NewsOne
NewsOne відкриті джерела

Телеміст між NewsOne і "Россия-24": вичерпні подробиці гучного скандалу

Читайте по-русски
Генпрокуратура зареєструвала кримінальне провадження щодо замаху на скоєння державної зради

Телеканал NewsOne відмовився проводити скандальний телеміст із каналом "Россия-24", анонсований напередодні російським ЗМІ. На каналі пояснюють – їхнім журналістам начебто погрожували фізичною розправою. Але на цьому історія з телемостом не завершується. Генпрокуратура зареєструвала в Єдиному реєстрі досудових розслідувань кримінальне провадження щодо замаху на скоєння державної зради. Крім того, ГПУ спрямує до суду подання про арешт активів NewsOne.

Водночас Рада національної безпеки вже провела засідання. Деталі поки не розголошують, однак СБУ та національна поліція отримали низку доручень щодо захисту інформаційного простору. А от російська сторона скасовувати телеміст не збирається. Тепер запрошують ведучих NewsOne до – у московську студію на той самий час. Історія від зради до перемоги – в сюжеті Ірини Сисак.

Телеміст між Росією та Україною в неділю ввечері, 7-го липня, анонсує російський канал "Россия-24". Дмитро Кисельов оголошує про спільний двогодинний ефір з українським телеканалом NewsOne, який належить Тарасу Козаку, близькому до кума російського президента Віктора Медведчука.

Українців обурив скандальний анонс телемосту. Люди не приховували негативної реакції і почали в соцмережах гуртуватися на акції протесту. Перший пікет під стінами NewsOne відбувся вже зранку в понеділок.

"Наша єдина відповідь, що з агресором можна говорити лише мовою санкцій, тільки мовою тиску, але ніяк не перемовини", – каже учасник акції Микола Виговський.

Запланований телеміст секретар ради нацбезпеки й оборони Олександр Данилюк назвав черговою провокацією та запевнив: Україна реагуватиме рішуче.

Реваншем проросійських сил та інформаційною провокацією назвали телеміст NewsOne і "России-24" у Верховній Раді. Депутати закликали заборонити його проведення та відібрати ліценцію на мовлення в каналу.

"Вони вбивали і вбивають українців, вони вбили 13 тисяч українців і тепер хочуть про це поговорити. Реакція держави на цю пряму спробу інформаційного прориву ворога має бути жорсткою наскільки, щоб надалі у будь-кого не виникала навіть думка про можливість таких дій", – наголосив голова ВР Парубій.

Позицію спікера підтримали представники більшості фракцій.

"Не допустити інформаційної провокації "Россия-24" – це заборонений канал в Україні, трансляція і ретрансляція заборонена законом", – зауважила нардеп від "Народного фронту" Вікторія Сюмар.

"Купівля каналів – це спецоперація Росії. І Медведчук – кум Путіна, і купівля телеканалів відбувається за російські гроші", – сказав голова Радикальної партії Олег Ляшко.

Президент Володимир Зеленський закликав українців не піддаватися на провокації і запропонував Путіну поговорити. В нормандському форматі в Мінську.

"Анонсований телеміст – це просто дешевий, але небезпечний піар-хід перед виборами. Треба поговорити? Треба! Давайте! Обговорити, чий Крим і кого там немає на Донбасі", – запропонував Володимир Зеленський.

Інформаційною диверсією проти України назвав наміри NewsOne п'ятий президент України.

"Телемости з агресором, телемости з Путіним, телемости з убивцями українського народу є неможливими. Це є можливим, коли Росія звільнить окуповані території, коли Росія прибере геть свої війська, і коли Росія припинить вбивати", – наголосив Петро Порошенко.

У Службі безпеки закликали провести засідання РНБО й запровадити персональні санкції проти юридичних осіб, які здійснюють мовлення під логотипами "112 Україна" і NewsOne. У Нацраді з питань телебачення і радіомовлення повідомили: відреагувати мають право лише тоді, коли ефір відбудеться.

"Нацрада зможе відреагувати лише тоді, коли ефір відбудеться. Тоді його треба буде промоніторити і вказати на порушення українського закону", – сказала Ольга Герасимюк.

Після такої реакції громадян і представників влади стало відомо: скандального ефіру не буде. На каналі пояснили: начебто через погрози фізичної розправи на адресу журналістів та їхніх родин.

"Телеканал планував організувати перший неполітичний телеміст між людьми з України та Росії, тому ми вважаємо, що такі дії щодо каналу повертають Україну в часи прямого залякування і тиску на журналістську свободу", – заявили у NewsOne.

Новина про скасування телемосту людей не заспокоїла. Дві сотні активістів прийшли під стіни Офісу президента з вимогами заблокувати роботу антиукраїнських каналів, позбавивши їх ліцензії.

"Ми потребуємо дій від президента, СБУ щоб порушило кримінальні провадження проти Медведчука, в першу чергу, про позбавлення телеканалів ліцензії. Ми вимагаємо чітких дій, розслідувань за спробу організації цього телемосту", – оголосили вимоги активісти.

У Генпрокуратурі намір провести ефір кваліфікують як замах на скоєння державної зради.

"Кінцевим бенефіціаром, власником NewsOne є кіпрська компанія, керівниками якої є відповідні громадяни республіки Кіпр. Один із них є засновником іншої кіпрської компанії, котра є співвласником російської ПАТ "Промсвязь", – пояснив генпрокурор Юрій Луценко.

Причетних до організації скандального телемосту – від власника каналу до ведучого, що оприлюднив анонс події, – викликали на допит. Генпрокурор повідомив: відомство готує подання до суду про арешт активів телеканалу.

Ірина Сисак, Валерія Павленко, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею:

Як Путін затанцював на весіллі глави МЗС Австрії – ФОТО

Попередній матеріал
"За 5 років прогрес більший, ніж за десятиліття": Юнкер оцінив зусилля Порошенка на шляху до Європи
Наступний матеріал
Фінансова допомога та санкції проти Росії: підсумки 21 саміту "Україна-ЄС" – відео

Методи російської пропаганди в Україні не такі ефективні, як у Росії – експерт пояснив чому

Головною загрозою свободі слова журналістів "1+1" є винятково тиск з боку власника каналу – штаб Порошенка

"Слухайте, це вовк в овечій шкурі": Порошенко порівняв роботу українських і російських ЗМІ під час виборів

"Молімося за його здоров'я": Зоря прокоментував інтерв'ю Філарета на "Россия-24"

Телеміст із Росією: ГПУ відкрила справу про держзраду і викликала на допит власника NewsOne

Порошенко відреагував на анонс телемосту між NewsOne і "Россия 24"