Фото із відкритих джерел

Корисні поради: МОЗ пояснив, що робити в разі відмови лікаря від пацієнта

    У МОЗ також нагадали, що не обов'язково обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації

    Міністерство охорони здоров'я наразі фіксує порушення при підписанні декларацій пацієнтів з лікарями первинної ланки. У МОЗ акцентують увагу на тому, що пацієнт має право обрати лікаря незалежно від місця реєстрації. Про це йдеться на сайті Міністерства охорони здоров'я.

    "Із початком кампанії "Лікар для кожної сім'ї" в деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити у підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров'я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів. Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації", – зазначено у повідомленні.

    Отже, що саме робити

    По-перше, подумайте чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.

    По-друге, процитуйте лікарю "Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу", затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря: "Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання", – зауважено у Порядку.

    По-третє, зверніться за роз'ясненнями до головного лікаря.

    По-четверте, якщо головний лікар відмовляє в реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров'я із заявою на ім'я керівника управління. Відомство наводить зразок заяви.

    Якщо пацієнт отримав відмову, нібито через вже набрану кількість пацієнтів (для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800), у МОЗ радять перевірити цю інформацію в головного лікаря медзакладу або в місцевому управлінні охорони здоров'я. Також про це можна повідомити МОЗ України у спеціальній формі зворотнього зв'язку.

    Якщо фахівець, якого ви обрали, працює в закладі, який ще не підключений до системи "Електронне здоров'я", зверніться до медзаклду пізніше, коли він оформить угоду з Нацслужбою здоров'я.

    У МОЗ акцентують увагу на тому, що медичні заклади, які готові укладати декларацію з пацієнтами, мають позначку "Тут можна обрати свого лікаря".

    Як повідомляв 5.UA, Міністерство охорони здоров'я оприлюднило перелік змін, які мають провести медичні заклади первинної ланки в 2018 році для переходу на нову систему фінансування.

    Попередній матеріал
    У Львівській міській дитячій лікарні відкрили відновлену ургентну операційну
    Наступний матеріал
    В Україні запрацюють нові правила перевірки якості продуктів: що має змінитися

    Настав час укласти договір: в Україні стартувала кампанія щодо вибору сімейного лікаря

    Виклик лікаря додому: Супрун розповіла про переваги нової моделі

    "Ви не обираєте лікаря раз і назавжди": Супрун дала поради щодо підписання декларацій з лікарями

    Від 2 квітня українці зможуть підписати декларацію зі своїм лікарем – Супрун

    "Хоспіс вдома": у Черкасах створили виїзну бригаду паліативної допомоги

    Програма МОЗ "Лікар для кожної сім"ї": де можна укласти договір із сімейним лікарем