nasa.gov

Астрофізики вперше виявили існування екзопланет за межами Чумацького Шляху

Астрофізики з Університету Оклахоми (США) вперше довели існування екзопланет за межами нашої галактики Чумацький Шлях.

Зробити відкриття вдалося за допомогою методу, відомого як мікролінзування, повідомляє espreso.tv із посиланням на Science Daily.

Зазначається, що існування небесних тіл в інших галактиках здається досить очевидним, але досі у вчених не було достеменних тому підтверджень.

"Річ у тому, що виявити планети на такій великій відстані дуже важко. Єдиний відомий на сьогодні спосіб знайти їх полягає у використанні мікролінзування. Невидимі далекі планети "видають" себе, оскільки їх гравітаційне поле спотворює світіння зірок", – йдеться у повідомленні.

Задіявши метод мікролінзування, команда астрономів змогла виявити поза Чумацьким Шляхом скупчення небесних тіл масою від Місяця до Юпітера.

Маса об'єктів була визначена за допомогою математичного моделювання. Дослідники визнають, що зафіксовані ними спотворення теоретично можуть бути викликані й іншими причинами, але вплив екзопланет залишається найкращим поясненням.

Це перший випадок в історії, коли вдалося знайти екзопланети поза нашою галактикою. Вони перебувають на відстані 3,8 млрд світлових років від нас, і навіть у науковій фантастиці не існує телескопів, в які їх можна було б розглянути.

Однак метод мікролінзування, який вже допоміг знайти багато планет у Чумацькому Шляху, є досить потужним, аби робити відкриття і за його межами.

Дивіться також фотогалерею за темою:

Уряд Німеччини розкритикував вояж німецьких депутатів до окупованого Криму
11-річний Василько, хворий на ДЦП, потребує допомоги на лікування

У США довели нешкідливість випромінювання смартфонів для людей