко.

– Це не залежить від моєї посади, але я завжди був таким нудним водієм, не порушником, не люблю "лихачити" на дорозі і, крім того, постійно вимагаю від пасажирів користуватися ременями безпеки.

– Що ви можете розповісти про пристрої TruCam, якими вимірюють швидкість? Ви казали, що мали причетність до них.

– Це, звичайно, стосується дорожньої поліції, яка за допомогою цих пристроїв робить фіксацію. Було багато дискусій з приводу того, що цими пристроями не можна користуватися. Хочу нагадати, що було прийнято і внесено зміни до технічних регламентів, куди додали ще деякі типи порушень. Крім швидкості, це ще просторово-часові порушення, тобто порушення правил переїзду, світлофорів і так далі. Єдине, що це буде в новому році, ближче до квітня. І найголовніше те, що прийняли національні стандарти для вимірювальної техніки. TruCam відповідають цим стандартам, вони сертифіковані в службі метрології і пройшли відповідну перевірку. TruCam мають сертифікацію щодо захисту інформації. Тому, коли кажуть, що їх не можна використовувати і це начебто виконуються злочинні накази, – то це абсолютно не відповідає дійсності. Це пристрої, інформацію з яких неможливо видалити, нею неможливо маніпулювати. Єдиний варіант, як прибрати інформацію з TruCam, – це спалити його, розбити або ще якось знищити. Але пристрій дуже дорогий, тому навряд патрульні поліцейські експериментуватимуть у такий спосіб.

– У соцмережах часто можна прочитати невдоволені коментарі, що нібито повертаються старі часи, коли в кущах ховалися поліцейські і ловили на швидкості. Як це відбуватиметься зараз?

– У час сучасних технологій, я вважаю, що кущі неможливі, бо вже є багато технологічних рішень, як Google-мапи чи Waze. Вони дають змогу побачити, де є поліцейський патруль, де фіксують швидкість. Тут мета – не до штрафу когось притягнути, а саме зменшити аварійність і смертність на дорогах. Нагадаю, що в нас, в Україні, щороку на дорогах гине і травмується понад п'ять тисяч громадян. У планах – зменшити цей показник на 30%. Сьогодні є спеціальні дорожні знаки про те, що здійснюється фіксація, патрульна поліція вмикає проблискові сині маячки. Тому не помітити їх неможливо. Ну а ті, хто любить "літати" майже 200 км/год, зрозуміло, що в них шлях зупинки трошки більший, ніж у людей, які дотримуються правил дорожнього руху. Вони можуть не скинути вчасно швидкість і створити небезпеку для інших водіїв.

– На жаль, ми бачимо статистику доволі страшних ДТП на дорогах, тому маємо надію, що ця цифра хоч трошечки, але зменшиться.

– Однозначно. Це не панацея. Тут має відбуватися комплекс заходів. Ми чекаємо, поки повністю запрацює автоматична фото-, відеофіксація, там де взагалі виключений людський фактор, інфраструктурні рішення, освітлення. Тому, коли ми говоримо про безпеку, – це однозначно комплекс заходів. Втім, за статистикою, на жаль, маємо теж сумні дані: чим краща дорога, тим більша швидкість, тим більша аварійність.

– Ми знаємо, що TruCam намагалися вже вводити, але через те, що люди масово почали оскаржувати ці дані в судах, все припинилося. Я так розумію, проблема була саме в ліцензуванні цих приладів? Вони не були правильно прописані в нормі закону?

– Так, відбулася стандартизація. Тепер є чіткі критерії та вимоги, як має працювати пристрій, який вимірює швидкість.

Нагадаємо, раніше 5.ua публікував схему – які пішохідні переходи Києва є найбільш небезпечними.

Також дивіться фотогалерею за темою:

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/

Попередній матеріал
Як самостійно знайти, перевірити і придбати авто онлайн – нові сервіси від МВС
Наступний матеріал
Гострий нюх і непідкупність: чому зі США, Європи та Азії приїздять за досвідом в український кінологічний центр