RIKEN / Takashi Tsuji

Японським вченим вперше вдалося виростили на штучній шкірі волосся

Відкриття допоможе в лікуванні важких опіків

Японським вченим вперше вдалося виростити штучну шкіру з функціонуючими волосяними цибулинами, залозами і нервами. Про це повідомляється в журналі Science Advances, а коротко про нову технологію розповідає The Guardian.

Дослідники працювали з піддослідними мишами. Спочатку вони створили тривимірні згустки клітин, що нагадують за формою ембріони. Під впливом хімічних речовин витягнуті з ясен тварин клітини були трансформовані в індуковані плюрипотентні (можуть диференціюватися в усі типи) стовбурові клітини.

Потім ці "ембріоноіди" імплантували тваринам, що страждають від імунодефіциту, де вони проходили процес подальшого розвитку. Цей етап був необхідний для того, щоб шкірні імплантати могли вирости без ризику відторгнення організмом тварини. Нарешті, "готову" шкіру пересадили здоровим мишам. В результаті вчені отримали повністю функціональну покривну тканину.

"Донедавна розвиткові технологій штучної шкіри заважало те, що в ній були відсутні важливі органи - волосяні цибулини і залози із зовнішньою секрецією. Тепер же нам вдалося виростити шкіру, здатну виконувати такі функції", - заявив провідний автор дослідження Такасі Цудзі.

За інформацією видання, раніше дослідникам вдавалося отримати зі стовбурових клітин тільки тонкі шари клітин епітелію (зовнішнього шару шкіри, позбавленого функціональних елементів). Тканина ж, отримана в лабораторії доктора Цудзи, змогла без проблем з'єднатися з сусідньої шкірою, нервами і м'язами. Крім того, на ній почало рости волосся.

Відкриття японських учених допоможе в лікуванні важких опіків, а також дасть змогу знайти альтернативу тестуванню косметики на тваринах.

Як повідомляв 5.ua, вчені повернули сивому волоссю колишній колір і вигляд