Електросамокати
Електросамокати 5 канал

Електросамокати є, а закону немає: чи безпечний цей вид транспорту і коли його легалізують в Україні

Читайте по-русски
Вдатися до штрафів одеських правоохоронців змусила велика кількість травмувань як пішоходів, так і самих самокатників

Шестирічний син Зеновії Стадник добряче травмувався, коли його в пішохідній зоні Львова збив самокат. Дитина отримала черепно-мозкову травму та гематому.

"Вийшло зустрічне лобове зіткнення і дитина на максимальній швидкості влетіла головою об самокат і був сильний удар. Це дитина, якій 6 років і він важить 20 кілограмів. Він підлетів у повітря, його перевернуло і він ще вдарився головою об плиту", – розповідає львів'янка.

"За останній період зросла кількість ДТП з учасниками руху на електросамокатах. Найбільшу тривогу викликає використання тих засобів неповнолітніми, які не завжди знають правила дорожнього руху", – пояснює інспекторка патрульної поліції Львова Віра Проців.

Крім того, водії електросамокатів їздять усюди: по дорозі, тротуарах та в пішохідних зонах. Швидкість набирають чималу, утім правил дорожнього руху при цьому дотримуються абияк.

"Це дуже величезний невиправданий ризик. Немає правил. Страхування. Керувати ним не вміють", – наголошує Зеновія Стадник.

У Львові електросамокати на кожному кроці. Орендувати його може кожен. Як дитина, так і дорослий у будь-якому стані. Спеціальних навичок, щоби їздити на самокаті, також не потрібно.

Для того, щоби стати водієм електросамоката, достатньо мати банківську картку та додаток у смартфоні, через який просканувати QR-код сервісу. Оренда такого транспорту більш ніж доступна – хвилина поїздки коштує від 2 гривень.

Львів'янин Олег щодня стає за кермо самоката, каже: це зручний, мобільний та економний транспорт, який дуже виручає в міських заторах.

"Я володію правилами дорожнього руху. Стараюся їздити по велосипедних доріжках, якщо бачу попереду дітей я зразу гальмую, максимально намагаюся зменшити швидкість або злажу із самоката і проходжу, бо я розумію, що це дитина і вона може вибігти перед самокатом", – каже чоловік.

Тим часом правозахисники констатують: містяни на самокатах їздять як і де завгодно, а покарати порушників досить складно, бо вони не є учасниками дорожнього руху.

"Електросамокат, гіроскутер і іншого такого плану транспорт не має належного правового регулювання. Вони будуть нести відповідальність виключно як пішоходи, а як пішоходи вони мають право рухатися, в тому числі, і пішою зоною", – зазначає правозахисник Дмитро Швець.

Вплинути на користувачів електросамокатів міські чиновники поки що не можуть. Єдине, що планують: обмежити допустиму швидкість у місті – до 20 км за год. Та дозволити кермувати лише повнолітнім.

"Швидкісний режим, віковий – уніфікований. Ми можемо створювати зональність. Обмежена зональність і обмеження швидкості. Уже один прокат обмежив швидкість у центрі міста", – зауважує  керівник транспортного управління Львівської міськради Орест Олеськів.

Допоки у Львові чиновники лише планують – в Одесі нечемних водіїв альтернативного транспорту вже почали штрафувати.

"Ми керуємось знаком 4.141, який дозволяє рух тільки пішоходам та велосипедам або транспорту, який приводиться в рух мускульною силою. Це штраф 340 гривень", – каже начальник управління патрульної поліції в Одеській області Олександр Гостіщев.

Вдатися до штрафів одеських правоохоронців змусила велика кількість травмувань як пішоходів, так і самих самокатників. Унаслідок зіткнення 21-річний хлопець отримав травму голови на одеській трасі здоров'я.

За останній місяць в Одесі сталося з десяток пригод з електросамокатами. Найчастіше вони травмують пішоходів, врізаються в автомобілі та абсолютно непередбачувано маневрують на дорогах.

"Проти, щоб їздили, тому що це небезпечно, а деякі люди не розуміють, що, крім них, є ще інші учасники руху", – наголошує одесит Владислав Дубосарський.

Нині у Верховній Раді зареєстрований законопроєкт, який має легалізувати легкий електротранспорт. Торік парламентарі ухвалили його у першому читанні. До повного ж ухвалення закону затятим водіям самокатів та моноколіс правоохоронці радять вивчити правила дорожнього руху для велосипедистів. І задля безпеки пересуватися лише велодоріжками, не їздити напідпитку та одягати речі зі світловідбивачами.

Марта Шикула, Ольга Дунська, Євген Радіон, Сергій Іщенко, "5 канал"

Попередній матеріал
Замість себе відправляли підставних осіб із підробленими документами: в Ужгороді на махінаціях викрили десятки студентів-медиків
Наступний матеріал
Із липня індексацію пенсій отримає ще мільйон українців – Лазебна
Loading...
В Україні змінюють правила паркування: де залишати авто і як платити

В Україні змінюють правила паркування: де залишати авто і як платити

Нові штрафи за порушення ПДР: які шанси уникнути покарання

Нові штрафи за порушення ПДР: які шанси уникнути покарання

Парламентські шлюби за розрахунком, третя хвиля пандемії та нові штрафи для порушників ПДР – "Підсумки тижня"

Парламентські шлюби за розрахунком, третя хвиля пандемії та нові штрафи для порушників ПДР – "Підсумки тижня"

Із квітня майбутні водії складатимуть теорію за новими екзаменаційними білетами – що в них зміниться

Із квітня майбутні водії складатимуть теорію за новими екзаменаційними білетами – що в них зміниться

Штраф до 51 тисячі: в Україні значно посилили відповідальність за порушення ПДР для водіїв і пішоходів

Штраф до 51 тисячі: в Україні значно посилили відповідальність за порушення ПДР для водіїв і пішоходів

У МВС розповіли про нові штрафи за порушення ПДР – коли почнуть діяти

У МВС розповіли про нові штрафи за порушення ПДР – коли почнуть діяти