ОДНА З ГОЛОВНИХ УМОВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ТРАНШУ ВІД МВФ – ПРИЙНЯТТЯ БЮДЖЕТУ 2017
– Пане Андрію я рада вас бачити. Ви чудово виглядаєте. Давайте розпочнемо з того, що ви Голова Верховної Ради України з 14 квітня 2016 року, у ВР з 2007 року. Нагадаю нашим глядачам, ВР вийшла на роботу 6 вересня, тобто майже два з половиною місяці тому , працювати будуть, якщо я помиляюсь, тоді виправте, до 20 січня, далі робота з виборцями і канікули. На роботу лишається рівно півтора місяці, тобто 16 пленарних засідань. Пане Андрію, 16 пленарних засідань, по-перше, мало це чи багато для того, щоб ухвалити всі закони, які зараз на порядку денному і які вони є, наскільки ви зараз можете сміливо сказати, шо те і те буде виконано, що неодмінно буде ухвалено, ви обіцяєте?
– Хочу нагадати, що дуже багато, хто скептично ставився до роботи ВР восени, дуже багато, хто стверджував, буде політична криза, буде у ВР заблокована робота і весною йшла дискусія лише про те, а чи дочасні вибори мають бути весною чи мають бути восени. Але на здивування дуже багатьох скептиків ВР восени продемонструвала вже на сьогодні величезну продуктивність. Майже кожного пленарного тижня ми приймаємо від 30 до 40 законодавчих актів, але це тільки те що ми бачимо ззовні. За кожним з них захована величезна робота і міністерств, і депутатів, і громадських структур. Я запровадив з початку вересня практику, яка є порекомендована з реформи парламенту, і в нашій спільній робочій групі з місією Кокса з реформи парламенту, коли ми розглядаємо по блоках питання, і це дало свою величезну ефективність і, відповідно, підвищило продуктивність ВРУ, і українське суспільство побачило системну ефективну роботу ВР.
– Не все суспільство. Даруйте, буду вашим своєрідним опонентом. Є певні речі, про які я зараз проговорю, які суспільство прагне, аби вони були ухвалені, на жаль цього не трапляється. Розпочнімо з віз для РФ – це один з найрезонансніших законопроектів цієї сесії. Як відомо. Нагадаю нашим глядачам, після арешту Сущенка відновилися розмови проведення з РФ візового режиму. Цей закон зареєстрували ще весною, ви особисто були його ініціатором. Голосувати за закон мали 6 жовтня, але так цього і не зробили, чому так?
– Моя думка з того приводу є незмінною протягом трьох років, щоб ми запровадили візи проти держави-агресора. Але голова ВР – це голова ВР. Я не підписую актів самочинно і у мене немає кнопки, де висвітлюється 226 голосів , на жаль чи на щастя. В тому парламентаризм, в тому суть ВР. І тому я звернувся до всіх голів фракцій з проханням і пропозицією цю ініціативу обговорити і дати результат цього обговорення. Якби відбулось обговорення і було поставлено на голосування і не було прийнято, цей законопроект є відхилений.
– І на завершення цієї теми цитата Путіна, думаю вона нашим глядачам дозволить краще розуміти , а можливо і обдумати і передумати їхні думки щодо візи. Путін заборонив вводити візи з Україною. Відповідь, далі цитата: "В случав введения нами визового режима с Украиной пострадает ни в чем неповинные миллионы украинцев, которые и так живут не богато и, работая в России зарабатывают небольшие деньги для поддержки своей семьи. Но ми отбирать у них этого не собираемся". Ось такий він, Володимир Путін. Хочу перейти до теми, на голосування якої теж чекають, ціна ухвалення, тема землі. Ми маємо одну цитату від МВФ, і, власне, глави місії Рон ван Руден, я хочу з неї пане Андрію почати: "Існуючий мораторій унеможливлює повноцінний розвиток сільськогосподарського сектора і використання землі в якості застави для отримання кредитів. Для України важливо рухатись вперед із земельною реформою і внести у парламент нове законодавство, яке дозволить продаж землі". Отже, буде чи не буде мораторій на продаж землі?
– З цього приводу ВР вже прийняла рішення і це було не так давно. Ми на рік продовжили мораторій на продаж землі і це була загальна позиція усіх депутатських фракцій. Це зумовлено тим, що законодавство на сьогодні не до кінця опрацьоване для того, щоб ми могли виходити на ринок землі.
– Я перепитала, тому що багато зараз чого залежить від нашого виконання, або не виконання якихось порад від МВФ, я маю на увазі черговий транш, існує експертна думка щодо таких трьох велетнів-власників землі, які існують в Українці – це пан Бахматюк, пан Юревський і пан Вадатурський – це люди, які мають нині у розпорядженні величезні земельні ділянки і кажуть, що саме вони лобіюють свої інтереси через певні політичні групи, закон був ухвалений таким чином. Тобто всі вислови, що ми думаємо про людей, у яких відберуть землю після ухвалення мораторію, це все популізм. Ви можете пояснити, особисто ваша думка?
– Жодного впливу ніхто із земельних власників не мали і не мають на рішення ВРУ. Це було рішення, яке було узгоджено і всіма гілками влади, і з Прем’єр-міністром, і з більшістю голів фракцій. І виходило воно тільки з одного мотиву, що законодавча база на сьогодні ще не є готова. І ми не можемо увійти у законодавчий хаос, приймаючи сьогодні і знімаючи мораторій на землю. Але ключове завдання, яке стоїть перед нами у найближчий період – це прийняття бюджету і це, напевне, головна передумова для отримання траншу від МВФ.
– Які шанси отримати цей транш?
– Ви знаєте, у будь якому питанні це дуже просто – ми повинні цей шлях пройти, ми повинні свої зобов’язання виконати. Наше завдання, як завжди, є просте – виконати свою частину, виконати свій блок, потім говорити з партнерами. Я сподіваюся на позитивне рішення, як це було і досі.
– А ми, як сподіваємося, коли дивимось на ці курси доларів і розуміємо, що є багато причин зростання, але одна із них - це паніка, через те, що черговий транш не отримаємо. Далі хочу поговорити про ЦВК – в цій історії ви фігуруєте як член народного фронту і як спікер. Термін повноваження членів виборчої комісії закінчився 1 червня 2014 року, вони досі працюють. За призначенням членів ЦВК голосує парламент , а їх кандидатури визначає вже Президент. За ідеєю після того, як він порадиться з фракціями, але це право, а не обов’язок. Я хочу зараз зацитувати один ваш вислів. який був виданий друкованому виданню, 3 жовтня ви сказали:"Я буду сьогодні звертатися до Президента України з пропозицією знову внести подання щодо членів ЦВК, провівши попередні консультації із лідерами фракцій, для того, щоб ми змогли пройти те рішення, яке дозволить обрати новий склад ЦВК". Чи звернулися ви до Президента і що він відповів?
– Звичайно звернувся, ми мали з ним буквально кілька днів тому цю розмову. В чому є особливість. Перед тим, як призначити нових членів ЦВК, мають бути звільнені попередні. Отже, якщо я винесу на порядок денний звільнення попередніх членів ЦВК і воно буде проголосоване, а подання на обрання нових не є узгоджене в залі, ми потрапимо в правовий юридичний вакуум. Коли комісія може залишиться без членів ЦВК і, відповідно, без можливості приймати рішення і тому у цьому питанні вкрай важливо, щоб була підтримка цього рішення в залі перед тим, як його виносити. Я особисто звертався до Президента.
– Скільки ще буде тягнутися ця історія?
– Я думаю, що ми найближчим часом зможемо вийти на рішення. З Президентом попередньо узгодили, що він зможе не ціле подання переносити, а по певних позиціях замінити тих людей, які не знаходять підтримки у залі, щоб ми могли вийти на позитивне рішення.

ПІДВИЩЕННЯ ЗАРОБІТНИХ ПЛАТ ДЕРЖАВНИМ ЧИНОВНИКАМ ТА ДЕПУТАТАМ Є ВАЖЛИВОЮ АНТИКОРУПЦІЙНОЮ ДІЄЮ
– Щодо питання зарплат депутатів, ще одне умовно скандальне голосування цієї сесії і заява пана Гройсмана. Я нагадаю нашим слухачам, 20 жовтня ВР підтримала рішення про збільшення депутатських зарплат майже вдвічі. Ви мали б отримувати за цією схемою 40 тисяч гривень. Але 23 жовтня Гройсман заявив: "Ми не підтримуємо ініціативу депутатів підвищувати самим собі зарплату, вважаю, що зараз це питання не на часі, зараз нам всім треба думати як підняти доходи звичайним людям". Цікаво, що за Гройсмана 15 квітня зарплати депутатам підняли втричі. Першого листопада підвищення скасували. Ви можете кулуарно розказати, як все це відбувалося, як ВР передумала?
– Вважаю, що заробітні плати державних чиновників, в тому числі і депутатів є важливою антикорупційною дією. І коли хтось думає, що чим менше отримує депутат, тим краще, я скажу свою особисту думку, той глибоко помиляється. Бо народний депутат, який немає достатньо коштів для виконання своїх обов’язків потрапляє під ризик впливу того чи іншого фінансового олігархічного клану. Я нагадаю, що рішенням ВР один олігарх був відрізаний від монополії на газ, другий від монополії на продаж нафти, третій від монополії на продаж електрики.
– Вам лишилося ще десяток прибрати, щоб все було більш-менш чисто.
– Я думаю, ми ключові речі взяли і тому вкрай важливо, щоби олігархи не мали впливу на ВР. Чи намагаються вони мати вплив? – звичайно, людина яка приймає рішення такої ваги має бути в тому числі і фінансово незалежною і тут питання не розміру заробітної плати, а питання захищеності і гарантії того, що народний депутат не буде змушений залежати від будь-яких олігархів. І тому в цілому я за те, щоб державні службовці і народні депутати мали високі заробітні плати. Я думаю, що головна проблема була не у піднятті заробітної плати, а у її надмірному піднятті. Я знав, що готується постанова, яка має впорядкувати заробітну плату, власне яка мала прив’язати з/п до кількості мінімальних заробітних плат. Але власне сам зміст постанови, там було зазначено, що у Голови ВР 30 мінімальних заробітних плат. Скажу вам відверто, для мене це стало несподіванкою. 40 тисяч ви сказали, це станом на той момент. А якщо ми у бюджеті плануємо підняти мінімальну з/п вдвічі 3200, то, відповідно, і зарплата народного депутата піднімається вдвічі.
– І скільки тепер отримуватиме голова ВР?
– Не буде отримувати, я вам нагадаю, ми скасували це рішення.
– Я розумію, я питаю без рішення?
– Я отримую, якщо я не помиляюсь 17 450 без відрахування, а вираховується 21%, то це приблизно мінус 3400, якщо я не помиляюсь, тобто на руки виходить приблизно 14 з половиною тисяч, а потім вже по рангах йде нижче.
– Добре, що вам держава сплачує готель Київ, якби ви розраховувались, 11 тисяч зараз держава вам компенсує, і ви отримуєте майже схожу.
– Власне, одна з тих речей, як часто пишуть, що от йде компенсація за житло, так справді, це одна з тих речей, які держава дає депутатам, які не мають житла у Києві, компенсує плату за готель. І справді, от я живу у готелі Київ з 2007 року, я там жив, коли був рядовим депутатом, коли був секретарем РНБО, коли був заступником і зараз, коли Головою ВРУ. Чи міг би я зі своєї з/п повністю платити, звичайно, що не міг, мені би не вистачило тієї заробітної плати, щоб утримувати свою сім’ю, і щоб платити за готель. І тому це одна з тих форм від держави, яка до речі є у багатьох європейських державах, що депутатам з інших регіонів забезпечується готель. Чи міг би я мати квартиру у Києві, звичайно що міг. Я міг в каденції 2007, 2008 чи 2009 році подати заяву і отримати житло.
– Або приватизувати.
– Але я обіцяв йдучи на вибори, що я не буду тим шляхом йти, і тому я такої заяви не подавав, не претендував на державне житло і користуюсь своїм номером, в якому сьогодні і живу.
– Якщо вже почали тему доходів, розкажу нашим глядачам, за 2015 рік ви заробили 78 тисяч гривень, все це зарплата, квартир чи землі ви не маєте, в е-декларації вказані декілька квартир, але це квартира брата, де він прописаний, батька, бо там живе його дружина, готельний власний номер. Є тільки машина Сузукі С4, у членів родини є квартира на 21 кв. метр, готівкою ви маєте 225 тисяч гривень і 28 з половиною тисяч доларів, це ваші заощадження за все життя?
– Заощадження за все життя. Деякі залишилися ще від одруження. І для мене був трішки вражаючим моментом, я ж один з перших, хто подав декларацію, і коли на багатьох сайтах з’явилась інформація, що у Парубія 5 квартир, і це миттєво пішло по всіх сайтах, мені страшенно було боляче. Коли я зареєстрував свою декларацію, мені не вдавалось дві доби, бо висів сайт, як ви пам’ятаєте, і я просив членів НАЗК дати мені додаткові консультації і вона сказала, що власне квартира, в якій проживаю я, дружина і донька, має бути позначена, що і я є співмешканець, і дружина є співмешканка і донька є співмешканка. А журналісти подали це як три різні квартири. А правда є дуже проста – я живу з сім’єю у батьківській квартирі, в якій я виростав, в якій все життя і був. Це у Львові, і всі знають, де я проживаю, над невеличкою квартирою на останньому поверсі ми ще багато років тому збудували невеличку мансарду, і, власне, там у цій мансарді часто у неповноцінному житлі, тому що зимою дуже холодно, а літом дуже спекотно, я проживав усе життя і живу зараз. Теж саме з будиночком в Карпатах, віддавна у мене є будиночок, який має 30 кв. метрів, і навіть не 30, бо 21 кв метра – це маленьке піддашшя. Я думаю, у багатьох більші вітальні ніж той будиночок, який віддавна у мене є. І так само у НАЗК сказали, має бути зафіксовано, де ви зафіксовані, і дружина, і донька. І я так чесно все зафіксував. І от вони до 5 квартир неіснуючих додали ще три будиночки у Карпатах. І це власне момент, коли ми проходимо, такий момент випробування і очищення як е-декларування, а це не проста реформа. І коли ми змушуємо до справедливості чиновників, я це підтримую. Я дуже багато долучився, щоб воно увійшло в дію, має бути так само і зворотна відповідальність коректної подачі цієї інформації. Бо тоді це втрачає зміст і сенс. Коли ти живеш чесно і справедливо, а тебе одного дня можуть дискредитувати. Тоді виникає загальне питання, де справедливість і де розуміння того, що мій шлях пройдено чесно і справедливо, що він людьми побачений і оцінений, а не навпаки, махають рукою "та вони всі одинакові, між ними немає різниці…"
ВР – ЦЕ МАЙДАНЧИК ДЕ ВІДБУВАЮТЬСЯ ДИСКУСІЇ МІЖ РІЗНИМИ ПОЛІТИЧНИМИ СИЛАМИ І ТАКИЙ БУВ ЗАДУМ ПАРЛАМЕНТАРИЗМУ
– Я хочу поговорити про відповідальність людей, які суто насичують ВР. Останнім часом ВРУ, з огляду на те, що там відбувається у плані поведінки, себе настільки дискредитували, що для нас це перетворилось для простих громадян на якесь шоу. Ми вже вам чесно кажемо, інколи передивляючись якісь трансляції на телеканалі Рада знаємо, що нікого немає і сьогодні діла не буде. Ми спостерігаємо за тими бійками і думаємо, це шоу для нас, чи насправді ми обрали всіх цих людей, які це роблять. Наскільки весь цей цирк, який потім показує ОРТ, НТВ, так званий телеканал "Новоросія", можливо, колись припинити, ви маєте вплив на це і чому так стається?
– Ляшко зараз у приватній розмові говорить, що він вважає, що Президент Ющенко на той період був українським президентом і він його надзвичайно поважає і тоді теж було бажання, щоб кожен мав змогу висловлюватись і нічого не змінилось насправді.

– Як ви ставитесь до заяв пана Ляшка?
– Ми ніби забули, коли у ВР місяцями вона була заблокована, ходили з кульками "Так", це було не так давно, це було кілька років тому. Або коли дійсно у ВР відбувалися між позицією і владою досить масштабні бійки.
– Ви маєте на увазі димовими шашками, коли під парасольками сидів Литвин?
– Я маю на увазі бійки різного плану. І, звичайно, не виправдовуючи ВР. Але я вважаю, що сьогодні ВР показує достатньо високий рівень працездатності, конфлікти є і будуть у ВР, бо за своїм задумом ВР – це майданчик де відбуваються дискусії між різними політичними силами і такий був задум парламентаризму. І власне дискусії будуть. Єдине ці дискусії повинні відбуватись у межах, зокрема і морально-етичних. Як ми побачили рівень відповідальності був достатньо високий, щоб цей конфлікт був локалізований, і ніяких бійок і відносин після погоджувальної ради ми у залі не побачили. Це і є рівень відповідальності, який є поміж депутатів.
– Є ще два моменти про які я хочу поговорити. Запровадження санкцій. До питання порядку, щоб депутати не прогулювали, ви запровадили санкції. Вони не отримують зарплату за пропущені дні. Наскільки це ефективно?
– Воно, звичайно, має свій вплив, але сказати що в кінцевому вирішує питання, це було би неправдою. Воно має свій вплив, але не повністю забезпечує. Але це один з тих двох механізмів, які може застосовувати голова ВР: через розпорядження, яке було ще з часів Литвина, знімати заробітну плату. За день, який не працював депутат. Друге – це публічність. І тому я періодично, коли немає в залі голосів, я проводжу сигнальне голосування, яке засвідчує хто є зараз у залі, а потім результат цього голосування прошу публікувати у газеті "Голос України", щоб продемонструвати, хто був, а кого не було у залі. Дві форми: публічність і санкції. Але хочу наголосити в ці дні і в ті етапи, коли йде прийняття рішення, фактично за всю осінь був лише один день, коли не було достатньої кількості голосів. Попри той один день всі інші дні були продуктивними і приймали велику кількість рішень.
– Ви схожі на того керівника, який, якими б не були учні, ви завжди ними задоволені.
– Не в тому річ, дискредитація ВР – це загальна концепція. Загальна тема. Це є колективний орган туди весь час можна кинути камінь.
– Будемо відвертими, вони самі займаються дискредитацією.
– Власне цей парламент прийняв всі ці антикорупційні закони, по яких відбулись е-декларування, антикорупційна прокуратура, НАБУ. Власне, цей парламент прийняв необхідні рішення для реформи армії , суду. Багато з тих змін, які ми бачимо в країні, вони власне пройшли через цей парламент і тому, коли ми говоримо що є депутати погані, є депутати, які себе поводять не так ми повинні пам’ятати і добре, що було зроблене. А не тільки акцентуватись на тому що відбуваються якісь речі негативні, як і будь-де. Як і в будь-якій суспільній групі.
– Ми тут, щоб говорити про негативне і змінювати це. А не для того, щоб говорити, які у нас круті депутати, якщо ми відверто бачимо, що вони до кінця не круті. От, наприклад, для мене очищення ВР і розуміння того, що я цим людям буду довіряти, буде тоді, коли я не буду бачити у стінах ВР людей, відео з якими відверто демонстрували і вся Україна, і весь світ бачив, ця людина хабарник.
– Розкрию вам один секрет, депутатів не призначають, їх обирають на загальних виборах. І фактично працюючи у ВР, ми працюємо з депутатами, які були обрані людьми, які мають поважати вибір людей. Він не може подобатись чи не подобатись. Але вони представляють ту чи іншу групу.
САМ ЗАДУМ ДЕПУТАТСЬКОГО СТАТУСУ ПОЛЯГАЄ У ТОМУ, ЩОБ НЕ БУЛО МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ВЖИВАННЯ ПРОТИ НЬОГО САНКЦІЙ
– Пане Андрію, але люди дуже часто схильні помилятися. Але давайте згадаємо один епізод. Був факт, людина вийшла із-за колони, яка потім була схожа на людину, яка приймала наркотики. Чому не було вашої реакції?
– Я мав з того приводу розмову з фракцією, яка представляє цього депутата, я не буду говорити всіх нюансів. І зробив з цього приводу і попередження. Висловив свої застереження, і, хочу сказати, в цілому про можливість впливу на депутата. Сам задум депутатського статусу полягає у тому, щоб він був захищений, щоб не було можливостей для вживання проти нього санкцій. У цьому випадку, коли ми говоримо про депутата, який порушив закон, чи про депутата, якого могли бачити п’яним. В цьому випадку я, як Голова ВРУ, не можу бути ні суддею, ні прокурором.

– А вас це обурює що людина, схожа на ту людину, яка приймає наркотики сидить у залі?
– Звичайно. Я вважаю це не прийнятним.
– Ви не робили ніяких публічних заяв щодо цього, чому так?
– Вже казав вам, що особисто провів розмову, щоб такі речі більше не повторювалися. Я бачив відео, і. звичайно, я не є спеціаліст, щоб говорити про те, що людина вживала. Але я бачив неадекватність цієї людини. Я бачив вперше і з того приводу зробив зауваження. Вважаю такі речі неприйнятними, недопустимими. Я власне говорив про те, що механізм впливу на депутатів голови ВР є традиційним і банально обмеженим. Як і в багатьох правоохоронних органах. Але кожен раз, коли прокуратура подає згідно того чи іншого злочинну дозвіл відкрити кримінальну справу, ця ВР кожного разу давала адекватне рішення і давала дозвіл ГПУ проводити провадження.
– До того, як бути у Народному фронті є така сторінка у вашій біографії, вона була для мене здивуванням, коли я готувалася до цієї розмови, ви провели у Свободі 14 років. Так і є?
– Я був одним із засновників цієї політичної сили.
– Чому ви пішли. Ви розчарувалися? Я читала офіційну позицію. де ви сказали, що ваші погляди на розвиток партії далі різняться з керівництвом. Що ви вкладали у це поняття і як ви ставитесь до теперішньої Свободи?
– Це є проукраїнська сила, з якою ми разом були і на Майдані. І на Майдані ми пройшли дуже багато важких етапів і важких боїв. У цій політичній силі залишилося дуже багато моїх друзів з якими я сьогодні і спілкуюсь, і співпрацюю. Те що у нас тактичні розбіжності були – це звична річ.
– А що таке тактичні розбіжності?
– Це стосувались і побудови партії, і можливих політичних союзів.
– Якщо б не Народний фронт, яка б політична сила була симпатична Парубію?
– Дискусії, які у нас велися, вони велися у середовищі самооборони Майдану, розглядався один з варіантів, щоб змогти консультувати всі майданівські сили і волонтерські сили для того, щоб брати участь у виборах, але проаналізувавши всю політичну практику і досвід, ми побачили всю складність того процесу і тоді власне уклали угоду з Народним фронтом, тому що власне там було найбільше тих людей, з якими ми пройшли Майдан.
– Ви, до речі, один з тих, хто говорить, що люди, які пройшли війну і Майдан, вони мають насичувати ВР, адже це люди чесні, які знають ціну свободі. Зараз, коли пройшов певний час і ви спостерігаєте за роботою цих людей. Як оцінюєте їхню роботу, це були правильні слова, ви бачите результат їхньої роботи?
– Однозначно, як приклад можу сказати Михайло Боднар, який служив в іноземному легіоні Франції. Коли був Майдан одразу приїхав, був сотником десятої сотні. Одразу пішов в АТО. Був у батальйоні Кульчицького, там отримав поранення. Потім балотувався мажоритарником у Львові і став депутатом. Я вважаю його ідеальним мажоритарником. Зараз у цьому окрузі. Бо це Львівщина, мій близький регіон, ці дороги Броди-Червоноград, дорога на Луцьк, Радехів, які були у жахливому стані за той період йому вдалось завдяки його впливу, щоб ці дороги були відремонтовані. А я знаю, що це питання було важливе для жителів цього регіону. Так само згадуючи Миколу Величковича чи Соляра, сотника 18 сотні. І я вважаю. що ці люди, нові, які прийшли у парламент, вони влили багато і свіжої крові, і нового бачення, і додали парламенту і те, що цей парламент більш як на половину був оновлений я вважаю це успіхом для українського парламентаризму.
– Питання, яке у всіх на вустах, пов’язане із темою війни. Мені хочеться зараз цю тему відкрити. Це тема амністії бійців АТО. Мені хочеться почути ваші думки, чому цієї амністії немає?
– Моя позиція була висловлена тоді, коли я поставив цей закон на голосування і він був прийнятий ВР, яка передбачає, що за дрібні правопорушення наступає амністія. Моя позиція залишається незмінною. Для тих людей повинна бути від держави честь і повага. А не переслідування за дрібні злочини.
– 7 липня цей закон змогли ухвалити, дійсно у стінах ВР. Про те Порошенко ветував його у серпні. Чому він так зробив на вашу думку?
– Цей закон справді був прийнятий, був ветований і зараз готується новий законопроект з того приводу. Щоб ми змогли цю річ прийняти ВРУ.

– Я ще раз повторю, на вашу думку чому цей закон був ветований?
– Вам краще запитати у Петра Олексійовича Порошенка.
– Якби ви не покинули РНБО ситуація на Сході була б кращою?
– Це надто системне питання. Я вважаю, що на Сході вели бойові дії і продовжують вести, і у цьому випадку на той момент, коли я йшов, загальна концепція була вже вироблена.
– І зараз вона рухається у правильному напрямку?
– Так.
ЗАКОН САВЧЕНКО ПОТРЕБУЄ НЕ СКАСУВАННЯ, А ЗМІН
– Особисто ви підтримуєте скасування закону Савченко?
– Закон Савченко потребує не скасування, а змін. Ці зміни внесено у парламент і. я думаю, найближчим часом парламент ці зміни внесе.
– Регламентний комітет заявив, що не буде розбиратися у бійці між Ляшком та Бойко. Кого ви вважаєте винним?
– У цьому випадку регламентний комітет виходить з позиції регламенту. Повноваження регламенту і штрафних санкцій поширюється тоді, коли бійка відбувається у сесійному залі. І, фактично, за цієї формальною ознакою регламентний комітет і дав відповідь.
– Ви були на весіллі Ігоря Мосійчука?
– Ні. Не був.
– Ви відчуваєте що парламент визначає життя країни більше, а ніж Президент?
– Я вважаю, що ми маємо важливу командну роботу з Президентом України, з Прем’єр-міністром, і в тому є велика запорука успіху. Спільна робота, на відміну від 2005 року, коли діють злагоджено і уряд, і Президент і парламент.
– Зараз ця злагодженість є?
– Звичайно.
– Між парламентом і Президентом?
– Звичайно.
– За вашого головування у парламенті колись проходив закон. проти якого ви особисто були проти?
– Не пригадую, щоб такий закон був.
– За чиїм списком ви підете у Раду в разі перевиборів?
– Я не бачу зараз перспективи перевиборів. І таке питання взагалі не ставлю.
– Ви згодні на одночасний з Януковичем допит у ГПУ?
– Я вже дав допит у ГПУ і на всі питання на багатьох етапах відповів.
– За який закон проголосували б абсолютно всі 450 депутатів?
– Очевидно, таких законів може бути багато. Але сказати конкретно за який, мені дуже важко.
СИЛУ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ВИЗНАЧАЄ НЕ РЕЙТИНГ, А БАЖАННЯ ЗМІНЮВАТИ КРАЇНУ
– Ви були у ВР з партіями Ющенка і Яценюка, і обидві їхні сили фактично зараз мають рейтинг біля 1%. Як думаєте, у чому проблема?

– Багато факторів. Я вважаю, що не рейтинг визначає, а бажання змінювати країну. І звичайно доводиться проводити дуже не популярні реформи, як підняття цін на газ, ЖКП, тут не можливо здобути високий рейтинг. За те можливо змінити країну. Ми йдемо не за популярністю. Ми йдемо за відповідальним рішенням, які змінюють країну.
–З якими депутатами ВР вам працювати найважче?
– Є багато різних депутатів, у різних фракціях, з кимось легше, з кимось важче, але визначите одне середовище - складно.
– На роботі ви інколи відчуваєте себе виховатилем у дитячому садочку?
– Ні. Я відчуваю себе поруч з колегами і партнерами і як модератор зборів.
– Вам часто сниться ВР?
– Мені сьогодні снилася. У мене з номера готелю вигляд на ВР і я коли часто хворію, то лікар каже, ви можете відпочити. І в ночі з вікон – на всі вікна ВР.
– Ви знаєте текст пісні "Привет, Андрей!"?
– Ні, вперше чую.
– Чи можемо ми сподіватися у найближчий час зняття недоторканності з народних депутатів?
– Можливо, якщо з цього приводу буде загальне узгодження.
– Хто був найкращим спікером в історії незалежної України?
– На мою думку, хорошим спікером був Олександр Турчинов, Володимир Гройсман. І в той же важкий час, я вважаю, внесок Олександра Турчинова був дуже важливий в розвиток української держави.
– Два роки тому у вас кинули бойову гранату, а ви досі працюєте, що потрібно, аби ви пішли геть з політики?
– Кодекс самурая починається зі слів, що самурай – людина надзвичайних ситуацій. І я знаю. Що я можу допомагати державі, як у час надзвичайних ситуацій, і я знаю, що той період, мої знання і мій досвід буде весь у пригоді для держави. І я думаю, що коли у держави буде стабільність, спокій, я знаю, що тоді і мої знання, і вміння будуть менш потрібні для української держави.
– Я дякую,що ви сьогодні до мене прийшли. Дякую за цю розмову і мені хотілось би, щоб ви і надалі були таким місточком між народом, ВР, Президентом, тими парламентарями, які приймають або не приймають закони, за яких нам інколи соромно, а інколи почесно визнавати, що бюджет прийнятий раніше часу.
Нагадаємо, у програмі "ЗаЧай.com" на "5 каналі" український телеведучий Юрій Макаров зявив, що люди в Росії знаходяться у вакуумі, а інтелігенція ховає голову в пісок.