Подільсько-Воскресенський міст завершать за 2 роки – унікальна "екскурсія" верхівкою довгобуду

Міст будують від 2003 року. А документам щодо планів його зведення – 39 років. За цей час на нього з бюджету столиці витратили близько 5 млрд грн. Для завершення будівництва – потрібно ще 7 млрд грн

Автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст планують запустити за два роки. Лише потім можна буде говорити і про будівництво метро на Троєщину. Угоду про його зведення з китайською компанією міський голова Віталій Кличко уклав ще рік тому. Ідеться про гілку метро від Жулян на Троєщину через Подільсько-Воскресенський міст із 13 станціями завдовжки майже 30 км. Вартість будівництва оцінюють у $2 млрд. Знімальна група "5 каналу" разом з чиновниками проінспектувала будівництво мосту, аби з'ясувати – коли ж мешканці Троєщини їздитимуть своїм метро.

"Може мої внуки його все-таки застануть, але я точно ні", – 20-річний Дмитро Рутковський не вірить, що зможе дочекатися запуску метро на Троєщину. Такої ж думки і більшість мешканців цього житлового масиву.

Метро на Троєщину кияни чекають вже довгі роки. Цей житловий масив почали будувати ще 35 років тому. Проте, щоб 4 гілка метро стала не міфом, а реальністю, – необхідно врешті добудувати Подільсько-Воскресенській міст.

Тут буде станція метро "Горбачиха". Її назва на честь тутешнього урочища. Багаторічна перепона продовження будівництва мосту – мешканці Русанівських садів. Автомагістраль у бік садів планують запустити за 2 роки. Це обійдеться місту в 100 млн грн.

Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/

"Ми хотіли в цьому році вже, по окремому договору, який починається з того крайнього будиночку, це окремий договір аж до Перова. Ми плануємо виконувати повністю, до озера Райдужного, – стовпи, естакаду в наступному році. У мене є питання до замовника, не видається робоча документація", – звітує генеральний директор ТОВ "Екобуд-трейд" Сергій Драч.

Іншої думки – замовник будівництва. Каже, виділені кошти краще спрямувати на важливіші роботи, зокрема, на зведення арки мосту. "На початку наступного року ми завершимо всі земельно-майнові питання по садових будинках. Всі їх знесемо і заходимо з наступного року туди працювати", – розповідає директор КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд" Максим Калінін.

Подільсько-Воскресенський міст будують від 2003 року. А документам щодо планів його зведення – 39 років. За цей час на міст із бюджету столиці витратили близько 5 млрд грн. Для завершення будівництва потрібно ще 7 млрд грн. За найоптимістичніших обставин добудувати міст зможуть за 2 роки, підсумовує чільник Києва. Лише потім можна буде говорити і про зведення метро на Троєщину.

Подільсько-Воскресенський міст

Разом зі столичним головою знімальній групі випала унікальна можливість піднятися на верхівку довгобуду. Дуга мосту має великий нахил, тож підніматися було трохи складно.

Подільсько-Воскресенський міст

У планах на наступний рік – будівельники мають прибрати опори мосту, які підтримують арочну конструкцію, з'єднати секції дугоподібної арки та підвісити її на вантах – спеціальних металевих канатах. Пояснюють – швидко зробити це не можна через низку причин.

Подільсько-Воскресенський міст

"Загальна вага металоконструкцій арки, вже змонтованих, це 5336 тонн. Якщо ми зараз стоїмо у затінку, то інша сторона металоконструкцій прогрівається і відбувається нерівномірне розширення. Тобто за добу арка рухається на 15 мм, як у плані, так і по висоті", – пояснює головний інженер Олександр Здольник.

Збудувати метро на Троєщину столична влада хоче за рахунок китайського кредиту. Той має покрити 85% витрат. Термін його повернення – 15-20 років. Нова лінія метро – це 13 станцій, дві пересадки й одне електродепо. Станції мають з'єднати житловий масив Троєщина з центром міста, залізничним вокзалом та аеропортом у Жулянах. Деякі назви станцій уже відомі: "Горбачиха", "Труханів острів", "Суднобудівна", "Межигірська". Нині триває робота з погодження "дорожньої карти", у якій пропишуть поетапні дії сторін. Вартість будівництва метро оцінюють у $2 млрд.

Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/
Подільсько-Воскресенський міст
/

"Китайська сторона готові давати дешеві кредити, але ці кредити мають бути підкріплені національними гарантіями. Зараз допрацьовується пакет документів і міська влада звертається до прем'єр-міністра, щоб гарантії були надані та проект пішов у реалізацію", – наголошує речник КП "Київський метрополітен" Наталка Макогон.

За умови безперебійного фінансування нову гілку метро обіцяють запустити не раніше 2024 року.

Наталка Юрчук, Олександр Петровський, Михайло Третяк, "5 канал"

Попередній матеріал
Китайський досвід у гідроенергетиці: як нові технології допоможуть Україні покращити стан ГАЕС
Наступний матеріал
Українська Помісна Православна Церква: три століття боротьби, або Хто кому розкольник