Курсанти льотного факультету Харківського університету повітряних сил розпочали практику. Вперше за штурвал літака сів 31 другокурсник. Тренування відбувалися на аеродромі Коротич. До них залучили і льотчиків-інструкторів місцевого аероклубу.
Другокурсник харківського вишу повітряних сил уперше сідає за штурвал навчального літака. У подальшому Олексій мріє пілотувати винищувач Міг-29. Свого обличчя за новими вимогами не показує: "Здається, що літак просто летить прямо або знижується, або набирає висоту. Але ніхто не помічає, що льотчик робить дуже багато рухів для того, щоб він працював, летів прямо або при наборі висоти".
Двомісні спортивно-навчальні літаки ХАЗ-30 використовують для льотної практики шостий рік поспіль, вони досить легкі в управлінні та дають змогу визначити рівень підготовки курсанта. Майбутні пілоти підтвердили теоретичні знання з аеродинаміки, навігації та водіння літака. За результатами іспитів до практики став 31 курсант.
"Під час виконання цієї програми курсанти опанують такі види польотів: польоти по колу, польоти в зону на простий пілотаж, польоти за маршрутом. Також вони виконуватимуть ознайомчі польоти на групову злітаність", – звітує начальник льотного методичного відділення університету Андрій Терьошин.
Із 45 льотних годин – третину часу в небі курсанти проводять разом з інструкторами Харківського аероклубу ім. Гризодубової. Саме інструктор вирішує, чи готовий курсант самостійно кермувати штурвалом.
"Це цілий комплекс характеристик, починаючи від того, як курсант оглядає літак, як сідає в кабіну. Після посадки в кабіну – як він у ньому почувається – метушиться чи діє холоднокровно, як на нього впливає будь-який порив вітру, інший чинник, який виходить за рамки стандарту", – пояснює начальник аероклубу Сергій Філатов.
Триватиме льотна практика до кінця вересня. Після неї курсанти, які пройдуть усі етапи підготовки, отримають сертифікати.
Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, "5 канал"
"Автографи" у небі Прикарпаття: як справжні аси льотний вишкіл влаштували – ФОТО





