Як і минулої весни у багатьох містах країни магазини одягу та взуття зачинені через карантинні обмеження. Єдиний вихід — замовляти речі онлайн. За рік пандемії закупи в інтернеті набули великої популярності. Дехто вже став гуру шопінгу онлайн і знає, як підібрати одяг так, аби він стовідсотково підійшов. Проте купити гардероб у локдаун іще те випробування для тих, хто звик приміряти його перед купівлею просто в магазині. Для таких людей журналістка "5 каналу" Маргарита Варадовська зібрала поради.
Ведуча "5 каналу", Катерина Кельбус, – онлайн-шоперка зі стажем. У розмірах не помиляється, бо за плечима – не один рік досвіду спроб і помилок. Новачкам радить, у першу чергу, бути чесними із собою та виміряти свої параметри якомога правильніше.
"Ми йдемо на сайт, і якщо ми сумніваємося, то пишемо у підтримку і кажемо: "топ-сікрет, отаке в мене по талії, отаке нижче по талії. Як мені з цим жити?"Якщо це нормальний фаховий консультант, він не бачачи тебе, знаючи твої розміри, він тобі підбере все, що треба", – каже Катерина Кельбус.
Не слід боятися приміряти речі просто на пошті – запевняє Катя. Це можна зробити навіть до оплати посилки. І якщо товар не підійде – його можна одразу надіслати назад. За законом України про права споживачів будь-який товар можна повернути протягом 14-ти днів із моменту купівлі.
"Я точно знаю і бачила кілька, навіть у своєму районі, пункти доставки, де є примірочні. І нічого в цьому такого немає, це мої штани, мої гроші. Я покупець, у мене є мої права. Хочу і міряю!" – каже ведуча.
Аби не довелося повертати товар, інтернет-магазини пропонують чимало фішок, які допоможуть підібрати розмір якнайкраще.
На сайті одного з брендів можна ввести свої параметри, і програма самостійно розрахує ідеальний для вас розмір конкретної речі.
Тут можна навіть побачити статистику у відсотках: скільком людям із такими самими параметрами довелося повернути чи обміняти товар на інший розмір. А для тих, хто все ж надає перевагу примірці вживу, є й інші варіанти в умовах локдауну.
До прикладу, в інстаграмі шоуруми одягу та взуття постійно запрошують на примірку — лише за попереднім записом. Для цього потрібно написати в особисті повідомлення чи зателефонувати. Умова така: у магазині лише ви та продавець-консультант.
Навідалися ми й на один із київських ринків. З першого погляду – усе зачинено і навкруги зовсім порожньо. Проте помічаємо продавців із потенційними покупцями. На інших же ятках – номер телефону та оголошення "Буду за 10 хвилин".
Журналістка "5 каналу" зателефонувала за одним з таких номерів. Там їй дійсно пообіцяли, що за 10 хвилин до точки продажу хтось підійде.
У розмові з'ясовали – у наявності лише чоловічий одяг. На іншому столичний ринок, на здивування, багато точок із одягом та взуттям відчинені. Деякі нібито продають "навинос". Інші стверджують: прийшли у справах.
Працюють продавці чи ні, а одяг і взуття купити – можна. Проте, аби не порушувати карантин і не ризикувати здоров'ям, оновити гардероб можна й онлайн.
Маргарита Варадовська та Ольга Сошенко, "5 канал"