В ефірі "Інформаційного вечора" на "5 каналі" заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та ВПО України Георгій Тука пояснив, як міжнародні торговельні судна намагаються потрапити до територіальних вод Криму непоміченими.
"Уже є низка позовів щодо несанкціонованого заходу іноземних кораблів у порти окупованого Криму, російських судів. Є позови щодо організації "перевалки". Аби не підпадати під санкції, суховантаж заходить у нейтральні води біля Криму, не перетинаючи територіальні води. Фактично, він перебуває в нейтральних водах, а невеличкими каботажними судами до нього починають підвозити вантажі. Або навпаки – вивантажувати з нього і завозити на територію Криму. І це все фіксується", – переконує Тука.
Він також розповідає про ще одну схему, завдяки якій іноземні судна намагаються уникнути санкцій.
"Існує загальносвітова система навігації. Тобто, кожне судно має навігаційний маяк і є низка міжнародних організацій, які відслідковують місцезнаходження кожного судна в режимі он-лайн через стільниковий зв'язок. Але з’явилися оці ноу-хау, коли капітани, перш ніж підходити до територіальних вод Криму, вимикають це навігаційне обладнання, здійснюють вхід у порт, потім виходять, вмикають і на будь-які запитання відповідають: "Ой, не спрацювало обладнання", – розповідає заступник міністра.
При цьому, відзначає Тука, ці "виверти" капітанів безрезультатні.
"Вони абсолютно не орієнтуються в тому, що окрім радіомаяків є ще "велике око" над всіма нами. В тому числі – фото і відеофіксація. Все це використовується", – коментує співрозмовник.
Він додає, що Україна відстежує цю ситуацію і подає відповідні позови до міжнародних судів. Зазвичай розгляд таких справ триває близько 2 років.
Докладніше про ситуацію – дивіться у відео:
Дивіться також фотогалерею:
"Серед туристів - богомол": нові кадри з курортів анексованого Криму – ФОТО














