Кров
Depositphotos

Таке можливо: британські вчені навчилися змінювати гени крові

Ця технологія допоможе виробляти клітини крові для переливання тим пацієнтам, для яких не знайшли донорів

Біологи з Брістольського університету стали на крок ближче до редагування крові для пацієнтів із рідкісними групами крові. Вчені представили технологію, яка допоможе виробляти клітини крові для переливання тим пацієнтам, для яких не знайшли донорів. Про це повідомляє "Укрінформ" з посиланням на Science Alert.

Дослідження Ешлі Тойї та його колег із Брістольського університету у Великій Британії показали, що за допомогою технології CRISPR можна видаляти з клітин гени рідкісних груп крові.

Різні групи крові у різних людей визначаються наявністю або відсутністю так званих антигенів на поверхні еритроцитів. Коли справа доходить до переливання крові, дуже важливо брати до уваги групи крові. Є 36 різних систем груп крові, які класифікують понад 350 антигенів, які з'являються на червоних кров'яних клітинах у різних комбінаціях. Переливання крові від несумісного донора призводить до імунної відповіді, який викликає руйнування еритроцитів, і може загрожувати життю.

Новий механізм працює аналогічно функції "знайти і замінити": фермент Cas9 розрізає ДНК у місці, обраному за зразком. Після цього специфічні гени, які можуть викликати імунні реакції, видаляються. У перспективі це може допомогти пацієнтам із такими вродженими захворюваннями, як таласемія і серповидно-клітинна анемія.

Як повідомляв 5.UA, американські вчені оголосили про нове відкриття у фізіології людського організму. Кажуть, що виявили новий орган, який складається з цілої мережі мікроскопічних каналів у сполучних тканинах.

"Посилене" меню для військових: розроблено сім різних раціонів на тиждень – фото