Усі аварійні ремонти на міжнародних трасах мають бути завершені до 1 травня. А на регіональних та національних – до 1 червня, заявив керівник "Укравтодору" Славомір Новак. Приміром – уже почали латати Одеську трасу. Хто і як контролює ремонтників – далі в сюжеті.
Водію катка Івану – "топтати асфальт" ще близько 60 кілометрів. Коштує такий ямковий ремонт приблизно 650 тис. грн за кілометр. Температуру матеріалу, яким латають дірки в дорозі, фіксують фахівці державної пересувної лабораторії: "Ми заміряли температуру, яка в автосамоскиді була. Це 140 °С, що відповідає вимогам".
Далі зразки асфальтобетону відвезуть до лабораторії стаціонарної. І якщо із ним щось не так – підрядник буде змушений переробити. Заступник директора ДП "Дорожній контроль якості" Мая Шиндор запевняє: "Підрядник переробляє за власний рахунок. Таке буває. І дуже часто буває, де виконані неякісно роботи".
Водночас Андрій Мартенс, фахівець з автодоріг, має сумніви щодо результатів таких досліджень: "Там, де є людський фактор, який може вплинути на результат лабораторних досліджень – ми можемо припускати, що там можуть бути якісь зловживання. Тому треба намагатися приходити до якихось автоматизованих систем".
А директор Департаменту розвитку дорожнього ринку Міністерства інфраструктури Віктор Сасін переконаний – проблему можуть розв'язати незалежні лабораторії: "Маємо дуже велику надію, що цього року в нас запрацює по багатьох проектах саме незалежний контроль якості. Це буде третя сторона, яка проводитиме контроль за так званою системою "Фідік". Це буде незалежний інженер-консультант".
Минулої весни ями на ділянці Одеської траси вже засипали асфальтобетоном. І от який вигляд вони мають нині:

Керівник служби автодоріг Київщини пояснює – річ у тім, що трасою їздять занадто важкі фури. "В нас їздить забагато вантажного транспорту, який нехтує нормами і їде з перевантаженням. На дорозі починають утворюватися тріщини, вона не витримує такого навантаження", – пояснює Володимир Козак.
А голова лабораторії, що перевіряє якість доріг, переконаний – на цій ділянці ще декілька років тому треба було замінити все покриття: "Дорога потребує капітального ремонту вже давно". А поки бракує грошей на капітальний ремонт усієї траси – обмежуються ремонтом точковим, відкладаючи проблему на наступні роки.
"5 канал"
Дивіться також фотогалерею:
У середмісті Дніпра обвалився асфальт – фотогалерея провалля