5 канал

"Почуваєшся, наче в ресторані": як у їдальні львівської гімназії школярів вчать культури спілкування

Раніше до цієї школи привозили готові страви, а щоб отримати свій обід – діти стояли в черзі, тепер же все кардинально змінилося

Чекають на обід не в черзі, а за сервірованим столом. У їдальні однієї зі шкіл Львова учнів обслуговують офіціанти. Директор навчального закладу сподівається таким чином не лише поліпшити якість обслуговування, а й навчити дітей культури спілкування. Чи до вподоби учням такий сервіс, дізнавалася Марта Шикула.

"Перед початком роботи прасується сорочка, одягається фартух, готується метелик. Це є біла класична сорочка. І метелик для офіціанта. Фартух теж рекомендований для офіціантів", – так щоранку на виробничу практику збирається студент кулінарного коледжу Владислав Палько. Але подавати обіди буде не гостям дорогого ресторану, а учням у шкільній їдальні.

"Так як це діти – до них треба підходити з педагогічного боку. Спілкування треба підтримувати, бо це діти. Бажати смачного і розказувати про страви, що це корисно, поживно і всім дітям це потрібно", – пояснює офіціант.

Окрім Владислава виробничу практику в їдальні цієї школи проходять ще п'ятеро студентів. Вони не лише розносять страви, а й готують обіди та продають солодощі у буфеті.

"Діти ще не розуміють самого обслуговування офіціанта. Ми обслуговуємо дітей і можливо, вони собі колись задумають стати такими, як ми. Вкладаємо свою працю, стараємося. Щоб вони зрозуміли, що це важка, але корисна праця", – пояснює офіціант Олег Шеремета.

Раніше до цієї школи привозили готові страви. А щоб отримати свій обід, діти стояли в черзі. Пригадують, на це витрачали всю перерву та не завжди встигали поїсти. Тепер обід чекають за сервірованим столом.

"Відчуваєш себе, як у ресторані на вищому рівні. Це добре, що обслуговують, що не носиш. Бо як носити можна стукнутися, розлити", – ділиться враженнями школярка Настя Богайчук.

"До того мусили довго стояти в черзі. З тими талонами. Поки візьмеш виделку – то можна вколотися. Не дуже було добре. Ми вчимося спілкуватися. Навіть офіціанти, які приносять нам їжу, нам бажають смачного, гарного дня. Це дуже приємно", – зазначає школярка Наталя Хомин.

Залучити офіціантів до обслуговування школярів в учнівській їдальні запропонував директор школи. Отець Олег Ландюк переконаний, такий експеримент не лише підвищить якість харчування школярів.

"Щоб вироблялася культура спілкування між дітьми і людьми, які обслуговують. Таким чином, це є не тільки харчування дітей, а також виховний аспект у нашій школі, коди діти вчаться спілкуватися за столом , правильно харчуватися і погодитися добре. Діти менше розхляпують їжу і більше її їдять", – пояснив директор "Школи-гімназії Шептицьких" отець Олег Ладнюк.

Цій новації у школі два тижні. Директор навчального закладу хоче, щоб офіціанти у шкільній їдальні були завжди.

Марта Шикула, Євген Радіон, "5 канал"

Попередній матеріал
Перший етап стратегії ВМС до 2035 року: розлогіше про катери, які замовило Міноборони
Наступний матеріал
Як Кремль може використати українських моряків, аби вплинути на вибори в Україні – Полозов

Рибна паличка, фрукти та шніцель: у шкільних їдальнях Одеси тестують пілотний проект "шведського столу"

У столиці хочуть обмежити швидкість руху біля шкіл до 30 км/год

Президент підписав закон про булінг: як каратимуть за жорстокість у школі

На Київщині школярі намагалися продати товариша за 1 тис. гривень – поліція

"Не міг залишити побратимів": у Львові попрощалися із загиблим на Донбасі Миколою Рудником

Коли любиш своє місто: школярі розробили аудіогід для Івано-Франківська