У "молодості" Венера могла мати рідку воду і деякі форми життя – NASA

Читайте по-русски

Планета Венера могла мати цілком придатне для проживання середовище протягом 2-3 млрд років після утворення планети. Результати відповідних досліджень опублікував Space.

Ймовірно, що життя на планеті близько 700 млн років тому занапастив парниковий ефект, вважають науковці.

У 1978 році місія NASA "Pioneer Venus" ("Pioneer 12") досягла Венери і виявила ознаки того, що на поверхні планети колись були океани. Вважається, що Венера була планетою, на якій знаходилася рідка вода протягом 2-3 млрд років.

Науковці з Інституту космічних досліджень імені Годдарда при NASA показали серією з п'яти симуляцій, які показують, яким могло бути середовище Венери на основі різних рівнів водного покриття.

З огляду на всі п'ять симуляцій можна припустити, що на Венері могла підтримуватися стабільна температура в діапазоні від 20 до 50 градусів за Цельсієм протягом приблизно 3 млрд років.

"Наша гіпотеза полягає в тому, що Венера могла мати стабільний клімат протягом мільярдів років. Цілком можливо, що майже глобальна подія відновлення поверхні відповідальна за перетворення з подібного Землі клімату в пекельний світ, який ми бачимо сьогодні", – заявив один із авторів роботи Майкл Вей.

У стабільних кліматичних умовах Венера могла би підтримувати рідку воду і так само ранні форми життя.

Створення різних симуляцій включало адаптацію тривимірної моделі загальної циркуляції, яка враховувала склад атмосфери 4,2 млрд років тому, 715 млн років тому і сьогодні. Модель також враховує поступове збільшення сонячної радіації.

Три з п'яти сценаріїв припустили, що топографія Венери була схожа на сучасну. У цих сценаріях океан коливався від малої глибини (приблизно 10 м) до близько 310 м. Для порівняння дослідники також розглянули сценарій, у якому рельєф планети був аналогічний топографії Землі з океаном глибиною 310 м, а також сценарій, коли вся поверхня Венери була покрита океаном глибиною 158 м.

"Сьогодні на Венері майже вдвічі більше сонячного випромінювання, ніж на Землі. Однак у всіх змодельованих нами сценаріях ми виявили, що Венера все ще могла би підтримувати поверхневі температури, в яких зберігається рідка вода. Однак щось трапилося на Венері, де величезну кількість газу було випущено в атмосферу і не могло бути повторно поглинено скелями ", – додав Майкл Вей.

Хоча точна причина викиду газу ще невідома, можливо, це пов'язано з вулканічною активністю планети. Коли магма і розплавлена ​​порода спливли на поверхню планети, велика кількість вуглекислого газу могла бути випущена назад в атмосферу. Дослідники стверджують, що якби магма затверділа до того, як досягла поверхні, вона створила б бар'єр, який запобіг повторному поглинанню газу.

Великі кількості вуглекислого газу в атмосфері, згідно з припущенням учених, викликали безконтрольний парниковий ефект, який і привів Венеру до її нинішнього стану.

Як повідомляв 5.UA, середня глобальна температура повітря за останні 5 років значно збільшилась порівняно з доіндустріальним періодом. Про таке повідомляється в доповіді Всесвітньої метеорологічної організації ООН (WMO).

Дивіться фотогалерею за темою:

Пореготати над собою: NASA створює кумедні постери до кожної місії на МКС – ФОТО

Експедиційні плакати NASА

Вовчиці шоковані: Винник потрапив до бази "Миротворця" через участь у російському флешмобі