nature.com

Вчені виявили антитіло, що змушує імунні клітини атакувати рак

Фахівці із США провели експеримент за участю мишей

Американські вчені виявили незвичайне антитіло, що приєднується до імунних клітин й змушує їх атакувати рак. Про це передає "УНІАН" з посиланням на Naked Science.

Як зазначається, нейробіолог зі США Говард Уайнер та його колеги працювали над лікуванням розсіяного склерозу. Це аутоімунна хвороба, що призводить до того, що імунні клітини атакують нейрони мозку. Вчені хотіли зробити так, щоб вони "переключилися" з нервової тканини на інші загрози. В ході експерименту за участю мишей дослідники звернули увагу на Т-клітини, присутні у великій кількості у мозку здорових гризунів, але відсутні в нервовій тканині тих, що страждають розсіяним склерозом. Ці клітини також є у великій кількості у ракових пухлинах.

Уайнер припустив, що ці клітини перешкоджають проникненню клітин імунної системи в ракові пухлини. Щоб придушувати Т-клітини, фахівці створили спеціальні антитіла. При їхньому додаванні в культуру імунних клітин виявилося, що протиракова активність останніх помітно зросла через блокування здатності Т-клітин породжувати спеціальні сигнали, що відлякують лімфоцити, які протистоять раку.

Потім учені ввели антитіла в організм мишей, що мають ракові пухлини. В результаті імунні клітини стали активно проникати у ракові пухлини, сповільнюючи або зупиняючи їхній ріст. Хороші результати були отримані на прикладі таких хвороб, як меланома, рак прямої кишки та рак мозку. Також невдовзі після лікування організм гризунів виробляв свого роду імунітет, що перешкоджає повторній імплантації пухлини.

Якщо все пройде так, як планують вчені, через кілька років можна буде очікувати експериментів на людях, а вже потім ліків, створених на основі цього методу.

Як повідомляв 5.UA, науковці США створили "химерні" наночастки, які здатні програмувати імунітет на боротьбу з раком.

Світоліна виграла тенісний турнір WTA серії в Римі