МИ ПЛАНУЄМО НАСТУПНОГО РОКУ ВИЙТИ ХОЧА Б НА БАЗОВУ ЗАРПЛАТУ – 4-4,5 ТИСЯЧІ ГРИВЕНЬ. ЦЕ ПРИНЦИПОВА ПОЗИЦІЯ, ТОМУ ЩО НА ЗАРОБІТНУ ПЛАТУ У 1200-2000 ГРИВЕНЬ НА МІСЦЯХ ЗНАЙТИ ФАХОВИХ ЮРИСТІВ НЕМОЖЛИВО
– Скажіть будь ласка, скільки закладено станом на зараз, поки не домалювали, ні відняли, не додали в Міністерстві юстиції на 2017 рік?
– Міністерство юстиції вважається одним із таких найменш ресурсних міністерств, тому що в нас витрати пов’язані тільки із заробітною платою та комунальними платежами і утриманням тюрем, тобто тих систем пенітенціарної служби, яку ми отримали у спадок у процесі реформування. Близько 7 млрд коштів було закладено на цей рік. Фактично різниця між попереднім і поточним роком – це індексація по індексу інфляції. Ми поставили дві принципові позиції в цьому бюджеті – це збільшення заробітної плати саме середньої ланки, які працюють у регіонах. Тобто це для мене була принципова позиція, і я буду її відстоювати.
– До якого рівня, одразу уточніть?
– До рівня, який стоїть у вимогах до закону про державну службу. Закон про державну службу передбачає, що у 2017 році мінімальна заробітна плата державного службовця буде на рівні двох мінімальних заробітних плат, тобто 6 тисяч гривень. Це відбувається поступово, тобто ми плануємо наступного року вийти хоча б на базову – 4-4,5 тисячі гривень. Це принципова позиція, тому що на заробітну плату у 1200-2000 гривень на місцях знайти фахових юристів неможливо. Ми це робимо за рахунок економії коштів, які ми зробили в системі державних закупівель, в системі оптимізації самих органів, тобто це принципова позиція. Рядовий співробітник Міністерства юстиції на місцях повинен отримати обґрунтовану і конкурентну заробітну плату. Друга позиція, це питання виконання Україною зобов’язань перед нашими громадянами по рішеннях Європейського суду з прав людини. Це ганьба, яку Україна має вже протягом останніх 15 років, коли через популістські закони створювались зобов’язання України перед пільговиками, потім Україна ці зобов’язання не виконувала, і українці йшли до Європейського суду і отримували рішення. Ми зараз одні з лідерів за кількістю справ у Європейському суді. Це близько 10000 справ тільки типових, так званих, по соціальних виплатах. І я так можу анонсувати, що ми зараз працюємо над тим, щоб виконати свої зобов’язання по цих справах і прибрати ці справи з Європейського суду. Я не буду зараз говорити про деталі, але в принципі такий механізм і стриманий оптимізм у мене є, що в наступному році у нас є всі шанси вийти з лідерів за кількістю справ і скарг, які розглядають у Європейському суді. Зараз ми фактично входимо до четвірки лідерів.
– Про які обсяги виплат українцям йдеться, які судилися з Україною?
– Трошки привідкрию завісу. Ми проаналізували розміри тих виплат, які були визначені рішеннями національних судів, які не були виконані державою, які фактично були підставою для порушення справ у Європейському суді. Мова йде про суму до 400 млн грн. З точки зору репутації держави, з точки зору того, що Україна фактично має шанс піти з тих антирейтингів у Європейському суді…
– Це є невеликі гроші насправді.
– Я думаю, що можна піти на те, щоб такі кошти закласти у бюджет, тим паче що Міністерство юстиції тільки за два роки зекономило через прибирання корупційних схем у сферах закупівлі 800 млн грн, тобто ми навіть будемо виходити з пропозицією, щоб за рахунок цієї економії частина коштів була направлена на закриття ось цих ганебних справ, які має держава перед українцями.
МИ РОЗВІЯЛИ ВСІ МІФИ, ЩО НІБИТО ЗАКОН ПРО СПЕЦКОНФІСКАЦІЮ БЕЗ СУДУ БУДЕ ВІДБИРАТИ ЯКЕСЬ МАЙНО. МИ РОЗВІЯЛИ МІФИ, ЩО ЦЕЙ ЗАКОН БУДЕ СТОСУВАТИСЯ ПРОСТИХ УКРАЇНЦІВ, У ЯКИХ БУДУТЬ ВІДБИРАТИ КВАРТИРИ. ЦЕ ПОВНА БРЕХНЯ
– Повертаємося до Верховної Ради. Закон про спецконфіскацію. Чи все-таки він має шанси бути ухваленим, враховуючи, що гроші від нього уже заклали в державний бюджет на 2017 рік? Чому так депутати проти. От буквально напередодні експерти казали, що всі питання правозахисників, які були до цього законопроекту, наче як зняті.
– Коли мова йде про 1,5 млрд доларів, коли мова йде про тих людей, які зараз сидять у Москві і вважають, що ці гроші їхні, коли мова йде про те, що вони обіцяють політикам і по парламенту ходять чутки про те, що можна отримати кошти, то депутати не хочуть голосувати. І це страшна реальність і фактично всі ознаки політичної…
– Їх підкуповують? Депутатів?
– Я не можу зараз робити такі заяви, але виходячи з того, що цілі фракції не голосують за цей закон синхронно, як можна тоді пояснити? Я можу офіційно заявити, що той текст закону, який зараз знаходиться в парламенті, розроблявся Міністерством юстиції, мною особисто, з командою експертів, із залученням європейських експертів з Єврокомісії. Вперше в історії взагалі проект підтримки реформ у сфері юстиції – це проект, який фактично фінансується Європейською комісією, і вона їм доручила дати висновок на цей законопроект, – мало того, що вони давали висновок, вони були долучені до розробки самого законопроекту, і вийшли вперше в історії публічно з нами на прес-конференцію (це було 8 вересня поточного року, одразу після оприлюднення висновку), сказали, що текст закону, який був розроблений, відповідає європейським стандартам – і принципам захисту права власності, і питанням загальності. Ми розвіяли всі міфи, що нібито цей закон без суду буде відбирати якесь майно. Ми розвіяли міфи, що цей закон буде стосуватися простих українців, у яких будуть відбирати квартири. Це повна брехня. Він стосується виключно топ-чиновників і тільки грошових валютних цінностей, які знаходяться на банківських рахунках. Реально ми зараз бачимо шалений спротив у парламенті.
– Назвіть фракції, які не готові голосувати за цей законопроект.
– Ну сьогодні ми можемо побачити по голосуванню, яке показало, що навіть до порядку денного не було можливості включити ці законопроекти. Взагалі не голосувала "Батьківщина" за цей законопроект, за включення до порядку денного, взагалі не голосував "Опоблок" за цей законопроект.
– Ну "Опоблок" зрозуміло, насправді.
– Так, у повному складі проголосував "Народний фронт", тому що в принципі це один з основних наших законопроектів, який ми просуваємо. Проголосувала частково фракція "Блоку Петра Порошенка",частково проголосували "Самопоміч" і "Радикальна партія". Але питання в тому що, мова йде не просто про прийняття закону про спец конфіскацію. Наша пропозиція, пропозиція "Народного фронту" і пропозиція уряду полягає в тому, щоб цей закон голосувати із соціальним пакетом законів, щоб 50% коштів, які будуть конфісковані, були направлені на соціальні виплати 6 млн пенсіонерів, які отримують мінімальні пенсії, і 3 млн вчителів і лікарів, які отримують так само невисокі заробітні плати. Кожна особа отримує по 1400 гривень, і в мене просто не вкладається в голові цинізм тих депутатів, які не голосують за такі закони, коли мова йде про 9 млн українців.
– Пане Павле, скажіть будь ласка, коли говориш з експертами про цей законопроект, добре, знято всі питання, що буде без судді відбиратися все майно, а з іншого боку експерти, фінансові передусім, кажуть, що не так швидко гроші надійдуть в бюджет, тому що припустимо…
– Це повна брехня.
ЗА КОРДОНОМ – 20-30 МЛРД ДОЛАРІВ ТАК САМО ВКРАДЕНІ. ЯКЩО БУДЕ ПРИЙНЯТИЙ ЦЕЙ ЗАКОН І ПРИЙНЯТИЙ ЗАКОН ПРО РОЗПОДІЛ І ПОВЕРНЕННЯ ЦИХ АКТИВІВ, ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ВСІ ТІ КОШТИ, ЯКІ БУДУТЬ ПОВЕРТАТИСЯ З-ЗА КОРДОНУ, БУДУТЬ НАПРАВЛЯТИСЯ НА ОБОРОНКУ І УКРАЇНСЬКИМ ГРОМАДЯНАМ
– Припустимо, суди в тих, у кого ці гроші будуть забирати, умовно у попередньої влади, можуть подавати в суди, і суди можуть тягнутися місяцями і роками.
– Скажу більше, процедура конфіскації цих коштів передбачає судову процедуру. Тобто згідно закону Генеральна прокуратура має право звернутися, ще раз наведу приклад, офшорна компанія, у якої один директор, якийсь там спортсмен чи інструктор по гірських лижах з Прибалтики, ми ж знаємо такі історії, і у цієї офшорної компанії на рахунках звідкись з’явилося 300 млн євро. Прокуратура звертається до суду, ця офшорна компанія повинна підтвердити легальність отримання коштів. Якщо представники офшорної компанії покажуть, що вони мали легальні операції з акціями Аpple і вони заробили на коливаннях курсу цих акцій 300 млн – питань немає. Ти законний власник, в тебе ніхто нічого не конфісковує. Якщо ця офшорна компанія не може підтвердити, звідки у неї з’явилися кошти крім звичайної платіжки з іншої офшорної компанії, ці кошти конфісковуються в бюджет. Така ситуація є в кожній країні Європейського Союзу. Останній приклад – це Литва, коли було списано 50 млн євро в Арбузова їхнім місцевим судом за позовом відповідних правоохоронних органів, коли не змогла офшорна компанія Арбузова підтвердити, звідки вони отримали ці кошти. Ми хочемо ввести таку реальність в Україні. Що стосується того, що ці кошти не зможуть швидко потрапити до бюджету, це теж неправда. Закон передбачає процедуру – десь в середньому 3,5 місяців триватиме судовий процес. Після цього кошти списуються до бюджету. Ці кошти знаходяться в державному банку. Це прояв повної слабкості, коли держава два роки тому, уряд попередній Яценюка, Міністерство юстиції арештували кошти на рахунках у банках, і зараз не приймається закон, який ці кошти направить українським громадянам. Скажу більше, це ж тільки перша частина коштів.
– Є ще за кордоном кошти.
– Мова йде про те, що за кордоном 20-30 млрд доларів так само вкрадені. Якщо буде прийнятий цей закон і прийнятий закон про розподіл і повернення цих активів, це означає, що всі ті кошти, які будуть повертатися з-за кордону, будуть так само направлятися на оборонку і українським громадянам, у яких Янукович ці кошти вкрав, пропорційно до суми. Повернемо ми 20 млрд доларів, наприклад, – це фактично кожна людина, той же пенсіонер, зможе отримати вже не 1400 гривень, а 14000 гривень.
– Ви з оптимізмом дивитеся на Верховну Раду і на можливість ухвалення цього законопроекту до кінця року?
– Ви знаєте, я з реалізмом дивлюся на Верховну Раду, і сьогодні була заява фракції "Народний фронт", в якій було чітко озвучено, що прийняття бюджету без прийняття закону про спецконфіскацію, який фактично створює 50 млрд дохідної частини бюджету, неможливе. Тому всі фракції повинні знайти в собі політичну волю і проголосувати за цей законопроект, як це робимо ми. Так само я з наступного тижня готовий повторно пройтися по всіх фракціях, вже я не знаю в який раз, і ще раз переконати їх в тому, що цей закон відповідає європейським стандартам. Я вже навіть думаю, що напевно треба запросити європейських експертів, хоч нам повинно бути перед ними соромно…
– Я думаю, у Верховну Раду європейських експертів потрібно запросити і там уже розказати.
– Нам повинно бути перед ними соромно, тому що мало того, що вони оприлюднили свій висновок, мало того, що вони вийшли на прес-конференцію публічно і тепер їм треба йти з нами по депутатських фракціях, щоб підтвердити, що дійсно цей закон відповідає європейським стандартам.
ФАКТИЧНО ВЖЕ 44 ТИСЯЧІ ДЕКЛАРАНТІВ ВІДКРИЛИ СВОЇ КАБІНЕТИ, ТОБТО МИ РОЗУМІЄМО, ЩО БУКВАЛЬНО ЦИМИ ДНЯМИ ОСНОВНА МАСА ДЕКЛАРАЦІЙ З’ЯВИТЬСЯ В СИСТЕМІ
– Зараз переходимо до епопеї з електронним декларуванням – на скільки відсотків ви заповнили електронну декларацію?
– Практично закінчив заповнювати електронну декларацію – 95%.
– Що там буде?
– Всі ті розділи, які передбачені фактично новою системою, тобто…
– Я маю на увазі по статках – квартира, машина, зарплата.
– Так, звичайно, там з’являться і розділи, пов’язані з партійністю, з участю моєю у громадських організаціях, з товарними знаками, з інформацією про фактичне місце проживання, тобто в принципі нічого такого екстранового там не з’явиться.
– Дохід який задекларували?
– А дохід, ми ж подаємо декларацію насправді за минулий рік.
– Так.
– Ті доходи, які були подані в попередній декларації, вони автоматично переносяться в цю декларацію. Тобто, в частині доходів нічого…
– Не зросло, не зменшилося?
– Абсолютно.
– Те саме залишилося?
– Звичайно.
– Перед тим як перейти до механізму 12-місячної розстрочки, про що заявив прем’єр-міністр і цю систему затвердили на Кабінеті міністрів, хочу ще пана міністра запитати про електронне декларування. Ми з’ясували про вашу декларацію, а тепер ви знаєте от цю епопею з внесенням змін у форму електронних декларацій. На вашу думку, чи не призведе це взагалі до колапсу системи, і враховуючи те, що НАБУ каже, що якщо, припустимо, між законом і електронною декларацією будуть розбіжності, то те саме НАБУ не зможе притягнути до відповідальності тих, хто свідомо неправдиво вніс дані в електронну декларацію?
– Дивіться, повинен бути принцип відповідальності тих органів, які займаються тією чи іншою політикою. У нас є незалежний орган – Національне антикорупційне агентство. Український уряд, Міністерство юстиції, всі зацікавлені органи зробили все, щоб це агентство запрацювало – виділили приміщення, виділили достойне бюджетне фінансування. Скажу, що заробітні плати в тому агентстві навіть на порядок вищі, ніж в Міністерстві юстиції, і наші працівники туди переходять на роботу, це теж певна проблема. Надали всі можливості, щоб вони почали ефективно працювати. Вони мають спеціальний статус, вони не підпорядковуються Кабінету міністрів, тому що вони орган, який займається моніторингом життя державних службовців. Вони несуть всю відповідальність, пов’язану з тим, щоб система електронного декларування працювала в межах правового поля. Ми озвучували свої застереження щодо того, що невідповідність інтерфейсу і форми декларації може потім створити труднощі для правоохоронних органів, так само таку позицію озвучувало і НАБУ, і органи прокуратури. Національне антикорупційне агентство як колегіальний орган повинне приймати відповідні рішення. Якщо вони знаходять таку формулу рішення, яка не передбачає жодних змін, окей – тобто вони за це несуть відповідальність. Я думаю, що там достатньо фахових спеціалістів, щоб інституційно працювати і забезпечити належну роботу системи електронного декларування. Ми бачимо, що фактично вже 44 тисячі декларантів відкрили свої кабінети, тобто ми розуміємо, що буквально цими днями основна маса декларацій з’явиться в системі. Дійсно там були труднощі – в мене декілька разів стиралася чернетка, і коли ти заповнюєш велику таку декларацію, потім у кінці другої половини робочого дня, а друга половина робочого дня починається десь після 9-ї години вечора, ближче до другої години ночі в тебе стираються…
– Нічого собі у вас друга половина робочого дня.
– У тебе стираються всі розділи, звичайно певні емоції зашкалюють.
– Ми бачили емоції на засіданні уряду, коли ви розглядали електронні декларації.
– Але це досвід. Я думаю, що з часом все налагодиться. Дійсно ми вперше у країні запроваджуємо таку масштабну системну програму контролю державних службовців. І я вважаю, що система електронного декларування дасть дуже хороший ефект, не гірший, ніж люстрація, а може навіть кращий.
НА ЦЕЙ РІК МОЖЛИВІСТЬ ОТРИМАННЯ РОЗСТРОЧКИ МАЄ КОЖЕН ГРОМАДЯНИН, НАВІТЬ ЯКЩО У НЬОГО ВИСОКИЙ ДОХІД, ТОМУ ЩО МИ РОЗУМІЄМО, ЩО ЦЕ ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД
– Переходимо плавно до розстрочки. Я вам зараз не те, що навіть міфи озвучу, а ті застереження, про які кажуть експерти. Перше, якщо дати розстрочку для тих, хто або не може, або не хоче отримувати субсидію, власне це прозвучало з вуст прем’єр-міністра, то буде накопичуватися борг перед теплокомуненерго. Борг перед теплокомуненерго – це борг перед "Нафтогазом", це пеня. Як цю проблему вирішити?
– Дивіться, насправді мова йде про те, що близько 9 млн домогосподарств мають право на субсидію. Отримання субсидії означає, що платіжка, яку отримує така сім’я, особливо не зміниться і вона буде підйомною для них в межах їхнього доходу. Таким домогосподарствам не потрібно розстрочки, тому що вони отримують мінімальну плату, яку вони платять за… чи взагалі практично там суми, які були ще два роки тому назад за комунальні платежі. Є друга частина домогосподарств – це десь близько половини всіх наших громадян, які або не підпадають за майновим станом під субсидію, або не оформили їх, або не оформлять ці субсидії. Уявіть собі, що ця друга половина українців отримує великі платіжки, які дещо їх напружують з точку зору сімейного бюджету, і не платить за комунальні послуги. Що в цьому буде доброго?
– Нічого.
– Система не отримує гроші, колапс. Ті самі теплокомуненерго не будуть мати фінансування і не зможуть розрахуватися за газ. Тому була запропонована формула, у зв’язку з тим, що у нас фактично перші роки Україна переходить на таку систему, дати можливість розстрочки тим домогосподарствам, які не оформили субсидії або не захотіли її оформлювати. І самостійно на 12 місяців спланувати свій бюджет. І це нормально. Можливо, певна сім’я, побачивши платіжку, отримавши розстрочку – збере документи і оформить субсидію. Порахує, що вона дійсно підпадає під субсидію і оформить субсидію. Можливо, просто хтось спланує свій бюджет таким чином, щоб основне навантаження покласти на літній період або зробити його більш плавномірним. Не можна шокувати українців. У принципі політика, яку зараз ми запроваджуємо, полягає в тому, щоб з одного боку, ті люди, які є багатими, які повинні платити за свої басейни, за свої 500 кв. метрів реальну плату за комунальні платежі, це робили, а ті люди, які є середнім класом або бідними, щоб вони не відчули фінансового навантаження через підняття тарифів. Це основна філософія…
– Пане Павле, почекайте, хто взагалі зможе отримати цю розстрочку? Всі абсолютно?
– Всі абсолютно.
– А якщо в мене дохід достатньо великий?
– На цей рік, ми розуміємо, що це перехідний період, на цей рік можливість отримання розстрочки має кожен громадянин.
– Навіть якщо в нього дохід умовно 50 тисяч гривень?
– Навіть якщо у нього високий дохід, тому що ми розуміємо, що це перехідний період. Ти подаєш заяву разом з платіжкою і тобі нараховується тоді – платиш тільки 50% від ціни платіжки, інша частина розподіляється на місяці неопалювального сезону. Це не є новація. Таку саму процедуру ввів у минулому році уряд Яценюка, і вона дозволила пережити зиму всім українцям. Тому в цьому році ми так само прийняли це рішення, і дякую прем’єр-міністру, який оперативно вніс це рішення на уряд. Що стосується теплокомуненерго, не буде там колапсу, тому що дзеркально теплокомуненерго так само буде мати по тому реєстру осіб, які подали заяви на розстрочки, будуть мати розстрочку без пені перед постачальником газу. Тобто, це та модель, яка буде працювати від споживача до постачальника газу.
МИ ВВОДИМО ДУЖЕ ЖОРСТОКУ КРИМІНАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БУДЬ-ЯКОЇ ОСОБИ, ЯКА ПРИЧЕТНА ДО РЕЙДЕРСТВА – ДО 8 РОКІВ ТЮРМИ
– І тепер повертаюся назад до електронного декларування. Коли НАБУ буде перевіряти декларації, воно буде перевіряти це по реєстрах, в тому числі реєстру нерухомості. Наскільки реєстр нерухомості зараз є захищений? Ми колись говорили про рейдерські атаки з боку росіян. Чи можливі зараз рейдерські атаки з боку тих, хто заповнив декларацію, щоб підмалювати те, чим він володіє?
– Дивіться, якщо у російських хакерів не вдалося жодної спроби втрутитися в наш реєстр, хоча було багато досить атак на наші реєстри, то я думаю, що українські аферисти навряд чи зможуть це зробити. Система захисту державних реєстрів досить таки серйозна. Система ДСТЗІ і система зовнішнього контуру дуже серйозна, тому немає жодного підтвердженого випадку, коли через зовнішнє втручання в реєстр були внесені зміни щодо власності чи щодо бізнесу.
– Уточнення – наскільки цей реєстр зараз є повним взагалі, і по нерухомості, і по бізнесу?
– Що стосується реєстру бізнесу, він є абсолютно повним. Тобто в цьому реєстрі декілька мільйонів підприємств і суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб. Це абсолютно 100% наповнений реєстр. Що стосується реєстру нерухомості, він наповнений таким чином – всі операції з нерухомості, які відбувалися, починаючи з 2011 року, є в реєстрі. Всі новобудови, які були побудовані з 2011 року, є в реєстрі. Все старе нерухоме майно, яке було збудоване раніше, але по якому була хоч якась операція – дарування, реконструкція, продаж – теж є в реєстрі. Зараз, коли ми передали повноваження щодо реєстрації нерухомості місцевим органам влади, пішло масове наповнення реєстру. Тому що раніше був конфлікт– держава забрала, централізувала функції по реєстрації, це була така велика корупційна складова. Паперові носії були в БТІ, які належали міським радам. І коли держава заставляла міські ради – віддайте, оцифруйте свої архіви БТІ, міські ради кажуть – а чого нам оцифровувати? Ви гроші збираєте, ви у нас забрали повноваження, у нас немає жодної мотивації. Зараз, коли ми віддали міським радам повноваження і гроші по реєстрації нерухомості, у них є абсолютна мотивація робити оцифровку. Чим більше наповнений реєстр того чи іншого міста, тим більше можна надати послуг власнику цієї квартири. Я можу анонсувати, що після прийняття антирейдерського закону, яким ми фактично позакривали шпарини, що створювалися протягом 25 років по маніпуляції з реєстрацією нерухомості і бізнесу, буде декілька приємних новацій для наших власників нерухомості. Одна з них, наприклад, – це обов’язкове повідомлення про те,що будь-яка операція з вашою нерухомістю починає здійснюватися, через смс-повідомлення. Я це обіцяв, ми буквально на наступному тижні на уряді приймемо відповідну ініціативу і кожен бажаючий зможе зайти на сайт зареєструватися і отримувати смс.
– Уже цього року?
– Буквально наступними тижнями. Наступне це те, що ми вводимо дуже жорстоку кримінальну відповідальність будь-якої особи, яка причетна до рейдерства – до 8 років тюрми – цього раніше не було. Третє, коли використовувалися підробні рішення судді, пам’ятаєте, це була практика початку 2000-х, ми зараз на рівні закону ввели таку норму, що рішення суду може бути підставою для реєстрації змін щодо нерухомості, або щодо бізнесу, тільки в тому випадку, якщо це рішення є в електронному реєстрі судових рішень. Якщо його там немає, воно може бути навіть і не підроблене, наприклад, певні судді іноді виносили певні рішення, спеціально не вносили їх в реєстр, а потім відбувалися певні незаконні дії, і це давало можливість для маніпуляцій. Зараз рішення повинно бути обов’язково в електронному реєстрі судових рішень, тільки після цього можна проводити реєстраційні дії. Ці і низка новацій, які ми ввели, в тому числі і низка перереєстрація інформації про власників, тільки через нотаріально засвідчені протоколи. Я вважаю, що питання по рейдерству з максимальною кількістю тих прогалин, які створювалися нашими попередниками, ми прибрали.
РОСІЯ МАКСИМАЛЬНО НАМАГАЄТЬСЯ ЗАТЯГУВАТИ ПРОЦЕС, ПРОСЯТЬ, ЩО ЇМ ТРЕБА БІЛЬШЕ ЧАСУ, РОЗУМІЮЧИ, ЩО ПРАВОВОЇ ПОЗИЦІЇ У НИХ НЕМАЄ
– Пане Павле, дуже хотіла вас запитати про позови до Європейського суду з прав людини на Росію, я знаю, що Мін’юст планує подати позо щодо заборони Меджлісу до кінця 2016 року. Скажіть будь ласка, як рухаються позови, які вже подала Україна проти Росії?
– Частина позовів комунікована, це означає, що по них направлені відповідні питання судом до тієї сторони. Росія максимально намагається затягувати цей процес, просять, що їм треба більше часу, ну розуміючи, що правової позиції у них немає.
– Коли можливі вже якісь рішення, реальні рішення?
– Я не хочу робити прогнози по рішеннях, тому що ці справи тривають роками, але точно ми доведемо їх до позитивних рішень на користь України. Скажу більше, ми маємо дуже хорошу співпрацю з нашими правоохоронними органами, найближчим часом ми дамо з цього приводу більше публічної інформації. Завдяки тим матеріалам, які фіксуються правоохоронними органами на Донбасі, по злочинах у Криму, ми наповнюємо дуже серйозно нашу доказову базу.
Ольга Калиновська, "5 канал"