Заторів не уникнути: на лівому березі Києва проведуть масштабні ремонтні роботи
Заторів не уникнути: на лівому березі Києва проведуть масштабні ремонтні роботи Фото з відкритих джерел

"Винахідливо маніпулює поняттями": скільки доріг насправді збудувала влада Зеленського – DW

Читайте по-русски
Навіть "Укравтодор" та Офіс президента нарахували за 2020 рік різну кількість відремонтованих доріг

Наприкінці 2020 року в інтерв'ю The New York Times Володимир Зеленський заявив, що за рік в Україні зробили доріг "в 10 разів більше, ніж за 10 років у сумі". Поважне видання DW вирішило розібратися, чи справді таке твердження правдиве.

Чинний глава держави у все тому ж інтерв'ю хвалився, що влада "зробила 4 тис. км доріг, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років". Але це не корелює зі статистикою попередніх років.

Аби отримати офіційні дані про досягнення в межах проєкту "Велике будівництво", Deutsche Welle звернулися до "Укравтодору" – відповідь отримали лише через місяць після запиту, тобто в порушення закону про доступ до публічної інформації. А кількість відремонтованих доріг, які нарахувало держагентство, відрізняється від того, що заявляє Зеленський.

"За оперативною інформацією Служб автомобільних доріг, в областях у 2020 році на автодорогах загального користування державного значення на об'єктах будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту влаштовано 3357 км верхніх шарів покриття", – відзвітували в "Укравтодорі".

У виданні наголошують, що таке формулювання не дозволяє зрозуміти, скільки доріг саме побудували чи капітально відремонтували, а не просто вкатали верхній шар асфальту. Тож це відкриває простір для маніпуляцій.

"Приміром, чиновники рапортують у звітах, що відремонтовано 10 км дороги, а насправді у декількох місцях цієї ділянки просто підлатали, замінили верхній шар асфальту та встановили нові відбійники. Політики навмисно не конкретизують, які саме дороги зроблено, приписуючи до статистики ще й шляхи, за які відповідають місцеві органи влади, а не уряд", – пояснюють журналісти.

Крім того, існує чимало маніпуляцій з поняттями "ямковий ремонт" чи "технічна підтримка дороги". Їх можна трактувати, за бажання, і як відновлення доріг, або навпаки – подібні роботи минулих років не включати у статистику, аби мати виграшний вигляд на фоні попередників.

Як вказує видання, чинна влада винахідливо грає поняттями, пояснюючи, наприклад, чому гроші на будівництво ідуть із "коронавірусного фонду".

Як повідомляв 5.UA, на Житомирщині щойно укладений за проєктом "Велике будівництво" асфальт – одразу дав тріщини та вкрився горбами.

Попередній матеріал
Імпічмент Трампу: у Білому домі розповіли про плани Байдена
Наступний матеріал
Справа Сівоха проти ветеранів: у Печерському суді пройшло чергове засідання
Loading...

Вартість будівництва доріг при Зеленському у 2,5 разів вища, ніж при Порошенку – Омелян

"Зшити Україну": президент анонсував велике будівництво доріг навесні – подробиці

"Зшити Україну: безпека, будівництво, фінансування" – стратегічна зустріч за участі Зеленського