Верховна Рада 13 березня ухвалила законопроєкт 12093, який має на меті стимулювати порушників військового обліку до сплати штрафів та проходження військової служби.
Зокрема, пропонується 50% знижка на штраф у разі його добровільної сплати від територіального центру комплектування (ТЦК), а також скасування адміністративних штрафів для тих чоловіків, які добровільно вирішать піти на військову службу.
Про це повідомила "Судово-юридична газета" та проаналізувала, які зміни врахував комітет під час другого читання.
Стосовно тих, хто пішов на службу, провадження закриють
Як повідомляє видання, статтю 247 КУпАП буде доповнено нормою, згідно з якою провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути ініційоване, а вже розпочате – підлягає закриттю, якщо проходження військової служби особою, щодо якої розпочато провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене статтями 210 і 210-1 КУпАП.
Таким чином, адміністративні провадження щодо осіб, які порушили військовий облік, але вступили на військову службу, повинні бути закриті.
Для кого діятиме знижка у 50% штрафу ТЦК
Комітет зазначає, що йдеться про можливість особи самостійно звернутися до уповноважених органів та добровільно сплатити штраф у розмірі 50% від мінімальної суми. Це означає, що замість 17 тисяч гривень особа сплатить лише 8500 гривень.
Для реалізації цієї можливості до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) буде додано нову статтю 300-3. Згідно з нею, особа, яка підлягає адміністративній відповідальності, зможе протягом десяти календарних днів добровільно сплатити 50% штрафу.
Відповідно до нової статті 300-3, якщо постанова про накладення штрафу за правопорушення, передбачені статтями 210 і 2101 КУпАП, винесена відповідно до статті 279-9 КУпАП, і особа сплатила не менше ніж 50% штрафу протягом десяти календарних днів із моменту набрання постановою законної сили, така постанова вважається виконаною.
У разі несплати штрафу протягом 30 днів із моменту набрання законної сили постановою, вона підлягає примусовому виконанню, пише видання.
"Для реалізації цієї знижки в 50% законодавці планують доповнити КУпАП новою статтею 279-9, якою надати можливість особі, яка притягається до адміністративної відповідальності за статтями 210, 210-1 КУпАП, подати заяву до уповноваженого органу чи підрозділу, в якій самостійно повідомити про факт вчинення вказаного правопорушення та надати згоду на розгляд справи за її відсутності", – мовиться у публікації.
КУпАП буде доповнено статтею 279-9. Згідно з цією статтею, у разі вчинення правопорушень за статтями 210 і 210-1 КУпАП, особа має право звернутися до ТЦК або до Центрального управління чи регіонального органу СБУ, уповноваженого головою Служби зовнішньої розвідки України (СЗР), не пізніше дня розгляду справи про адміністративне правопорушення. У своїй заяві особа повинна вказати, що:
- не заперечує допущене порушення;
- та згодна на притягнення до адміністративної відповідальності за її відсутності.
Заява подається особисто у письмовому вигляді або через електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного чи резервіста в системі "Резерв+".
Керівник ТЦК (або відповідно начальник у СБУ, посадова особа підрозділу СЗР) зобов'язаний протягом nhmj[ днів після отримання цієї заяви:
- перевірити викладені у заяві фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності;
- з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 КУпАП винести постанову по справі, у тому числі без участі особи.
У постанові про накладення штрафу керівник ТЦК встановлює його розмір на рівні мінімального штрафу, передбаченого санкцією відповідної статті (або частини статті) за вчинене правопорушення.
Якщо особа подала заяву через "Резерв+", то копія постанови може бути надіслана їй на електронну пошту, вказану в реєстрі "Оберіг", або в її електронний кабінет у "Резерв+".
Постанова за статтями 210 і 210-1 КУпАП, у випадках, коли особа не оскаржує порушення та погоджується на притягнення до адміністративної відповідальності за її відсутності, повинна також містити інформацію про дату, спосіб надходження та зміст заяви від особи.
Крім того, у постанові має бути зазначений порядок виконання, включаючи реквізити для сплати штрафу, а також інформація про те, що постанова вважатиметься виконаною, якщо протягом десяти календарних днів з моменту набрання нею законної сили буде сплачено не менше ніж 50% від розміру штрафу.
Нові повноваження СЗР
КУпАП буде доповнено новою статтею 235-3, що має назву "Служба зовнішньої розвідки України". Згідно з цією статтею, посадовим особам, уповноваженим головою СЗР, надається право розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАП, у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними цієї служби. Таким чином, вони зможуть накладати штрафи.
Відомості з реєстру "Оберіг" – доказ
У статті 251 КУпАП до категорій доказів включено відомості та інформацію з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів. Водночас зазначається, що порядок ведення Реєстру "Оберіг" не був оприлюднений (його засекретили з невідомих причин).
Протокол не складається
У частині 1 статті 249 зазначатиметься, що провадження може проводитися не у відкритому форматі, якщо мовиться про статті 210 і 210-1 КУпАП у випадках, коли особа не заперечує проти вчиненого порушення, погоджується на притягнення до адміністративної відповідальності за своєю відсутності та подала відповідну заяву.
У статті 258 буде вказано, що протокол не складається у разі вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 КУпАП, під час особливого періоду, якщо їх розгляд віднесено до компетенції ТЦК, Центрального управління та регіональних органів СБУ (щодо правопорушень, вчинених військовозобов'язаними або резервістами, які перебувають у запасі СБУ), а також уповноваженого головою СЗР підрозділу СЗР (щодо правопорушень, вчинених військовозобов'язаними СЗР), якщо особа подала відповідну заяву, в якій не заперечує проти вчиненого порушення та погоджується на притягнення до адміністративної відповідальності за її відсутності.
Уповноважені посадові особи після отримання підтвердних документів про отримання особою виклику або відповідної заяви виносять постанову у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 КУпАП.
Якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення особа заперечить допущене порушення й адміністративне стягнення, що на неї накладається, уповноважена посадова особа зобов’язана скласти протокол про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 256 КУпАП. Цей протокол є додатком до постанови у справі про адміністративне правопорушення. Положення цієї частини не застосовуються у разі притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 185-3 цього Кодексу, правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема зафіксованих в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, та правопорушень, передбачених статтею 132-2, або порушень правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих у режимі фотозйомки (відеозапису), а також правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву.
У частині 1 статті 268 КУпАП буде зазначено, що особа, яка підлягає адміністративній відповідальності, має право подавати заяви.
Справу про адміністративне правопорушення розглядають у присутності особи, яка притягується до відповідальності.
У разі відсутності цієї особи справу можна розглянути лише за умови, що є підтвердження своєчасного повідомлення її про місце і час розгляду, а також якщо не надійшло клопотання про відкладення розгляду. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення, визначені статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, а також щодо правопорушень у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та порушень правил зупинки, стоянки і паркування транспортних засобів, зафіксованих за допомогою фотозйомки (відеозапису), регулюються статтями 279-1 - 279-9 Кодексу.
Можна розглядати за місцем виявлення
Статтю 276 КУпАП, яка регулює місце розгляду справи про адмінправопорушення, доповнять нормою, за якою справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 КУпАП, можуть також розглядатися за місцем перебування на військовому обліку особи, яка вчинила такі адміністративні правопорушення, або за місцем їх виявлення.
Нагадаємо, у Міноборони зробили заяву щодо розшуку ухилянтів.
Дивіться відео:
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.