Біля танкера "Делфі" робочі відновлюють троси, які напередодні луснули під час спроби викренити судно.
"Троси, які ми купили, виявилися неякісні, трос сертифікований на 63 тонни розійшовся при навантаженні 6-7 тонн, буксири не встигли дати потужність, вони їх трохи потягнули і далі розійшлися", – пояснює керівник робіт із підйому танкера "Делфі" Дмитро Євдокімов.
Через це поблизу пляжу "Дельфін" знову стався витік палива з танкера. Виставлені на воді огорожі – бони, з черговим викидом не впоралися. Забруднено 100 квадратних метрів поверхні води, порахували у Держекоінспекції.
"Виставлені підрядником бони були річковими, а не морськими, і при найменшому хвилюванні ПММ виходили за межі бонів і потрапляли в акваторію, кожен випадок фіксувався, викликалася екологія. Ми про це постійно говорили, у них інших не було, ось тільки вчора виставили інші бони, поміняли на високі", – розповів директор департаменту муніципальної безпеки Одеської міськради Віктор Кузнецов.
Знову спробувати підняти танкер представники судновласника планували по обіді в понеділок, однак буксирів – не знайшли.
"Учора судновласники отримали інформацію, що буксири їм не дадуть до якихось розпоряджень. Судновласники ведуть переговори з буксирними компаніями, але поки відповіді немає, як розумію, це пов'язано з тим тендером, який випущений адміністрації морських портів", – зазначив Дмитро Євдокімов.
Терміни підняття "Делфі" встановлює керівництво одеського порту. І останній – сплив ще 20 липня. Тож, щоби пришвидшити процес, обласна влада проголосила ситуацію з танкером – надзвичайною.
"Повинна експертна комісія ДСНС підтвердити рівень надзвичайної ситуації і з того моменту весь контроль над ситуацією і роботи будуть передані до держави, якщо точніше під керування АМПУ", – зауважив голова одеської облдержадміністрації Максим Куций.
Тоді, планують в ОДА, адміністрація портів керуватиме підняттям танкера без участі судновласника. А також зможе залучати підрядників за спрощеною процедурою. Уже й оголосили тендер на роботи, їх оцінили у 25 мільйонів гривень. Гроші виділить адміністрація портів, а потім, за задумом – стягне з власника танкера. Розпочати планують... до вересня.
"Сьогодні не можу говорити про конкретні терміни, це покажуть результати переговорної процедури, але підійдемо до цього професійно, відповідально, "Делфі" не буде знаходитися на пляжі. Ціна 24,6 основана на опитуванні 5 або 7 компаній", – сказав в.о. голови держпідприємства "Адміністрація морських портів України" Олександр Голодницький.
А от робочі, які піднімають танкер на замовлення судновласника, такі суми називають космічними й запевнять: вкладаються у графік. Проте – у свій власний. Що до 20 липня не встигнуть, кажуть, попереджали навіть президента, коли той приїжджав до Одеси.
"Підйом цього судна коштує дешевше. Я думаю, що в критерії 500 тис. – 1 млн наша компанія цілком вкладеться, щоб прибрати судно. Ми спочатку давали час закінчення робіт 10 серпня, 20 липня – це дата була призначена або адміністрацією області, або адміністрацією портів, але я відразу озвучував як нереальну", – переконує керівник робіт із підйому танкера "Делфі".
Підрядники судновласника кажуть: попри оголошений тендер та надзвичайну ситуацію, підніматимуть танкер і надалі.
Ольга Дунська, Сергій Іщенко, Одеса, "5 канал"
Танкер прибило до берегів Одеси: як водолази витягували проблемний екіпаж судна – фото