Маріупольський морський торговий порт
Маріупольський морський торговий порт 5 канал

Кораблі тижнями чекають на "перевірку": як РФ дискредитує українські порти в Азовському морі

Через відмови судновласників співпрацювати за останні 15 місяців маріупольський порт недоотримав понад 500 млн грн

Сотні мільйонів гривень прибутків лише за останній рік недоотримав Маріупольський морський торговий порт. На підприємстві розповідають, що від збитків потерпають через зниження вантажопотоку. Судновласники дедалі частіше обирають інші порти. Бо кораблі, які прямують до маріупольського, затримуються в Керченській протоці. Тут вони чекають на перевірку з боку російських служб. Детальніше про ситуацію – далі.

Пароплав "Жонглер" зайшов до маріупольського порту із Норвегії. Щоби пройти під мостом через Керченську протоку, екіпаж чекав півдоби.

"Прийшли, запитали, – що везете, звідки йдете, куди, який вантаж везете, і чи є сторонні особи, "зайці" так звані, які не в екіпажі. Документи у нас не перевіряли, вони в свою форму записали, що перевірили судно, зауважень немає", – розповідає капітан Володимир Васильєв.

За його словами, сама перевірка забирає не більше як 15 хвилин. Проте чекати на неї часто доводиться не одну добу: "Я чув, що хлопці між собою говорили – по тижню стояли в очікуванні. Там можуть вони призначити комісію, можуть не призначити. Я кажу – а хто вирішує? Кудись відсилають вони дані, до Сімферополя чи що, і вони там вже вирішують – цей пароплав оглянути, цей не оглядати".

Через простої судновласники зазнають збитків у сотні тисяч доларів. Щоби цього уникнути, власники вантажів відмовляються від послуг азовських портів і обирають інші гавані. Маріупольський порт нині перевантажує менше ніж третину від звичайних обсягів – це мінімальний об'єм, який дозволяє підприємству триматися "на плаву" і працювати беззбитково.

За даними порту, через відмови судновласників співпрацювати за останні 15 місяців підприємство недоотримало прибутку на більш ніж 500 млн грн.

"Російська Федерація максимально дискредитує українські азовські порти, щоб тут невигідно було працювати, щоб тут стався застій, порти зупинилися, люди втратили роботу", – наголошує директор порту Олександр Олійник.

Аби уникнути скорочення працівників, керівництву порту доводиться шукати альтернативу втраченому вантажопотоку. Нині тут будують термінал для перевалки зерна. Керівництво порту і маріупольська влада вважають, що у ситуацію в Азовському морі має втрутитися європейська спільнота. Щоб завадити свавіллю з боку Російської Федерації.

Олена Уланова, Олег Корінний, "5 канал"

Попередній матеріал
"ЗА ЧАЙ.СОМ": актор Євген Бушмакін в ефірі "5 каналу"
Наступний матеріал
Брифінг голови правління НАК "Нафтогаз України" Андрія Коболєва – відео

Керченську протоку закрили для проходу всіх суден – стала відома причина

РФ фактично хоче анексувати Азовське море – Полторак

Сутички й "кров" на асфальті: в Одесі пікетували генконсульство РФ – ФОТО

США спрямує військові кораблі до Арктики через "надмірні претензії" Росії та КНР

Негода вносить корективи: як морська охорона несе службу в Азовському морі

Російський есмінець "Сєвєроморськ" прибув до окупованого Севастополя – відео