5 канал

Металурги просять Гройсмана стабілізувати ситуацію з напіввагонами УЗ

    Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" заявляє про критичну ситуацію у сфері залізничних перевезень продукції вітчизняного ГМК через західні прикордонні переходи (ЗПП)

    Промисловці звертаються до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, аби той доручив "Укрзалізниці" стабілізувати ситуацію із забезпеченням відвантаження продукції на експорт. Про це повідомляє UAProm, посилаючись на лист очільника "Укрметалургпрому" Олександра Каленкова до Гройсмана.

    "Протягом останніх кількох місяців через нездатність" Укрзалізниці "забезпечити транспортування всіх заявлених до перевезення через ЗПП вантажів, вітчизняні підприємства гірничорудної промисловості України хронічно не виконують заплановані відповідно до укладених з європейськими споживачами контрактами обсяги поставок залізорудної сировини (ЗРС) - тільки у листопаді 2017 недовантажено більше 300 тис. т ЗРС, за рахунок яких європейські споживачі планували сформувати зимовий запас ", - йдеться у листі.

    Також в "Укрметалургпромі" зазначають, що вітчизняні виробники вимушено збільшують складські запаси нереалізованої продукції. Так, на початок грудня 2017 року загальні запаси ЗРС на складах гірничорудних підприємств уже перевищили 2,5 млн. тонн. А частина із них вимушено зберігається у непристосованих для зберігання місцях (у полях).

    "Українські виробники не виконують плани за експортною виручкою (-$ 20 млн – на листопад 2017 року), що матиме негативні наслідки для курсу національної валюти. Крім того, страждає репутація вітчизняних виробників на ринку ЄС як надійних постачальників, які здатні гарантовано забезпечити поставку законтрактованих обсягів. У загальнодержавному контексті вимушене скорочення поставок на експорт призведе до уповільнення темпів промислового виробництва, скорочення економічної активності та погіршення соціально-економічної стабільності в регіонах присутності підприємств гірничодобувної галузі ", - йдеться у листі.

    Водночас, як зазначили металурги, дивним у цій ситуації є безперешкодне проходження шляхами УЗ у напрямку ЗПП більше 1,0 млн. т. на місяць транзитних вантажів походженням з РФ, значна частина з яких припадає на ЗРС, вироблене російськими конкурентами вітчизняного ГМК . "Очевидно, пріоритети" Укрзалізниці "повинні бути спрямовані на забезпечення розширення виробництва і економічного зростання в Україні, а не в РФ", - зазначили в "Укрметаллургпромі".

    Також не є позитивним і той факт, що тимчасовий менеджмент "УЗ" третій місяць поспіль ігнорує доручення прем'єр-міністра Володимира Гройсмана розібратися у системі розподілу вантажних вагонів і ліквідувати корупційну складову в цьому процесі.

    Так, попри те, що в листопаді середній показник забезпечення підприємств ГМК піввагонами ЦТЛ склав 29%, ціла низка ключових підприємств галузі, як і раніше, забезпечені держпарком піввагонів УЗ на рівні, який не перевищує навіть 10% ( "Запоріжсталь" - 4%, Новотроїцьке рудоуправлення - 6%, "Укрмеханобр" - 9%), а забезпечення ще кількох комбінатів ледь досягає позначки у 15%.

    З огляду на критичну ситуацію на ЗПП, "Укрметалургпром" звертається до голови уряду дати доручення "Укрзалізниці" стабілізувати ситуацію із забезпеченням відвантаження вітчизняних гірничодобувних підприємств на експорт за рахунок:

    • приведення узгоджених планів перевезень у напрямку ЗПС до реально досяжного рівня за рахунок введення обмежень/конвенцій на транзитні вантажі, походженням з РФ;
    • посилення забезпечення гірничодобувних підприємств піввагонами УЗ на рівні не менше 35% від їх загального навантаження, при цьому кожного окремого підприємства - не нижче 30%.
    Попередній матеріал
    Луценко: Україна проводить експертизу щодо будівництва агресором Керченського мосту
    Наступний матеріал
    Реінтеграція ОРДЛО: в ООН вважають, що законопроекту "бракує чіткості"
    Теги:

    УЗ вже три місяці ігнорує проблему розподілу піввагонів – експерти

    Відсутність прозорості процесу розподілу піввагонів УЗ паралізує роботу промпідприємств – Каленков

    Керівництво ІнГЗК закликає виправити ситуацію з незабезпеченням піввагонами УЗ