Літаком до Львова чи Харкова. В Україні запрацювала нова авіакомпанія. Рейси здійснюватимуть за шістьма напрямками – між Києвом, Харковом, Львовом, Дніпром, Чернівцями та Запоріжжям. У флоті компанії – літаки АН-148 Держпідприємства "Антонов". Про створення національного авіаперевізника Володимир Зеленський заявляв ще півтора року тому. То це здійснення мрії президента чи ініціатива від бізнесменів? А також скільки коштуватимуть квитки та що про це думають українці, дізнавався журналіст "5 каналу".
"Вчора ми виконали перший комерційний рейс за напрямком Київ – Запоріжжя. Сьогодні ми виконуємо перший рейс за напрямком Київ – Львів", – сказав комерційний директор "Air Ocean" Павло Мізін.
Дістатися Львова зі столиці можна буде менш як за годину. Вартість такого перельоту майже 1300 гривень. Це якщо ви купуєте квитки день у день. Якщо заздалегідь, то ціна нижча – майже 800 гривень. До кінця тижня стануть доступними й інші напрямки.
"Запоріжжя, Львів, Харків, плануємо в Чернівці розпочати виконання рейсів, Івано-Франківськ наразі, Дніпропетровськ", – заявив директор Air Ocean Микола Мельниченко.
Долетіти з Харкова до Львова можна буде вже з середини грудня. Коштуватиме така поїздка від 800 до майже 2500 гривень. Ціна залежить від дати вильоту. Українці ж від розцінок на внутрішні перельоти не в захваті.
"Політ в Королівство Данія коштує близько 1000-1500 гривень. А якщо по території України з Києва або зі Львова до Харкова. Ну це дуже висока ціна по нашим українським зарплатам", – акцентує увагу подорожувальник Ілля.
Перший регулярний рейс компанія здійснила лише напередодні – 21 листопада. А от чартерний майже 3 тижні тому. І пасажирами були "слуги народу".
"Із задоволенням відвідую перший рейс нової авіакомпанії Air Ocean, яка розпочала свою роботу в Україні", – казав голова фракції "Слуга народу" Давид Арахамія.
Головний "слуга народу" Володимир Зеленський своїми "мріями" про створення національного авіаперевізника поділився ще у квітні 20 року.
"Ми повинні зробити державну сучасну авіакомпанію. Це моя мрія. Ми побудуємо і державну авіакомпанію, і зробимо замовлення нашому державному "Антонову", – наголошував у 2020 році Володимир Зеленський.
Флот нової "Air Ocean" справді складається з двох літаків АН-148. Про це вже відзвітували у Держпідприємстві "Антонов".
"Підтримуючи ініціативу президента України Володимира Зеленського, ця авіакомпанія стала першою в країні, яка основним видом своєї діяльності обрала виконання регулярних та чартерних перевезень як на внутрішніх маршрутах України, так і за її межами", – сказано у пресрелізі ДП "Антонов".
Однак Air Ocean не державний перевізник, а приватний. На сайті YouControl знаходимо інформацію про цю авіакомпанію. І бачимо, що директором є Мельниченко Микола Миколайович, а форма власності – недержавна.
"Компанія наша приватна. І на сьогоднішній день додаткових грошових фінансових вливань в компанію не було", – додав Микола Мельниченко.
Тож чому у пресрелізі "Антонова" йдеться про підтримку ініціативи президента – не зрозуміло. Поки що флот "Air Ocean" складається з двох літаків, які раніше експлуатувалися російською компанією "Ангара". Однак належали вони кіпрській лізинговій компанії, у якої їх напрокат взяли українці.
"У нас є лізингодатель. Він нам виділяє ці літаки у лізинг, і ми ці літаки у себе експлуатуємо в Україні зі своїм персоналом", – акцентував увагу Микола Мельниченко.
Як з'ясували ЗМІ, через війну та санкції російська компанія "Ангара" більше не могла обслуговувати свій флот, тому той простоював. І два АН-148 у вересні помітили в аеропорту Кишинева, де на них нанесли вже українські реєстраційні номери. Експерт пояснює: все чесно і законно.
"Той факт, що їх використовувала російська компанія – він нічого не означає, оскільки ми бачимо з Реєстру цивільних повітряних суден України, що ці літаки належать безпосередньо лізинговій компанії. Вона може передавати ці літаки в Росію, може передавати в Молдову, може і в Україну. Багато з тих літаків, якими зараз послуговуються українські компанії, до цього літали на території Російської Федерації", – підсумував фахівець з авіаційного права Олексій Бурчевський.
Компанія згодом відкриє і міжнародні рейси – до Туреччини та Йорданії.
Юрій Пугач та Юрій Усик, "5 канал"
Як повідомляв 5.UA, Україна та ЄС підписали угоду про спільний авіапростір, яка передбачає зняття ринкових обмежень, впровадження в Україні авіаційних стандартів та правил Євросоюзу, а також урівняння у певних правах вітчизняних та європейських авіакомпаній. Лоукост-перевізники вже почали збільшувати кількість міжнародних рейсів. І це на руку не лише самим авіакомпаніям чи аеропортам, а й пасажирам, бо квитки можуть стати дешевшими.