Шини-клумби
Шини-клумби 5 канал

"Гумове мистецтво" йде з київських дворів: чому прибирають автошини та що з ними роблять

Читайте по-русски
Найбільша проблема покришок – токсичність. У їхньому складі – понад сотня шкідливих речовин

"Гумове мистецтво" йде з київських дворів. За дорученням столичного голови всі шини, що городяни часто використовують як антипаркувальні засоби чи клумби, мають зібрати й утилізувати. Комунальники демонтують їх, але не завжди вивозять із дворів. Тож у Києві з'являються стихійні звалища покришок. Чому ж їх викопують та що з ними роблять – у сюжеті журналістки "5-го" Катерини Ментус.

Саме так комунальники Шевченківського району столиці борються з автомобільними покришками.

Ще на початку квітня київський міський голова Віталій Кличко доручив комунальникам зібрати та передати на утилізацію всі шини у столиці. Комунальники їх зібрали, а от вивезти забули. Столиця почала обростати стихійними звалищами відпрацьованої гуми.

"Є такі ділянки і не тільки по території Деснянського району, де накопичуються ці шини. Коли їх зібрали, треба було оперативно на закритих ділянках, на територіях комунальних підприємств їх складувати, а не залишати отак", – каже киянин Сергій Волков.

Обурені кияни публікували в соціальних мережах фотографії з купами шин біля будинків і коментарі.

"Комунальники приїхали, шини викопали, які були використані як огорожа від автомобілів перед дитячим майданчиком, і гарненько склали їх до купки. Мабуть, у такому вигляді вони не є токсичними?"

"У дворі вже 2-й тиждень не вивозиться гора покришок, знесених із декількох сусідніх дворів. Дітвора увесь день дихає усім цим", – пишуть кияни.

Після обурення киян звалища почали зникати.

"Ми нині прибираємо шини з прибудинкових територій та вивозимо їх на місця тимчасового складання", – повідомив директор комунального підприємства Шевченківського району Києва Дмитро Савченко.

Такі місця кожен район обирає самостійно, головна вимога – щоби колеса не залежувалися і не заважали людям.

Усі зібрані покришки комунальники звозять сюди. Тут вони одна на одній лежать на землі. Це так звані тимчасові майданчики для зберігання шин. Звідси їх забирають на утилізацію.

Одне з комунальних підприємств столиці підписало договір із приватною компанією. Шини з Києва везуть до Білоцерківського району, там є необхідне обладнання для їхньої переробки.

"Переробка проходить методом перолізу – це фактично розкладання шин на вторинний нафтопродукт, технічний вуглець, сажу та металобрухт. Потім метал використовується як вторинна металева сировина, а технічний вуглець як вторинне паливо або технічний барвник може використовуватися в промисловості", – розповів Максим Бобруєнко, керівник компанії з переробки відходів.

Найбільша проблема покришок – токсичність. У їхньому складі – понад сотня шкідливих речовин. У середовищі вони можуть розкладатися майже століття, виділяючи токсичні речовини у ґрунт.

"Вони лежать під палючим сонцем, під морозом, під час їхнього розкладу утворюють шкідливі речовини, вивільняються, які проникають у землю, у воду та отруюють місцевість навколо, також вони викришуються, ці мікрочастинки гуми також попадають у повітря, і ми цим дихаємо", – зауважив екоактивіст Єлісей Ходоловський.

Нині у столиці працюють кілька пунктів прийому автопокришок. На утилізацію їх приймають безоплатно.

Катерина Ментус, Віктор Сніжко, Євген Сакун, "5 канал"

Попередній матеріал
Багатостраждальна музична школа, що пережила дві світових війни, на межі руйнування – чому не реставрують
Наступний матеріал
Наймасштабніша аварія в метро Мексики: відомо про 27 загиблих та понад 70 травмованих – подробиці
Loading...