Реєстрація зброї, сільгосптехніки та авто: у МВС розповіли про майбутні нововведення

Дізнайтесь про майбутні нововведення у послугах сервісних центрів МВС: реєстрацію сільгосптехніки, зброї, калькулятор вартості оформлення авто та онлайн-чергу, а також дивіться корисні лайфхаки від керівника головного сервісцентру МВС про те, як швидко зареєструвати авто та оформити довідку про несудимість онлайн за кілька хвилин.

В ефірі програми "Час. Online" на сайті 5.UA, керівник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій розповів про нові онлайн-послуги, вдосконалення роботи, боротьбу з корупцією та мінімізацію бюрократії при оформленні документів. Крім того, Владилав Криклій повідомив, до впровадження яких послуг іде підготовка та яких нововведень можна чекати у 2018 році.

– Владиславе, як наразі проходить робота над вдосконаленням послуг сервісних центрів МВС, які нововведення вже почали діяти та на які варто чекати?

– Вже переходимо в онлайн-формат. Потроху готуємо людей до наших онлайн-послуг, як наявних, так і нових у перспективі. Сервісний центр надає стандартний перелік послуг – це реєстраційні дії із транспортними засобами, екзаменаційні, тобто отримання водійських посвідчень, різноманітні довідки. Одна з найпопулярніших на сьогодні – це довідка про відсутність судимості, або довідка-витяг з реєстру зареєстрованих транспортних засобів. І плавно готуємось до впровадження нових послуг – це реєстрація сільгосптехніки. Відповідний проект закону є, і ми будемо чекати, коли депутати це підтримають. Щодо реєстрації зброї, передача функцій дозвільної системи. Ми це не прискорюємо штучно, тому що хочемо, щоб усі сервіси доопрацювали. Вже почали займатися таким мікроменеджментом, розбиратися в найбільших дрібницях, передавати персональну відповідальність, поглиблювати навчання і постійно вдосконалюватися. Ми хочемо, щоб коли новий сервіс запроваджувався, він не шкодив сервісам, які вже є на сьогодні, а, навпаки, його доповнював, і це урізноманітнило ті послуги, які надають сервісні центри на сьогодні.

– Скільки сервісних центрів на даний момент відкрито в Україні? Серед постійно-діючих сервісних центрів ще є мобільні сервіс-центри. Скільки їх є та як вони працюють?

– Стаціонарних – 153 сервісні центри. Серед них 30 нового зразка. До кінця року, як я і обіцяв, і міністр постійно на цьому акцентує увагу, – 50 сервісних центрів. У нас досить активний графік відкриттів буде протягом наступних двох-трьох місяців. І 20 мобільних сервісних центрів, які на сьогодні зможуть обслуговувати найвіддаленіші куточки країни, там, де у нас відсутні територіальні фізичні підрозділи. Але це, мабуть, уперше, коли державна послуга максимально наближується до громадянина, і вже не він долає 30, 70 чи 100 км за отриманням послуги, а, навпаки – ми до нього.

Мобільні сервісні центри МВС

– Як це відбувається? Як домовитися, щоб мобільний сервісний центр приїхав до конкретного міста?

– Це все залежить, перш за все, від активності місцевої влади. Я скажу, що є певні райони, села, міста, де мери міст та голови сільрад настільки активні, настільки пропагандують, що є такий сервіс, і разом із нами вони займаються такою позитивною пропагандою і постійно, коли ми приїжджаємо, люди десятками продають, перепродають авто-, мототехніку, отримують водійські посвідчення, замінюють їх на нового зразка, тому що багато, хто ще з «ламінатом» ходить, багато хто міжнародні водійські права отримує, хто там планує їхати за кордон. Тоді в нас відбуваються активні виїзди. Є й більш пасивні голови міст та сіл, де не така кількість послуг. Рекордна кількість послуг протягом одного виїзду була – 80-90, ледь до 100 не дотягнули. Це було у Донецькій області, невеличке місто. Але Донецька область прифронтова, і там теж є певна специфіка – громадянам подорожувати просто небезпечно.

– Якщо порівнювати перший відкритий сервісний центр і один із нещодавно відкритих, наприклад, у Сумах – ви казали, що робите висновки та вдосконалюєте. В чому саме видно вдосконалення?

– Вдосконалення полягають у тому, що ми ще більше стали приділяти увагу і дитячим куточкам, ті самі бук-кросинги, дитячі куточки у нас вже більш якісні. Не кажу, що вони були у нас погані, були гарні, тим більше порівняно з більшістю державних установ, де їх взагалі немає, тому зрозуміло, що позитивно відрізнялися. Постійна наполеглива праця, ми вже до дрібниць доходимо, щоб менше підписів громадянина було на заяві, коли він оформляє. Я особисто, коли проходжу, ці всі етапи, фази вивчаю, і ми мінімізуємо будь-яку бюрократію, щоб було менше підходів. У подальшому ми хочемо електронну чергу інтегрувати до нашої системи, тому що зараз це паралельні процеси. це нам дозволить фактично ще більше унеможливити будь-які діяння зі сторони побутової корупції, якщо хтось із недобросовісних громадян хоче проторгувати чергу, то в нього це не вдасться.

Найактивніше на сьогодні працюємо над тим, щоб можна було документи подавати. Повторюсь, що у нас вже є ряд послуг, повноцінних сервісів – це витяг з реєстру зареєстрованих транспортних засобів і довідка про несудимість. Плануємо, щоб у нас так само це стосувалося і базових сервісів, і все для цього робимо, щоб громадянин міг заздалегідь сплатити за обрану послугу, і фактично вже з мінімізацією часу отримати кінцевий результат, відвідавши центр за 5-10 хвилин.

Сервісні центри МВС

Ви кажете про електронні черги. Це означає, що можна онлайн вдома записатися в чергу і прийти в центр на визначений час та на визначену дату?

– Онлайн-черга через сайт якраз у нас у процесі розробки, скоро вона буде запроваджена. Скоро вона буде наявна фізично. Приходячи до нашого підрозділу, ви записуєтеся в чергу та можете обрати. Тут треба стосовно онлайн-черги та онлайн-запису уважно підходити і певний час або певну кількість, щоб це не перебільшувало концентрацію громадян, які попередньо записалися. Інакше складеться така ситуація, що багато хто записався в онлайн-чергу, фактично не прийшли, а люди, які наявні фізично в центрі, не можуть потрапити, тому що є якісь віртуальні талончики. Такого ми не можемо допустити, тому зрозуміло, що у нас тут має бути дуже раціональний та виважений підхід.

– Але ця система буде запущена і на сайті також, приблизно, які терміни?

– Плануємо до кінця року такі базові речі зробити. Громадянин буде обирати центр, де наявна онлайн-черга, тому що ми не в усіх підрозділах запускаємо онлайн-чергу, бо в дуже маленьких, де навантаження невелике, це буде зайва трата. У великих містах обов'язково, в обласних центрах, а вже в районах і селах – за ситуацією.

– Ми знаємо, що у вас змінився склад працівників. Чи були проблеми в роботі після оновлення складу працівників колишніх МРЕВ, чи були випадки корупції, як ви з ними боролися?

– З випадками корупції ми не можемо боротися, ми можемо робити превентивні заходи для того, аби їх не було. Боротися повинні вже правоохоронні органи, і в цій частині і я особисто, і вся моя команда усіляко їх підтримуємо. Що ми для цього зробили? Власне ми набрали нових людей, щоб трошки ту корумповану атмосферу розігнати. У нас у нових центрах іноді більша половини, іноді 80% – це новий персонал. По-друге, ми забезпечили їх гідною заробітною платою, залежно від області – це від 8 до 10 тисяч гривень. В подальшому теж плануємо поступово збільшувати, бо до хорошого люди дуже швидко звикають, а є дуже велика спокуса, щоб мати додаткові надходження. Знову ж таки, електронна черга та ті додатки, які ми запроваджуємо – чим більше їх буде автоматизованих, тим менше буде будь-якого людського фактору і впливу.

Наступне, я вважаю, важливе досягнення, що свого часу не робило ДАІ, скоріш за все, зі зрозумілих, як на мене, причин, в нас персональна відповідальність кожного працівника. Тобто адміністратор, який приймає документи, працює із громадянином, особисто приймає рішення і своїм підписом завершує надання послуги. Раніше, щоб ви розуміли, це відбувалося через кабінет начальника. Таким чином, я розумію, це був зручний спосіб контролю будь-якого надання будь-якої послуги, пришвидшення, або, навпаки, подовження цієї послуги і централізована корупція. Значно легше через одного начальника, який вже, як спрут, запустив свої руки і там контролює абсолютно всі процеси на своєму локальному рівні.

Коли це все децентралізовано, зрозуміло, що може домовитися людина з конкретним працівником, але знову ж таки, ми даємо конкретні зручні сервіси і абсолютно прозорі умови і робимо все, аби громадянин не брав участі та не був зацікавлений у побутовій корупції. Зрозуміло, що процес подолання корупції повинен бути з обох сторін і громадянин не повинен провокувати і давати хабарі, і зрозуміло, що держслужбовець, працівник у нашому випадку, теж не повинні в цих діяннях брати участь.

Керівник Головного сервісного центру Владислав Криклій

– Ми знаємо, що у вас на сайті є відповідна форма, де людина може повідомити вам про випадки корупції, і також є ще електронна пошта.

– Електронна пошта, сайт, наша Facebok-сторінка і телефонний режим. Дуже важливо сказати, що люди дуже часто не розуміють специфіку отримання певних послуг. Тому що не кожен рік, не кожен день ми реєструємо-перереєструємо авто, з тим, що я бачу, навіть коли мої доволі таки прогресивні знайомі звертаються з якимось питанням, а всі відповіді є на сайті. Але, мабуть, ніхто не хоче витрачати зайвий час і вважає, що написати безпосередньо керівникові значно легше. Власне для цього ми запустили контакт-центр і це теж я вважаю значною перемогою, тому що не в усіх державних установах є повноцінні контакт-центри, і це дійсно привід для гордості, тому що він у нас працює за європейським зразком. Наш керівник служби комунікацій постійно їх там штурмує, навчає, постійно проводяться тренінги, і я сам, як таємний покупець, часто роблю телефонні дзвінки, запитую. Чесно кажучи, це викликає посмішку та задоволення, тому що коли якась проблема виникає, дівчата з нашого контакт-центру в усьому швидко розбираються, постійно беруть трубку, відповідають. Це дійсно вже налаштовує на певний позитив, і громадянин починає розуміти, що дійсно таки щось у нашій державі відбувається.

– Чи є якась статистика щодо звернень громадян, на що вони більше нарікають?

– Проблеми досить різноманітні і по районах, наскільки розумію, найбільше навантаження – це Київ, тому що фактично 15% всіх операцій зосереджено, власне як і населення. Багато хто не хоче заходити в інтернет, значно легше знайти номер і подзвонити, запитати. Але важливо, що ми надали інструментарій, за рахунок якого громадянин може отримати цю відповідь. По-друге, коли від когось не може громадянин отримати відповідь, або вона його не влаштовує і він хоче пересвідчитися, що вона відповідає дійсності і ніхто не маніпулює з фактами або з інформацією. Скарги теж бувають. А бувають і подяки. Останнім часом подяки навіть почастішали. Переважно люди похилого віку нам телефонують, тому що вони звикли бачити старе МРЕВ. Напевно для молоді це зрозуміліше, тому що вони коли подорожують Європою, то бачать там аналоги наших сервісних центрів. А от для старших людей це дійсно наче щось неймовірне відбувається, і от вони телефонували подякувати і казали, що нас підтримують, і треба рухатися у тому ж напрямку.

– Хочемо запитати у вас про нову послугу, яка запустилася нещодавно – оформлення довідки про несудимість онлайн. Розкажіть, з якого часу вона почала працювати і які наразі є результати роботи?

– Збоїв у нас не буває. Довідка працює практично тиждень. Ми за перші дві доби отримали понад 1500 запитів, які вже опрацювали. Громадяни гадали, що це напів-фейк, що це, як у деяких державних установах, запускають та анонсують якусь онлайн-послугу, потім воно не працює, якісь збої відбуваються, зворотного зв'язку немає. У нас в цьому плані все бездоганно налаштовано, і департамент інформаційних технологій, який запити обробляє, і ми постійно роз'яснюємо громадянам. Все працює, як на мене, на «відмінно».

Чому ця послуга важлива? Як би не критикували цю довідку, що вона нікому не потрібна, що це зайва бюрократична історія, що це атавізм, в європейських країнах ця довідка існує, в усіх європейських країнах. У нас найпростіша послуга, з тих, що можливо наявні навіть у європейських країнах, саме з отримання довідки про відсутність судимості. На сьогодні це відбувається покроково, у два кліки, ідентифікація через електронний цифровий підпис, або банк-ID. Якщо користуватися електронним цифровим підписом, то можна і подати запит, і отримати довідку онлайн. Тому що законодавчо електронний цифровий підпис встановлений як засіб ідентифікації особи. Банк-ID, я сподіваюсь, так само як Mobile-ID (ідентифікацію через мобільний номер) підтримають і це буде відповідною нормою в законодавстві відображено і ця частина ідентифікації запрацює.

800 тисяч осіб щороку зверталися за цими довідками, і це не тільки для державних установ, тому що ми з моменту запуску ще раз почули критику, що це тільки державним установами потрібно. Неправда, це і посольства і консульства іноземних країн, і дуже багато знову ж таки комерційних організацій, особливо для підприємств, які займаються фізичною охороною, тому що вони хочуть для себе особову справу, там підкладають інформацію стосовно відсутності судимості особи, яку вони винаймають на роботу. І це абсолютно їх право, ми не можемо їх у цьому обмежити. Тому яка б критика не лунала на адресу нас та міністерства з приводу того, що ця довідка зайва, то треба поглянути на досвід Європи, там така довідка теж є.

Послуга працює, послуга буде надалі іще більш вдало працювати, тому що у нас доробляються АРІ, які ми хочемо підключити до державних установ, які часто звертаються за цією інформацією, і звісно ми будемо наполягати на тому, щоб прибрати зайву бюрократію, щоб державна установа могла до нас адресно звертатися за інформацією стосовно конкретного громадянина і не змушувати його відстоювати черги. У будь-якому випадку на сьогодні є повноцінний онлайн-інструмент, коли громадянин робить запит онлайн, отримує довідку онлайн, не виходячи з дому або офісу, зробивши кілька кліків і заповнивши дуже просту форму за кілька хвилин.

– Тобто в середньому до 10 хвилин часу займає замовлення довідки?

– Навіть швидше. Та головне – правильно вибрати ціль отримання довідки, чи це виїзд за кордон, працевлаштування, участь у тендерних закупівлях, робота із наркотичними засобами та прекурсорами.

– Які ще онлайн-сервіси плануються запускатися у 2018 році, які ваші амбітні плани?

– Дуже амбітні плани. Скажу чесно, що коли готували, то сказали, що не можна розповідати про це все, тому що ми все це тримаємо в секреті. Єдине що скажу, так завуальовано повторюсь, що всі базові послуги, а це реєстрація і водійські посвідчення, я хочу щоб максимально допустимо, максимально адекватно могли переводити теж в онлайн.

Історія автомобіля – це послуга, до якої ми теж готувалися, технологічно вона у нас вже на фінальному етапі, допрацьовуємо певні інтерфейси, знову ж таки це зручний інструмент, задля того, коли ти хочеш придбати авто, тобі немає потреби витрачати час та їхати на станцію діагностики, або фізично приїжджати до центру, можна отримати первинну інформацію, зрозуміти, що, наприклад, продавець тебе обманює, сказав, що він єдиний власник був, а це вже 5 разів перепродавалося. Більше того, ми зараз почали збирати обов'язкову інформацію стосовно пробігу авто. Я також виступив із пропозицією до групи депутатів стосовно того, щоб вони розглянули можливість у кодексі про адміністративні правопорушення і теж додали норму щодо відповідальності, адміністративної принаймні, за "скрутку" пробігу. Тому що фактично це маніпуляції з авто, які шкодять покупцеві. Тому що ми чудово розуміємо, що найдешевше або доступне авто економ-класу і коли в нього пробіг 100 тисяч або 300 тисяч, це фактично може бути дві різні ціни. І це просто аферизм, який може дати збитку кілька тисяч доларів.

Керівник Головного сервісного центру Владислав Криклій

–Ми бачимо, що у вас на сайті з'явилася можливість пройти тести онлайн. Як давно така функція запустилася?

– Тести онлайн ми фактично з квітня почали тестувати. Протягом двох місяців у нас була активна участь громадян, і знову ж таки, ми максимально всі процеси, якщо вони не якісь технологічні внутрішні, робимо відкритими. Ми це все обговорювали, у нас до процесу обговорення і тестування, власне до проходження білетів долучилися понад 40 тисяч громадян. Вони понад 900 тисяч разів, майже мільйон спробували ці тести пройти. Тобто їх протестувала чимала кількість людей, і приблизно чверть разів тести були складені вірно. Це знову ж таки ще один з інструментів боротьби з корупцією. Це знову ж таки інструмент, щоб громадянин міг самостійно підготуватися. Для розуміння пояснюю, що раніше Державтоінспекція фактично в кулуарних умовах вирішувала, що за білети будуть готуватися, у співучасті з окремими видавництвами фактично монополізували ринок і давали можливість друкувати білети на певних умовах, я гадаю, що ці умови мали комерційний або напівкомерційний характер, звісно що з вигодою для певних керівників. На сьогодні такого вже немає. Всі білети у нас у відкритому доступі. Кожен, хто хоче їх друкувати, може свій матеріал підготувати, у видавництві вже ніякої монополії, і погоджуючи з нами, він їх пускає у друк. Ми приборкали ту монополію.

– Чи може людина використовувати тести в електронному вигляді, наприклад, хто не хоче друкувати собі тести?

– Абсолютно вірно, власне це і дозволяють робити наші тести, більше того, можливість пройти тести необмежена. Тренуватися можна скільки завгодно. Знову ж таки, говорячи про корупцію, коли хтось каже, скільки сплачують за права, можливо, когось ображу, але треба бути дуже недалекою людиною, щоб платити комусь гроші і шукати посередників, коли є така чудова можливість – власне веб-сайт головного сервісного центру, де можна взяти пройти ці тести безліч разів і вже вивчити і на «успішно» скласти. І мати навіть приємні спогади про те, що ти сам підготувався і успішно склав, а не шукав якесь зручне та швидке рішення для вирішення цього питання.

– Минулі роки, коли ще не було сервісних центрів, були проблеми з відповідями на екзаменаційні запитання, відповіді були неоднозначні, на одне запитання могло підходити кілька відповідей. Якщо зараз люди зустрічають такі запитання, то чи можна якось повідомити про це та сказати, що краще точніше сформулювати питання чи варіанти відповіді?

– Обов'язково. Ми саме для цього перед запуском у липні, тому що постійно працювати вони і онлайн, і офлайн з оновленим контентом почали вже з липня, громадянин може і зараз, їх перевіряючи, повідомити нам. До того часу ми отримували безліч зауважень. Зауваження були як до картинок, так і до формулювання питань, що вони заплутані, так і до відповідей, щоб там чіткіше їх сформулювати. Все це на сьогодні є, є й електронні тести, той віртуальний екзаменатор, який дозволяє пройти ці тести – 20 запитань – 20 хвилин, менше двох помилок допустив – склав. Не склав – знову тренуйся. Плюс сама електронна версія всіх білетів та всіх запитань, а на сьогодні це 2017 питань, дуже символічно, і ми працюємо над тим, щоб ще додавати кількасот питань і постійно оновлювати та розширювати перелік.

– На даний момент, скільки в середньому по часу займає отримання посвідчення водія в сервісному центрі?

– Тут дивлячись від чого брати. Якщо говорити з моменту підготовки водія, то не менше двох місяців він навчається в автошколі. Автошкола – це фактично організація, яка опосередковано пов'язана з нами, але звісно, що ми їх на сьогодні не контролюємо, тому що є мораторій на перевірки, ми тільки акредитовуємо їх. Після цього це безліч спроб складати теоретичний іспит. Свідоцтво про закінчення на сьогодні актуальне протягом десяти років. Тут теж тривають дискусії, щоб зменшити можливість складати, тому що громадянин фактично може отримати свідоцтво про завершення автошколи, а через 9 років прийти та спробувати складати іспити, хоча деколи воно трохи абсурдно, як на мене, тому що за 9 років і в правилах дорожнього руху може багато чого змінитися. В подальшому хочемо цей процес доопрацювати, впроваджуючи програму екстернів, розглядаємо наразі цей момент, щоб саме теоретичну частину можна було самостійно готувати.

Навчитися водити самостійно апріорі неможливо, тому що я не можу без сертифікованого викладача, без людини, яка буде нести відповідальність, яка знає, як правильно нести відповідальність і у разі виникнення загроз для життя, правильно зорієнтується, це ми тоді ще більше спровокуємо більшу кількість ДТП, а цього нам точно не хочеться. Щороку у нас 250-300 тисяч нових водіїв різних категорій, я кажу про найпоширенішу категорію – це легкові автомобілі, тому якщо пустити все це взагалі неконтрольовано, то це дійсно буде чимала додаткова загроза.

– Тобто ініціатива така, що людина повинна закінчити курси та отримати сертифікат з практики водіння, а от уже теоретичну частину можна буде здати екстерном, не ходивши до школи?

– Абсолютно вірно, тільки навпаки. Спочатку треба буде скласти теорію, що ти вже готовий, а потім вже можна практично навчитися та прийти до нас на складання практичного іспиту. Для того щоб не було ніяких корупційних загроз під час складання практичного іспиту, ми плануємо запровадити відеореєстратори, які будуть вести запис процесу складання іспитів, щоб не було ніяких спекуляцій та маніпуляцій з боку екзаменатора і в подальшому у разі незгоди громадянин міг розібрати цю ситуацію на комісії. А ми, якщо дійсно були порушення з боку працівника, будемо відповідні управлінські рішення приймати.

Довідка про несудимість

– Розкажіть про те, яка зараз ситуація з отриманням категорій, наприклад, коли у людини є вища категорія, а потрібно отримати нижчу? В цьому випадку потрібно проходити теоретичні та практичні заняття в автошколі чи не потрібно?

– У цьому випадку треба тільки практичні навики отримати в автошколі, це називається процесом докатки, а потім вже скласти у нас практичний екзамен, теорію вже не потрібно готувати, тому що теорія вищої категорії вже є.

– В якому році особисто ви отримували права і, якщо ми порівнюємо, як це було тоді і зараз, то що ви можете сказати, чи є позитивні зміни?

– Зміни є, абсолютно. Приблизно 13 років тому я отримав права. Мені важко порівнювати, тому що я особисто зараз не складав. Зрозуміло, що раніше МРЕВ це були напівзамкнені установи. Складав я самостійно, навчався у ДОСААФ, був одним із найкращих випускників того нашого класу. І навіть запам'яталось мені, що викладач-інструктор, який викладав у нас практичні навички, старожил ДОСААФ, він постійно по руках бив, тому що на коробці передач при перемиканні передач ще, коли продовжував тримати, він бив по руках і казав, що треба знімати руку, бо розхитуються коробки.

– Хотілося б дізнатися вашу експертну думку стосовно того, що зараз у нас у країні є проблема з нерозмитненими автомобілями на іноземних номерах. Це викликає безліч проблем, тому що ці автомобілі якщо потрапляють у ДТП, то насправді інколи не можна знайти винуватця ДТП, бо машину дуже часто покидають. Тому що авто не дуже дороге, а сума збитку може бути набагато більшою. Ну і люди, які придбали такі машини, тепер не знають, що з ними робити. На вашу думку, яким може бути вихід із цієї ситуації?

– Проблема гостра, консенсусу не досягнуто, я не буду говорити про "страусову політику" в певному сенсі з боку деяких діячів. Але зрозуміло, що проблема сама по собі не вирішиться, вона буде тільки зростати та загострюватися. Чимала кількість людей, яка на сьогодні наявна з автівками на єврономерах, готові ці авто реєструвати, якщо їм запропонують офіційний порядок. На сьогодні ж його немає. Законодавчо є обмеження, що тільки авто з нормою Euro5, а це фактично авто починаючи з 2011, 2012 року, мінімально 2010 року, якщо це німецькі автовиробники. По-друге, акцизи, мита в нас теж доволі незрозумілі, і тому таке авто може вийти занадто дорогим. Я бачу тільки єдиний вихід – уніфікувати та зменшити навантаження і це, навпаки, дасть більше надходжень до держбюджету, якщо всі ці авто зможуть у легальний спосіб зареєструвати, сплатити мито, сплатити податок на додану вартість, зареєструвати, реєстраційні збори сплатити – держава від цього виграє і буде нормальний облік авто.

– Взагалі відомо, що найпоширеніша схема, що авто реєструється на якусь компанію в Європі, і людина нібито працює на цю компанію, тобто власник взагалі не в Україні знаходиться...

– Власник, співвласник, різні схеми.

– Багато автомобілів, які ввозять, можуть бути краденими.

– Якщо крадені, то вони будуть в розшуку в Інтерполі, фактично у нас ця інформація наявна. Інша справа, що вони технічно невідповідні, тому що у нас немає актуальної інформації з приводу того, чи пройшла вона технічний огляд чи не пройшла. Ми знаємо, що у Європі є вимога, і якщо авто не пройшло техогляд і використовується на дорозі загального користування, то його заберуть на штрафмайданчик і це буде чималий штраф. У нас техогляду обов'язкового немає, тим паче для авто іноземної реєстрації, і відповідних реєстрів, щоб перевірити інформацію, у нас немає.

– На даний момент ми можемо у вас на сайті зареєструвати новий автомобіль, або перереєструвати той, що вже був у вжитку. Авто може бути також привезеним з-за кордону, але офіційно розмитненим. Давайте поговоримо про терміни – скільки часу займає реєстрація автомобіля?

– Нове авто – це приблизно від 30 до 40 хвилин залежно від часу, коли звернувся. У нас найбільш активних два дні – вівторок та субота. Тому що неділя та понеділок – вихідні і громадяни, всі, хто не встигли оформити свої договори купівлі-продажу, вони переносять на перший робочий день – вівторок. І знову ж таки, чомусь усі вважають, що коли прийдуть із самого ранку, то зможуть все скоріше зробити, і власне через це створюється певне навантаження саме вранці. Якщо приходити ближче до обіду у вівторок, а в середу четвер та п'ятницю навантаження менше, то можна значно легше зручніше та з меншими нервами усе оформити. Це така моя порада, зрозуміло, що все одно люди прислуховуються, але роблять по-своєму.

– Чи можлива у майбутньому послуга прискореного отримання документів за вищим тарифом?

– Технічно та теоретично це було б можливо, але нас би за таке розкритикували.

– Але ж це трохи змінило б ситуацію, якщо офіційно сплативши державі, прискорити послугу, кошти ж ідуть до держави?

– Політика у державі така, що усі послуги повинні надаватися по собівартості і безкоштовно, хоча, як на мене, це теж неправильно була налаштована політика, бо наскільки ми знаємо, авто купують, як правило, заможні люди, а працівники та чиновники, так само, як і власне я, працюємо на податки абсолютно всіх громадян. І таким чином, якщо цю ситуацію розглянути детально та предметно, то незаможні громадяни сплачують податки задля того, щоб заможні громадяни могли отримати їх по собівартості. Як на мене, це несправедлива формула.

– Чи можна буде в подальшому розраховувати на сайті вартість, щось на зразок онлайн-калькулятора, остаточну вартість реєстрації та перереєстрації автомобіля. Наприклад, на деяких автомобільних сайтах, можливо неточну вартість, але саме по твоїй послузі приблизно прорахувати.

– У нас є проект закону, де ми хочемо уніфікувати послуги, тому що нам теж дісталася спадщина від ДАІ, це власне різна собівартість і різні компоненти, свідоцтво має одну вартість, номерний знак – це інша вартість, реєстрація авто як адмінпослуга в залежності від того чи країна СНД виробник, чи не СНД – теж різниця у вартості. Ми хочемо усе це об'єднати, аби воно було уніфіковано і зрозуміло. Умовно кажучи, 9500 гривень, щоб громадянин розумів, що реєстраційні дії з авто – 500 гривень, з мототехнікою – 450 гривень і щоб не було цих компонентів, коли треба збирати як рецепт до борщу, тому що дуже важко розібратися особливо для тих, хто вперше звертається. І після цього нам значно легше запроваджувати і онлайн-послуги. Тому що обираючи послугу, яку громадянин отримує, він зрозуміє, він зможе мати кінцеву вартість і все це спрогнозувати.

Також, коли вживані авто продаються і є податок, до пенсійного фонду відрахування та військовий збір, власне теж хочемо запустити калькулятор, він є в залежності від вартості авто в Мінекономіки, ми теж його на сайті будемо розміщувати, щоб громадянин міг спрогнозувати.

 

Попередній матеріал
Єдиний журналіст Узбекистану, що критикував місцеву владу: чому в Україні арештували Нарзулло Охунжонова
Наступний матеріал
"Треба бути трохи хитрим": Всесвітньовідома українка, "архітектор десертів" Дінара Касько поділилася своїм рецептом успіху