Сонячні панелі на світлофори почали встановлювати в Луцьку. Через віялові відключення техніка також вимикається. А на жвавих роздоріжжях це небезпечно: потрібне регулювання, щоби не траплялося ДТП. За сонячної погоди такі панелі зуміють забезпечити світлофори електрикою, чого не скажеш про зиму. То чи варто витрачати гроші на такі новації – кореспонденти "5 каналу" дізнавалися.
Кількість ДТП в Україні через вимкнені світлофори – зростає. Нещодавно у Дніпрі через вимкнений пристрій не розминулися дві машини. Toyota врізалася у Mercedes і той перекинувся. Через неробочий світлофор у Кривому Розі сталася аварія за участю аж трьох транспортних засобів. А наприкінці червня у Львові маршрутка збила 11-річного велосипедиста. Дитина померла в лікарні. Світлофор на перехресті, де сталася ДТП, не працював через відключення електроенергії.
Щоб уникнути таких дорожніх пригод, у Луцьку взялися перелаштувати роботу світлофорів, щоб вони живилися від сонячної енергії.
Електромонтер Ігор Римарчук каже: сонячну панель на 500 ват з обладнанням до неї встановлює вперше. Але розібратися, каже, було нескладно.
Якщо хтось розуміється в тому, то не дуже важко і ставити. Ставимо інвертора, акумулятора, потім підключаємо і воно має так робити", – розповідає електромонтер Ігор Римарчук.
Це вже другий такий світлофор у Луцьку, що працюватиме від енергії сонця й не залежатиме від міської електромережі. Особливо важливо це під час планових та аварійних відключень струму.
"Тут часто відключення від електропостачання від обленерго, по декілька годин в день і зранку і ввечері, ми проаналізували, що часто тут відключається і першочергово тут поставили. Коли поставили сонячну панель – тоді з акумулятором обладнання працює цілий день і немає таких збоїв", – зазначає директор КП "Луцьксвітло" Валерій Мазін.
Водії бідкаються, під час відключень пересуватися перехрестям важко, надто – у пікові години руху транспорту.
"У даний час доцільно, тому що вимикається дуже багато світла і коли їдеш – не працюють світлофори. Буде працювати світлофор і буде все добре", – зазначив водій Володимир.
Пішоходи теж скаржаться на ускладнення руху, коли світлофори вимкнені. Кажуть: перейти дорогу – ще той квест, особливо для мам із маленькими дітьми. Місцеві мешканці запевняють: встановлення резервного живлення саме на цьому місці – вкрай потрібне.
"Коли відключають світло – буває доволі небезпечно, коли переходиш навіть по пішохідному. Буває страшно", – розповідає жителька Луцька Оксана.
"Небезпека є: посилений рух, діти бігають, школи дві поруч, садочки. ЦЕ перехрестя і важливе, і насичене, напружене. Це дуже правильно, що так робиться", – каже житель Луцька Євгеній.
"Це дуже добре, того що переходиш і не знаєш, як переходити. Просто маякуємо, руку підіймаємо і так переходимо", – зазначає жителька Луцька Валентина.
З новою технологією протягом світлового дня енергія акумулюватиметься й забезпечуватиме роботу пристрою. А вночі, у комендантську годину, світлофори вимикають. Комунальники очікують, що економія від такої новації становитиме 50% – до цього щомісячно такий світлофор споживав орієнтовно тисячу кіловат-годин електроенергії. Загалом на нове обладнання витратили майже 25 тисяч гривень.
"Сонячна панель – близько 6000, 7000 – інвертор коштує, далі ще акумулятор 9-10 тисяч, це гелеві акумулятори на 10 ампер-годин", – розповідає директор КП "Луцьксвітло" Валерій Мазін.
Вже за рік нове устаткування зможе себе окупити. До кінця 2024-го в Луцьку планують встановити сонячні панелі на щонайменше десятку перехресть, а в перспективі – на усіх світлофорах міста.
Олег Ткачук, Луцьк, "5 канал"
Нагадаємо, що гроза у Львові спричинила пожежі та додаткові проблеми з електроенергією.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.