ДТП
ДТП 5 канал

Штраф – понад 120 тис. гривень: суд покарав водія електросамоката за наїзд на жінку

Читайте по-русски
В Україні досі відсутнє законодавство щодо використання цього виду транспорту

У Запоріжжі суд виніс резонансне рішення проти дівчини, яка керувала електросамокатом та на тротуарі збила літню жінку. Рік позбавлення волі умовно та понад 120 тис. грн штрафу. Постраждала тоді отримала одразу декілька переломів. Попри відсутність в Україні законодавства щодо використання двоколісного електротранспорту, суд в ухвалі визнав винуватицю ДТП – учасником дорожнього руху. Про це повідомляє кореспондент "5 каналу" Денис Розенков.

 

"Виходила вона з відділення "Ощадбанку", тільки вийшла на тротуар, удар ззаду – падає", – розповів син потерпілої Дмитро Лавров.

Чоловік пригадує, що рівно рік тому, на цьому місці його 69-річну мати збила дівчина, яка керувала електросамокатом. Літня жінка тоді отримала одразу кілька переломів стегна. Винуватиця ДТП разом із чоловіком, який був на велосипеді, з місця події зникли. Але потрапили на записи камер спостереження.

"Коли вони зрозуміли, що мама йти не зможе, вони подумали, що вона відсидиться і піде далі, коли вони це зрозуміли, вони звідси поїхали", – сказав Дмитро Лавров.

 Родині потерпілої та поліції довелося шукати винуватицю три місяці, аби притягнути до відповідальності. Коли знайшли – вона свою провину визнала. Утім зараз спілкуватися з журналістами не хоче. На телефонні дзвінки не відповідає.

Під час розгляду справи суд визнав електросамокат транспортним засобом. А згідно з правилами дорожнього руху, проїзд  будь-якого транспорту пішохідними доріжками і тротуарами – заборонений. Тож водійці призначили штраф у понад 120 тис. грн та рік умовно.

"Під час судового розгляду обвинувачена виплатила 10 тис. грн моїй клієнтці, але з того часу більше жодної копійки сплачено на користь потерпілої не було", – зазначив адвокат потерпілої сторони Сергій Єлисєєв. 

Судових рішень, якими покарають водіїв самокатів, що створили ДТП, на думку юристів, найближчим часом може побільшати. У Верховній Раді вже зареєстровано два законопроєкти, які регулюють правила використання електротранспорту – самокатів, сегвеїв, гіроскутерів та штрафи за їх порушення.

"Вони мають керувати транспортним засобом у застебнутому шоломі, вони не повинні перевозити вантажі, що заважають керуванню, не повинні перевозити пасажирів, також пересуватися зазначеним електротранспортом можливо по велосипедних доріжках, а за їх відсутності по крайній частині проїжджої частини або вулиці чи доріг", – розповів адвокат потерпілої сторони Сергій Єлисєєв.

А такий транспорт дійсно може бути небезпечним, погоджується і продавець самокатів. 

"Вони всі від 20 км за годину, і до 80 км за годину. Ми кажемо, що треба бути більш уважними при використанні самокатів, особливо, коли є пішохідні дороги, але ми не слідкуємо за цим, ми не можемо слідкувати", – зазначив продавець техніки Микита.

Сергій щодня користується електросамокатом, працює у доставці. Згоден із тим, що рух двоколісного треба врегулювати. Проте бідкається – бракує дорожньої інфраструктури.

"Облаштування доріг, облаштування перехресть, я думаю, що потрібно допрацьовувати в багатьох місцях. Десь знаків не вистачає, десь якоїсь розмітки", – наголосив власник електросамоката Сергій.

А поки ж рішення суду у справі потерпілої пенсіонерки лишається єдиним у законодавчій практиці.

Резонансне рішення у Шевченківському суді Запоріжжя не коментують. Посилаються на те, що ухвала остаточна й оскарженню не підлягає. Родина потерпілої жінки переконана: це буде першим кроком до врегулювання використання двоколісного електротранспорту в Україні.

Читайте також: чим небезпечні електросамокати та чому вони досі "привиди" у правовому полі.

Денис Розенков, Дмитро Дубіна, Запоріжжя, "5 канал"

 

Попередній матеріал
Троє "слуг" відкликали "мовні" правки з бюджетного законопроєкту – нардепка Кравчук
Наступний матеріал
Каннський кінофестиваль відкрився після коронавірусної паузи: у програмі представлені рекордні 24 стрічки
Loading...
У метро Києва хочуть ввести нові правила перевезення самокатів та моноколіс – що має змінитися

У метро Києва хочуть ввести нові правила перевезення самокатів та моноколіс – що має змінитися

Електросамокати і велосипеди замість машин: як кияни пересідають на альтернативний транспорт

Електросамокати і велосипеди замість машин: як кияни пересідають на альтернативний транспорт

Кличко заявив, що Bolt незаконно запустили прокат електросамокатів – у компанії відповіли

Кличко заявив, що Bolt незаконно запустили прокат електросамокатів – у компанії відповіли