У програмі "Час: Online" на "5 каналі" ведуча Марія Скібінська та речник Командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат обговорили, що це за нова тактика росіян, коли вони піднімають у небо винищувачі, але далеко не всі літаки роблять пуски.
Читайте також: "Це звільнить море від російського флоту" – Ігнат про майбутнє озброєння України
"Мова була першим критерієм відбору. Вчити мову в університеті – це одне, але потрібно її підтримувати на практиці... (Англійська – ред.) мова буде потрібна пілотам під час навчання. Однозначно треба буде увійти в комунікацію зі своїми інструкторами. І треба з ними говорити однією мовою – і в прямому, і в переносному сенсі. Також пілот повинен мати бойовий досвід, вміти літати і застосовувати різні типи озброєння з радянською технікою. Йдеться про техніку пілотування, техніку застосування зброї, бойові знання і різні знання з технічних наук, що вони проходять ще в університеті", – пояснює Ігнат.

"Тому наші пілоти не йдуть вчитися з нуля, а йдуть перенавчатися на новий тип... Тобто їм треба пересісти із "Жигуля" на "Мерседес". Це як пересісти з механіки на автомат. Тобто переналаштувати філософію і зрозуміти, як це все працює. У F-16 немає 300 тумблерів, як в МіГ, багато процесів автоматизовано. Літак то робить за тебе. Тобто не треба відволікатися на управління, а треба концентруватися на сам повітряний бій, якщо такий є. Повітряні бої нині проводяться дистанційно, тому нема потреби знизу робити якісь маневри. І головне не навчитися літати, – цьому наші пілоти швидко навчаться, – а головне – застосовувати всі наявні типи озброєння в F-16. А в них їх ну дуже багато – ракети повітря – повітря, повітря – поверхня, повітря – надводні цілі, крилаті ракети, керовані авіабомби і так далі", – розповідає речник ВПС.
Ігнат також пояснив, у чому унікальність F-16.
"F-16 – це унікальна машина, що допоможе нам завоювати перевагу в повітрі, захистити країну всередині і навести порядок на морі і навіть звільнити море від російського флоту", – каже прессекретар.
Ігнат також розповів, як відбирають технічний персонал, який обслуговуватиме F-16.
"Я ще не сказав, що пілоти мають бути молодими. Ми беремо з перспективою наперед – пілоти в майбутньому мають стати наставниками для інших... Те саме стосується інженерів. Там теж відіграють роль мова, досвід, перспектива проходження служби. Чому, мені здається, нашим інженерам буде трохи легше освоїти F-16, бо там трохи інший підхід до техніки. Там сильно не заморочуються – щось зламалося, вони просто блок витягають і ставлять інший. А кожен наш інженер, спеціаліст – він багатопрофільний. Ми ж, українці, все можемо робити, ми багатофункціональна нація. У них більш вузько спеціалізовані фахівці – хто відповідає за двигун, він до шасі не полізе. А в нас люди вміють робити все. І я думаю, їм під силу буде освоїти і вибагливу західну техніку.
Дивіться повний випуск "Час: Online" із речником Командування Повітряних сил ЗСУ Юрієм Ігнатом:
Читайте також: F-16 стане геноцидом для російських окупантів – Карась
Нагадаємо, на початку червня заступник керівника Офісу президента Ігор Жовква розповів, що до "коаліції винищувачів" увійшли вісім країн, втім згодом їхня кількість може зрости.
Дивіться також відео: Україна могла отримати винищувачі F-16 ще влітку 2022, що стало на заваді – Дмитро Снєгирьов знає
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.