Вийшов із дому, а машини вже немає. У Києві евакуатори працюють на повну, і за лічені хвилини забирають автомобілі з дороги, власники яких порушили правила дорожнього руху. Водії з себе відповідальності не знімають, але кажуть – служби евакуації працюють хаотично. Бо вивозять навіть ті автівки, які, попри порушення, не заважають самому руху. Всі "за" і "проти" – дослідив журналіст "5 канал".
У цьому спальному районі Києва живе Олексій. Що вдень, що вночі тут немає де запаркуватися. Доводиться свідомо порушувати. Днями залишив машину в забороненому місці – прямісінько поруч з виїздом із прилеглої території. Вранці прокинувся – а "Сітроена" вже немає.
"Я пройшовся по вулиці в один бік, в інший бік і зрозумів, що її вже немає", – каже Олексій.
Олексій залишився без коліс. Його автівку забрав евакуатор. Провину свою визнає, тільки-от каже, його автівка не заважала настільки руху транспорту, щоби вдаватися до радикальних дій.
"Питань немає. Якби я став десь на зебрі, заблокував виїзд швидким допомогам, сміттєвозам, сусідам. Окей, зрозуміло, чому потрібно було евакуйовувати", – виправдовується водій.
А так довелося сплачувати по повній програмі: штраф за порушення правил зупинки – це 255 гривень, послуги евакуатора та перебування на штрафмайданчику. Усього вийшло близько 2 тисяч гривень. Натомість, говорить, можна було б повідомлення про штраф залишити просто на лобовому склі.
"Як у всіх там відомих американських фільмах висів штраф за неправильне паркування і ти сварячись собі під ніс забирав його і йшов платити", – каже Олексій.
А тут робота кипить, наче у мурашнику.
Тут стільки елітних автівок, що аж очі розбігаються. "Рендж Ровер", "Тесла", десь там "Гелендваген", "Мерседеси" S-класу. І це не парковка біля президентського офісу, а київський штрафмайданчик. У кожного з власників цих автівок своя правда.
Наприклад, Володимир втомився вже пояснювати, що він і закон – це єдине ціле.
"Я вважаю, що я правильно паркуюсь. Як так сталося – ну я думаю, просто хлопці зароблять гроші і вони красунчики", – каже Володимир.
Олександр втомився і собі. І руки і одяг в цього водія евакуатора в машинному маслі. За день він кілька разів вантажив автомобілі порушників.
Однак про недосконалу роботу служб евакуації, про яку так говорять водії, він не чув. Каже, просто виконує вказівки. Представники муніципальної варти, які разом з інспекцією з паркування контролюють, як і де водії залишають машини, кажуть – евакуювати мають право всі машини порушників.
"Як тільки евакуйовується автомобіль, передумовою для його евакуації є саме штраф", – пояснює представник муніципальної варти Сергій Бондар.
У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, де безпосередньо виписують штрафи за неправильне паркування, водіям радять частіше заглядати у правила дорожнього руху.
"Його транспортний засіб не заважає. Так, якщо подивитись, він не заважає. Але от відповідно до правил дорожнього руху, якщо наприклад автомобіль стоїть ближче, ніж 10 метрів до пішохідного переходу, то його вже мають право евакуювати", – заявила речниця Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Та все ж, а де паркуватись, якщо законних місць узагалі немає – зауважує Олексій. Усе постійно забите, лише інколи пізно вночі вдається знайти вільне місце.
Щодня в Києві через неправильну парковку евакуйовують близько 300 машин. Хоч служба, як кажуть у Департаменті транспортної інфраструктури, майже ідеальна. Трапляються і проблеми. Нещодавно під час евакуації, очевидно, щось пішло не так і автомобіль порушника впав на землю та деякий час стояв на боці.
Мирослав Солонар, Іван Лємєхов, Віктор Сніжко, "5 канал"