Перша практика для курсантів льотного військового вишу розпочалася на аеродромі під Харковом. Попереду – 45 годин польотів. Спочатку з інструктором, потім самостійно. За 4 місяці мають опанувати ази пілотування. За спостереженнями інструкторів, перша льотна практика є визначальною – саме після неї стає зрозуміло, чи зможе студент стати військовим пілотом.
Позаду десятки годин занять на тренажерах та сотні сторінок конспектів із теорії. Все задля того, щоби здійснити дитячу мрію. На аеродромі Коротич другокурсник льотного факультету Антон готується вперше підняти літак у небо.
"Сьогодні ти повинен витримати перший політ і пройти підготовку, перше ознайомлення з польотом – головні орієнтири, витримати власне горизонтальний політ. Лише такі ази", – каже курсант.
Разом з Антоном уперше на крило мають стати кілька десятків майбутніх військових пілотів. У програмі практичних занять спочатку зліт та посадка, далі робота в парі та ознайомчі польоти на відстань більш як 200 км.
"На даному етапі вони приступають до засвоєння простих видів пілотажу – це віражі, горки, пікетування. Тобто курсантів ознайомлять із пілотажними властивостями літака", – звітує начальник кафедри Харківського національного університету повітряних сил Віктор Іщук.
Перше випробування небом курсанти проходять за штурвалом легкомоторного ХАЗ-30. Ця машина проста у керуванні та найкраще пристосована для навчання. Упродовж практики пілоти мають провести у небі 45 годин. Польоти відбуваються під наглядом інструкторів харківського аероклубу.
Мета першої льотної практики – виявити здатність курсантів до пілотування. Інструктори кажуть: не завжди ті, хто знає теорію на "відмінно", можуть проявити себе у небі.
"Ті курсанти, які засвоять, на них на кожного буде в кінці програми складена льотна характеристика з аналізом самої підготовки і рекомендаціями. Де він відчував труднощі, що йому давалося легко і, на думку інструкторського складу та керівного складу аероклубу, хто буде з ними літати, перевірки, в який вид авіації його доцільніше спрямувати", – пояснює начальник аероклубу Сергій Філатов.
Тренування на аеродромі триватимуть до кінця вересня. Завершиться практика контрольною перевіркою та самостійними польотами курсантів.
Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, Харківська область, "5 канал"
"Тандем двох Ан-26": як морпіхи десантувалися з повним бойовим спорядженням – ФОТО