За 2018-й рік Володимир Зеленський задекларував всього лишень чотири тисячі гривень роялті, себто авторської винагороди. А за 2019 – уже понад п’ять мільйонів. І це – за використання усього лише двох найменувань.
Така велика різниця у доходах за однією і тією ж статтею за умови, що Зеленський багато років володіє успішними торговими марками, може свідчити про спробу легалізації доходів, йдеться в проєкті журналістських розслідувань "Спостерігач" на 5 каналі.
На думку журналістів, Офіс президента спеціально пояснив, що міжнародні аудитори оцінили вартість кількох торгових марок, що належать президенту. І саме "Вечірній квартал" і "Розсміши коміка" разом потягнули на 60 мільйонів гривень. Тож за їх використання Зеленський і отримав 5 мільйонів 48 тисяч гривень роялті.
При цьому президент досі залишається власником понад 30-ти торгових марок. І це – популярні на телебаченні проєкти.
Журналісти перевірили номер кожного свідоцтва із декларації Володимира Зеленського і зробили перелік усіх торгових марок, винаходів і корисних моделей, якими володіє президент. "Країна У", "Ліга сміху", "Слуга народу", "Сказочная Русь", "Майданс", зрештою, ті ж таки "Свати" – всі ці популярні торгові марки належать Гаранту. Але їхня вартість на диво не вказана. Тож і роялті за їхнє використання Зеленський не отримує.
Тобто успішний бізнесмен просто ігнорує можливість отримати мільйони додаткових гривень доходу? Журналісти припускають, що показова оцінка торгових марок і задеклароване кількамільйонне роялті може бути способом легалізації доходів.
Так, наступного року можна оцінити ще одну-дві компанії з довгого списку зареєстрованих на Володимира Зеленського торгових марок і спокійно внести в декларацію солідне роялті.