5 канал

Ямковий ремонт доріг: коли в Україні можна буде їздити "по-людськи"

За три-чотири роки Україна відмовиться від ямкового ремонту, прогнозують у Держагентстві автомобільних доріг. Там запевняють: до того часу планують провести капітальний ремонт усіх автошляхів

Після цього заміна покриття відбуватиметься кожні 10-15 років, залежно від технології укладання асфальту. За зроблену ділянку відповідатимуть підрядники. Тобто, якщо на дорозі передчасно виникатимуть дефекти, виправлятиме їх саме виконавець.

Нині ж, за оцінками експертів, 94% автомобільних доріг експлуатують понаднормово. До чого це призводить – дізнавались журналісти "5 каналу".

Водій Олександр Толубаєв вскочив у яму завдовжки 5 метрів і завширшки 70 сантиметрів. З Дніпра він їхав на дачу в Царичанці. За 12 років водійського стажу чоловік уперше викликав поліцію. В результаті, в нього вилучили права.

"Колесо відновленню не підлягає, і дірка такого розміру, що туди пролазить палець дорослої людини. Якби мені не вдалося автомобіль втримати у смузі руху, то сталося би зіткнення з автомобілем, який рухався у попутному напрямку… Я розраховував на те, що поліцією буде зафіксовано наявність ями таких значних розмірів. Фактично вийшло, що склали протокол про моє адміністративне правопорушення, в якому зазначено, що я не вибрав безпечної швидкості і не вжив заходів для об'їзду ями", – розповідає водій Олександр Толубаєв.

Відповідно до графіка ремонту дорожнього покриття, складеного службою автомобільних доріг Дніпропетровської області, ямковий ремонт на цій трасі робитимуть лише влітку.

На іншій ділянці дороги, що веде з Дніпра до Кам’янського, допоки просохне дорожне покриття, не чекають. Водії там їздять, наче по серпантину. Кому об'їхати ями не вдається – має клопіт.

"Лопалися колеса, пробивалися, гнулися диски. На моїй зміні минулого четверга разів шість таке траплялося. Закладаємо (ями) зрізом старого асфальту, переробленого з бітумом. Погода стабілізується, і буде нормальний ремонт", – каже бригадир ремонтної бригади Костянтин.

А от через ями на дорозі, що з'єднує міста Верхньодніпровськ та Вільногірськ, взагалі відмовилися їздити перевізники. Шість населених пунктів залишилися без шкільних автобусів.

Капітального ремонту потребують 94% автошляхів України, порахували в Держагентстві автомобільних доріг.

"У минулому році було направлено 28 млрд гривень, в цьому році буде 44 мільярди. Можливо, будуть ще й додаткові джерела. Це все одно крапля в морі. Щоб всі наші дороги привести в нормативний стан, необхідно близько двох трильйонів гривень", – каже радник голови агенції Олександр Кава.

Наразі залишається лише латати дірки.

Відмовитися від ямкового ремонту Україна зможе орієнтовно за три-чотири роки, запевняють у Держагентстві автомобільних доріг.

"З минулого року обов'язкова гарантія по виконаній роботі. Якщо це середній ремонт, то гарантія не менше п'яти років. Якщо капітальний ремонт або реконструкція – не менше 10 років. Ми поетапно зможемо відмовитися від ямкового ремонту. Орієнтовно, це може відбутися десь з 2021-2022 року", – повідомив Кава.

Доти ж водіям залишається хіба що оминати ями, нарікає Олександр Толубаєв. Чи вилучати в нього права за те, що він не встиг вчасно об'їхати п'ятиметрову вибоїну, суд вирішить 19 квітня. Після чого водій має намір подати зустрічний позов. Домогтися хоче не лише ремонту дорожнього покриття, а й компенсації.

Людмила Павленко, Наталія Світлова, Андрій Ковбаса та Микола Лебедєв, "5 канал"

Попередній матеріал
Тренуються по 11 годин: у Києві відбулася відкрита репетиція Віденського балу
Наступний матеріал
Зубко розповів, як борються з наслідками підтоплення в різних регіонах України