Cієнітовий масив острова Кергелен
Cієнітовий масив острова Кергелен CNRS

На Землі зароджується новий континент

Читайте по-русски
    На формування континенту потрібні мільйони років

Група французьких та австралійських геологів виявила, що в південній частині Індійського океану відбувається формування "ембріонального континенту". Результати дослідження опубліковані в журналі Terra Nova.

Після вивчення складу порід островів архіпелагу Кергелен, розташованого в Індійському океані недалеко від Антарктиди, геологи зрозуміли, що гранітна магма, а отже, і континентальна кора можуть утворюватися не тільки в зонах субдукції, але і безпосередньо в центрі океанів. Автори припускають, що саме так і зароджуються нові континенти.

Острови архіпелагу це вершини вулканів, що видніються над водою і проривають океанічну кору Кергеленського плато. Ці острови сформували потоки базальтів, які виливаються з цих вулканів.

Однак поряд із базальтами, які є традиційними для океанів, тут є одне магматичне впровадження (інтрузія) кисліших за складом порід гранітного сімейства сієнітів, що зустрічаються тільки на континентах. За рахунок цього впровадження земна кора в районі Кергелена аномально товста, як на материках.

Окрім того, дослідження показало, що це інтрузія формувалася кількома шарами, кожен з яких поступово підіймався навколо породи як і на континентах.

Датування шарів показало, що загальний час формування інтрузії сієнітів охоплює приблизно 3,7 мільйони років від 11,6 до 7,9 мільйонів років тому.

Дослідники вважають, що цей "ембріон" континенту, сієнітовий масив острова Кергелен, через кілька мільйонів років стане повноцінним материком.

Раніше 5.UA повідомляв, що геологи змогли визначити вік твердого ядра в центрі Землі.

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegtam. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

13 регіонів України та місто Київ не готові до послаблення карантину – МОЗ