Сніг випав, а гума літня. У патрульній поліції мало не щодня фіксують автотрощі через те, що водії не встигли "перезути" машини. Коли ж потрібно переходити на зимову гуму і скільки доведеться заплатити за сезонні автоаксесуари – рахувала журналістка "5 каналу" Аліна Бурцева.
"Цього року я всі свої машини "перезув", перевірив більш-менш нормально, поки що", – розповів водій.
Віктор за кермом уже не один десяток років. Має три автівки. Кожну з них до зимового періоду підготував заздалегідь. Робив усе сам.
"Треба заздалегідь зробити, поміняти гуму, мастила, якщо терміни підійшли. Омивач теж саме, зимовий. А де ви бачили зиму? Зими раніше були справжніми. А зараз зим нема, це не зима", – зауважив Віктор.
Утім не всі водії такі обачні. Олена гуму змінює, коли вже холодно та сніг.
"Коли вже припекло, знаєте, класика жанру. Лопатка в мене є, лежить на задньому сидінні. Вранці вже користувалася", – каже водійка Олена.
Готувати свої автівки до зимового періоду фахівці радять заздалегідь. Наприклад, змінювати гуму на зимову треба тоді, коли стовпчик термометра опустився до +5 °C.
Перед тим, як зрушити з місця в холодну пору, слід почистити вікна, дзеркала та двірники. Перевірити технічний стан авто. Зокрема, переконатися, що гальма справні, а стоянкове гальмо не замерзло. А ще треба подивитися на панель приладів: чи все добре з показниками, та прогріти автомобіль, надто у сильні морози. До зимового сезону важливо перевірити рівень антифризу та акумулятор.
"Якщо він старий, то просто одного чудового морозного дня або ранку машина не заведеться, ну і навіть не відкриється. Ви знаєте, що якщо акумулятор старий, то його краще поміняти", – пояснює автоексперт Сергій Довгоборський.
Для безпечного керування бажано мати змінне взуття та зручний одяг. А в багажник можна кинути запасний для ремонту, а також лопату, щітки, шкребки та омивач. А ще – дроти для акумулятора та трос для буксирування. Не завадить і знак аварійної зупинки. А якщо зібрались у далеку дорогу – запасайтеся термосом із гарячим чаєм.
У зимову пору найчастіше купують підігрівачі сидіння та антифриз. Беруть також акумулятори, розповідає власниця автомагазину.
"Це йдуть чохли на кермо. Їх добре беруть. Сигнали теж непогано беруть. Ось це йдуть тримачі під телефон. Найчастіше взимку беруть троси, бо взимку ситуації бувають різні", – зазначає власниця магазину на авторинку Тетяна Шаленко.
Популярний товар – зимовий склоомивач. За п'ять літрів рідини на авторинку потрібно віддати від 80 до 150 гривень. Якщо на етикетці написано, що склоомивач не замерзає при -10 °C, то слід брати на -20 °C. Тобто, орієнтуватися на вдвічі сильніші морози. Дроти для підзарядки акумулятора коштуватимуть приблизно 350 гривень. Щітки - від 50 до 150 гривень. А чохли для керма – до 250, залежно від матеріалу. За одну зимову шину для автівки середнього класу доведеться заплатити від 1 до 5 тисяч гривень.
Взимку починати гальмувати потрібно якомога раніше. Сильне натискання на педаль не завжди рятує. А от тиснути на газ треба плавно.
"Беріть ютюб, беріть що завгодно... "якщо ви попали в занос, то дайте газу і занос припиняється. Але ще кажуть, повернути ж кермо в сторону заносу". Повернув. Дивіться: раз, і я в кущах. Але вони забули сказати, що його після того треба вирівняти. І не просто вирівняти, а ще й відкорегувати. Весь час дивимося на дорогу", – наголосив інструктор-викладач школи контраварійної підготовки Олександр Новінський.
Аліна Бурцева, Богдан Чаргазія, Сергій Новіков, "5 канал"
Нагадаємо, що в Україні набрали чинності нові штрафи за порушення правил дорожнього руху. Штрафні санкції будуть застосовуватися як до водіїв, так і до пішоходів і велосипедистів.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.