Ольга Дудченко
Ольга Дудченко Facebook

Українка потрапила до престижного рейтингу інноваторів за версією журналу MIT Technology Review

Читайте по-русски
    Вона створила спосіб швидкого визначення послідовності геному

До рейтингу інноваторів "35 до 35", який щорічно складає журнал MIT Technology Review Массачусетського технологічного інституту (США), увійшла Ольга Дудченко з України. Про таке повідомили на сайті видання, передає "Укрінформ".

Слід зазначити, що 34-річна Дудченко є випускницею Медичного коледжу Бейлора й Університету Райса.

Вона створила спосіб швидкого визначення послідовності геному.

Науквець використовує Hi-C – метод, спочатку розроблений для вивчення того, як складаються хромосоми, щоб показати, які фрагменти ДНК знаходяться фізично близько один до одного. У поєднанні з методами й алгоритмами Дудченко він допомагає спростити складання геномів.

"Сучасні секвенувальні машини працюють дуже швидко, зчитуючи ДНК арахісу, баклажана або броненосця за два дні. Але те, що вони видають, – це мільярди неорганізованих фрагментів коду ДНК. Ольга Дудченко допомогла поєднати ці шматочки у правильному порядку, щоб виявити фактичний геном – швидше і дешевше", – йдеться у тексті повідомлення.

Вже наприкінці 2018 року Дудченко та її колеги поділилися першими результатами свого "ДНК-зоопарку", в якому вже є наскрізні послідовності хромосом для більш ніж 50 видів, включаючи гепарда, червону панду і бразильського дикобраза.

Перед вченими тепер стоїть завдання охарактеризувати геном кожного виду на Землі. Зоопарк ДНК, де Дудченко називають "головним зоологом", публікує нові дані щотижня.

Як повідомляв 5.UA, німецькі дослідники визначили причину смерті давньої людини знатного роду, чоловік помер у 1940 році до нашої ери – це найстаріший приклад політичного вбивства. Вчені кажуть, що, можливо, ця людина була вбита одним або декількома друзями, людьми, які могли підійти досить близько, щоб завдати серію смертельних ударів.

У Мелітополі поліцейський замовив убивство – СБУ запобігли злочину