NASA кластер 2
NASA

NASA сфотографувало зоряний кластер у сузір'ї Вітрила: чим він унікальний

Телескоп Hubble зафіксував аномальну поведінку та "розгледів" чорну діру в зірковій групі

Телескоп Hubble, який перебуває на орбіті Землі, сфотографував унікальне зоряне скупчення NGC 3201 в сузір'ї Вітрила, яке є одним з найдавніших серед відомих у Всесвіті та розташоване на відстані приблизно 17 тис. світлових років від нашої планети. Вік скупчення із сотень тисяч зірок, з’єднаних силою тяжіння, налічує приблизно 12 млрд років. Повідомлення про це з'явилося на сайті NASA в коментарі до фотографії. Крім цього, в центрі скупчення із сотень тисяч зірок вчені розгледіли чорну діру, маса якої дорівнює масі чотирьох Сонць.

Скупчення NGC 3201 було відкрите ще в 1826 році шотландським астрономом Джеймсом Данлопом, який назвав його "досить великим та яскравим" об'єктом, що стає нерівномірним у напрямку його центру.
Розміщення телескопа Hubble саме в космосі дає можливість реєструвати електромагнітне випромінювання в діапазонах, в яких земна атмосфера непрозора: насамперед – в інфрачервоному діапазоні. Завдяки відсутності впливу атмосфери роздільна здатність телескопа в сім-десять разів більша, ніж в аналогічного телескопа, розташованого на Землі.

"Навколо всіх великих галактик зустрічаються клубові скупчення, але їх походження та роль у формуванні галактик залишаються незрозумілими. Ця група зірок також має деякі дивні властивості, які роблять її унікальною серед більш ніж 150 зоряних кластерів, що належать до Чумацького Шляху. А саме, NGC 3201 має надзвичайно високу швидкість відносно Сонця, а її орбіта є ретроградною, це означає, що вона швидко рухається в протилежному напрямку до галактичного центру", – пишуть в аерокосмічному управлінні США.

Вчені припускають, що кластер міг сформуватися поза Галактикою, на що вказує його аномальна поведінка, а потім був захоплений гравітацією Чумацького Шляху. Проте хімічний склад цього інтригуючого кластера свідчить про інше: зірки в NGC 3201 дуже схожі на зірки інших галактичних кульових скупчень, що може означати, що вони сформувалися в одному й тому самому місці і одночасно з їхніми сусідами.

Як повідомляв 5.UA, орбітальна обсерваторія NASA виявила, який вигляд має процес злиття двох галактик.

Дивіться фотогалерею за темою:

У Харківському дитсадку дітям показали, що Крим – це Росія
В Європарламенті ухвалили резолюцію, що запускає процедуру санкцій проти Польщі