В українських мандрівників і далі виникають проблеми з вильотом чи прильотом із відпочинку. Люди звинувачують туроператорів, які продають путівки, мовляв, ті не до кінця виконують свої зобов'язання. Через це туристи по пів дня, а то й довше застрягають в аеропортах. Аби вирішити проблему, Кабмін посилив відповідальність туроператорів. Подробиці – далі:
Суцільний жах. Так згадують про свою подорож до Грузії Сергій та Марина. Кажуть, історія проста: придбали путівку в туроператора, а далі...
"Нам 100 разів сказали, що все в повному порядку. Але коли ми прийшли, нас відмовлялися посадити на рейс до останнього, тому що ми на рейсі не були", – згадує Сергій. Марина додає: "Виявляється, що турфірма, в якій ми купували ті самі квитки, вони просто не пройшли реєстрацію на рейс, і нам довелося реєструватися вручну".
Відтоді вони довіряють лише собі. Нині Сергій та Марина планують відвідати Португалію. До туроператора не звертатимуться, а тому може вийти трохи дорожче, проте надійніше. Іще одна поширена халепа – затримка рейсів, коли туристи змушені чекати на виліт в аеропортах годинами, а то й добу.
Аби стимулювати туристичних операторів дбайливіше ставитися до клієнтів, уряд посилив ліцензійні вимоги до туроператорів. Тепер вони зобов'язані за 8 і за 2 години до запланованого рейсу перевіряти інформацію про час його відправлення. У разі затримки на понад 4 години – розміщувати інформацію про це на своєму сайті. Якщо цього не буде, у Міністерстві економічного розвитку та торгівлі налаштовані рішуче.
"У перший раз він отримує припис, тобто попередження. У другий раз його ліцензія туроператора може бути анульована", – уточнює радник міністра економічного розвитку Роксолана Підласа.
І найголовніша вимога: кожен туроператор відтепер зобов'язаний сформувати постійну фінансову гарантію перед туристами на суму 20 тис. євро. Це гроші на розв'язання проблем туристів у разі форс-мажорів – затримки чи скасування рейсу або, наприклад, відмови готелю селити клієнта.
"Туристичний оператор зобов'язується відновлювати ці гарантії, цю страхову суму, кожного робочого дня. Тож якщо сьогодні ви здійснили виплату, завтра ви повинні знову мати ці 20 тис. євро, щоб відшкодувати збитки", – пояснює Підласа.
20 тис. євро фінансової гарантії – це добре, але замало. Таку думку озвучують в Українській асоціації туристичних агентств. Мовляв, якщо доведеться компенсувати збитки одразу сотням відпочивальників, оператор повинен мати більший резерв.
"Банківська гарантія – це плюс, але її треба зробити в тому об'ємі, яка буде покривати збитки у випадку призупинення дії туроператора. І тих туристів, які відпочивають, і тих які не полетіли. Ось має бути такий об'єм", – наголошує віце-президент Української асоціації туристичних агентств Максим Дереза.
Нові вимоги до туристичних операторів можуть поліпшити якість послуг. Але додаткові витрати компанії перекладуть на плечі клієнтів. Отже, подорожі можуть подорожчати. Щоправда, не суттєво. В асоціації турагенств припускають, що вартість путівок зросте в еквіваленті $5-10.
М.Солонар, Е.Белінський, "5 канал"
Світ очима українця, який відвідав усі країни: топ найяскравіших фото